728 x 90

فلسطین پرونده شهرک سازی‌ ها توسط اسراییل را به دادگاه کیفری بین‌ المللی می‌برد

شهرک سازی‌ ها توسط اسراییل
شهرک سازی‌ ها توسط اسراییل
ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین از ارائه پرونده شهرک‌سازی‌ها توسط اسراییل در خاک فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی خبر داد و گفت: «پرونده شهرک‌سازی‌ها را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه می‌دهد».

وی که با «صدای فلسطین» مصاحبه می‌کرد از شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و تمامی نهادهای جامعه جهانی خواست تا طرح شهرک‌سازی‌ها توسط اسراییل در اراضی فلسطین را متوقف کند.

خاطرنشان می‌شود شورای امنیت روز جمعه 3دی 95 با رأی قریب به اتفاق آرا، طی تصویب قطعنامه‌یی، شهرک‌سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.
این قطعنامه با 14 رأی مثبت و یک رأی ممتنع (آمریکا) به تصویب رسید. بر اساس این قطعنامه آمریکا نباید سفارتش را به بیت‌المقدس منتقل کند.
سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت: شورای امنیت تأکید می‌کند که خانه‌سازی توسط اسراییل غیرقانونی است.
محمودعباس؛ رئیس دولت فلسطین نیز روز شنبه 4 دی در اظهاراتی در مراسم میلاد حضرت عیسی و جشن نوئل در بیت لحم، با استقبال از تصویب قطعنامه علیه شهرک‌سازی اسراییل در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: «این تحول، فرصت خوبی برای تشکیل دولت فلسطین درون مرزهای 1967 است».
وی افزود: «دیروز نیز پیروزی معنوی خود به‌دلیل پذیرش غیرمشروع بودن شهرک‌های یهودی نشین از سوی جامعه جهانی را جشن گرفتیم. این تحول فرصت مناسبی برای آغاز گفتگوهای صلح، راه‌حل دو دولتی و تأسیس کشور فلسطین درون مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است».
از سوی دیگر، روز یکشنبه 26دی 95 بیش از 70کشور در فرانسه گرد آمدند و از اسراییل و فلسطینیها خواستند تا التزام خود را به یک توافق صلح اعلام کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa87b7f4-ec6d-4bbd-9571-56745d1ebfe4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات