728 x 90

هشدار محمود عباس: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس پایان دادن به راه‌حل سیاسی مسأله فلسطین است

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین که روز جمعه 17دی95 در مراسم گرامیداشت سال نو میلادی در بیت ساحور سخن می‌گفت، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو پایتخت اسراییل به بیت‌المقدس را غیرقابل‌قبول دانست و اعلام کرد این موضوع به راه‌حل سیاسی برای مسأله فلسطین پایان خواهد داد.

وی تصریح کرد: "ما این موضوع را به‌عنوان اظهارنظری نسنجیده می‌بینیم. این اقدام راه‌حل سیاسی برای مسأله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس را به پایان می‌رساند، این وضعیتی غیرقابل پذیرش است".

محمود عباس با تأکید بر این که قدس شرقی پایتخت دولت فلسطین است، اظهار داشت: "این پایتخت به روی تمامی ادیان آسمانی باز است. تمامی ادیان اجازه به جای آوردن عبادتهای خود در قدس، پایتخت عبادی ما را دارند".

مردم و گروه‌های فلسطینی به‌شدت با انتقال سفارتخانه کشورهای دیگر در اسراییل از تل آویو به بیت‌المقدس مخالف هستند، چرا که این موضوع را مقدمه‌یی برای شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل می‌دانند.

قدس شرقی از سال 1967 به اشغال اسراییل درآمده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05436fbd-d760-4afd-8142-0f5215f4efa3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات