728 x 90

دخالتهای ایران,

صنعت مرگ رژیم ایران

-

تروریسم رژیم
تروریسم رژیم
تلویزیون العربیه در سلسله برنامه‌یی به‌عنوان «صنعت مرگ» به بررسی تروریسم و بنیادگرایی مذهبی پرداخته و روابط القاعده با حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران رژیم ایران را مستند کرده است. بخشهایی از این گزارش را در زیر می‌آوریم:
حزب‌الله لبنان و گروه‌های بنیادگرا بر اساس منافع رژیم ایران در منطقه به حرکت در می‌آیند. رژیم ایران از گروه‌های بنیادگرای سنی هم استفاده می‌کند. هماهنگی زیادی میان گروه‌های بنیادگرای شیعه و سنی توسط خمینی و سایر سران رژیم ایجاد شده است.

در بین سالهای 1990 تا 1996 که اسامه بن‌لادن رهبر القاعده در سودان مستقر بود، گروهی از نزدیکان خود را برای آموزش توسط حزب‌الله به لبنان فرستاد. وی در سودان با عماد مغنیه فرمانده نیروهای امنیتی حزب‌الله ملاقات کرد. هدف آنها ایجاد همکاری با حزب‌الله برای آموزش و تهیه الزامات عملیات انتحاری بود. پس از این دیدار، انتقال تجربیات حزب‌الله به القاعده شروع شد. رژیم ایران که حامی اصلی حزب‌الله بود، القاعده را حمایت کرد. زمانیکه عناصر القاعده در سال 2001 افغانستان را ترک کردند، رژیم ایران تبدیل به پناهگاهی برای آنها شد. رؤسای گروه القاعده در ایران را سیف العدل مصری و سعد اسامه بن‌لادن برعهده داشتند. آنها به‌دنبال تعقیب و پیگرد در بیشتر کشورها، به ایران گریختند.

در جنگ کنونی سوریه نیز می‌بینیم طرحهای حزب‌الله لبنان و داعش کاملاً مشابه هستند. هر دوی آنها در یک سنگر مشترک علیه ارتش آزادی سوریه عمل می‌کنند.

در قلمون، در مرز سوریه با لبنان، حزب‌الله و داعش با ارتش آزادی سوریه و ارتش فتح در حال جنگ هستند. فعالیتهای داعش در قلمون جز به حزب‌الله خدمت نمی‌کند به‌ویژه هنگامی‌که راههای امدادرسانی را بر روی تشکلهای رزمنده قطع کردند.

یک رزمنده:
«وقتیکه ما به یکی از مقرها داعش در حومه غرب حلب حمله کردیم توانستیم اسنادی را به‌دست آوریم که ثابت می‌کند رژیم ایران به‌شدت در آنها نفوذ کرده است».

وضعیت مشابهی در بحرین نیز وجود دارد. داعش برای تهیه مواد منفجره و سلاح و پول به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تکیه کرده بود.

مقامهای بحرین یک محموله مواد انفجاری را که از ایران ارسال شده بود، توقیف کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a462567-eab5-4700-ae4b-c5416383b3fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات