728 x 90

حمله به یک کلوب در استانبول با بیش از ۱۰۰کشته و مجروح + تصاویر

حمله به کلوپ شبانه رینا در استانبول ترکیه
حمله به کلوپ شبانه رینا در استانبول ترکیه
 
 0840 - محکومیت جهانی حمله تروریستی در استانبول ترکیه
کشورهای مختلف جهان حمله مسلحانه تروریستی به کلوب رینا در استانبول ترکیه را محکوم کردند.

بر اساس آخرین آمارها، شمار کشته شدگان دست‌کم 39نفر و مجروح شدگان 69نفر هستند. مقامهای عالی‌رتبه کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، اتریش، بلژیک و فرانسه طی پیامهای جداگانه حمله مسلحانه تروریستی در یک کلوب شبانه در استانبول را محکوم کرده با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.

باراک اوباما تأسف عمیق خود را از کشته شدن شهروندان ترکیه در حمله تروریستی استانبول را ابراز کرد. اوباما، همچنین به تیم خود دستور داد حمایتها و کمکهای لازم را در صورت نیاز از سوی مقامات ترکیه انجام دهند.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا در واکنش به حمله به کلوب شبانه در استانبول بیانیه‌یی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: آمریکا حمله وحشتناک به کلوب شبانه شهر استانبول ترکیه را که در آن دهها تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، محکوم می‌کند. این‌که چنین حمله بی‌رحمانه‌ای افراد بی‌گناهی را که مشغول جشن سال نو هستند، هدف قرار می‌دهد، تأکیدی بر توحش مهاجمان آن است.

فدریکا موگرینی، رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییتر خود نوشت: 2017 با حمله‌یی در استانبول آغاز شد. با قربانیان و عزیزان آنها همدردی می‌کنیم. ما به اقدامات خود برای جلوگیری از فجایعی نظیر حمله کریسمس استانبول ادامه می‌دهیم.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا هم طی پیامی اعلام کرد: قرار بود شب سال نو تجلیل شود، تروریستها این شب را به خشونت، مرگ و ناامیدی مبدل کردند. قلب من با مردم با ترکیه و استانبول است.

استفان دیون، وزیر خارجه کانادا حمله مسلحانه تروریستی به باشگاهی در شهر استانبول را محکوم و با ابراز همدردی با مردم و دولت ترکیه اعلام کرد که در کنار خانواده‌های قربانیان و مردم ترکیه هستیم. او همچنین برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صفحه توییتر خود نوشت: آغاز تراژیک 2017 در استانبول. با مردم و ترکیه و همه افرادی که قربانی این حمله شدند، همدردی می‌کنم؛ حمله‌یی که در آن شهروندانی که مشغول جشن سال نو بودند، هدف قرار گرفتند.

نهاد آواد، رئیس شورای روابط آمریکایی-اسلامی نیز طی پیامی نوشت: قلبم با خانواده‌های قربانیان، دوستان و مجروحان حمله تروریستی استانبول است.

 

 

 

 
خبرگزاری آناتولی ترکیه 12دی95 خبر داد: در حمله به یک کلوب در استانبول ترکیه، دست‌کم 39نفر کشته شدند و حدود 69نفر زخمی شدند. جمعیتی بین 500تا 600نفر مشغول جشن سال نو میلادی بودند. رویتر می‌گوید شمار مهاجمان یک نفر بود، اما خبرگزاری فرانسه گفته دو نفر که مانند «بابا نوئل» لباس پوشیده بودند، به کلوب حمله کرده‌اند.


واسیپ شاهین، استاندار استانبول به خبرنگاران گفت: در تیراندازی مهاجمان به کسانی که بامداد یکشنبه، سال نوی میلادی را در یک کلوب در استانبول جشن گرفته بودند دست‌کم 39نفر جان خود را از دست داده و حدود 69نفر نیز زخمی شدند.


استاندار استانبول افزود: یک فرد مهاجم در حالی که وارد این کلوب در محله اورتاکوی در استانبول می‌شد به سوی یک افسر پلیس و یک فرد دیگری شلیک کرد و آنها را به ضرب گلوله کشت و پس از آن در داخل ساختمان اقدام به تیراندازی کرده و انسانهای بی‌گناه را کشت.


کلوبی که مورد حمله قرار گرفت «رینا» نام داشت که معمولاً شهروندان ترکیه و گردشگران خارجی به آن رفت و آمد می‌کردند.
 

آمریکا حمله به کلوب استانبول را محکوم کرد

مارک تونر، سخنگوی وزرات خارجه آمریکا امروز 12دی95 طی بیانیه‌یی «حمله تروریستی به کلوب شبانه در استانبول را محکوم کرد و گفت: در زمینه تحقیقات در مورد این حمله با مقامهای ترکیه در تماس هستیم و با ترکیه متحد ما در ناتو علیه تروریسیم اعلام همبستگی می‌کنیم.

 در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمده است: 'متأسفانه، این حمله خائنانه، آخرین تلاش برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه است. وقوع چنین حملاتی همکاری و تعهد ما را با دولت ترکیه در مبارزه با تروریسم افزایش می‌دهد'.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4726a16b-6218-4a95-929b-858f6d7f9933"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات