728 x 90

سوريه,

وزیر خارجه ترکیه: از خواست اپوزیسیون سوریه برای برکناری بشار اسد حمایت می‌کنیم

-

مولود چاووش اوغلو
مولود چاووش اوغلو
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز چهارشنبه 8دی95 اعلام کرد، آنکارا و مسکو طرحی برای آتش‌بس در ترکیه آماده کرد‌اند. با این وجود، ترکیه هم‌چنان از خواست مخالفان برای برکناری بشار اسد حمایت می‌کند.

خبرگزاری رویتر گفت: مولود چاووش اوغلو که در آنکارا با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «هم اکنون دو متن برای راه‌حل در سوریه اماده شده است. یکی از آنها در خصوص راه‌حلی سیاسی و دیگری در مورد آتش‌بس است. این دو طرح هر زمان می‌توانند اجرا شوند.»

رویتر افزود: «اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه می‌تواند نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات برای آتش‌بس و ترک مخاصمه در سوریه باشد. روسیه، رژیم ایران و ترکیه هفته گذشته پس از نشست مسکو اعلام کردند آماده‌اند تا برای دستیابی به یک راه صلح برای سوریه مذاکره کنند. مولود چاووش اوغلو گفته است: همه جهان می‌داند که با حضور بشار اسد در قدرت امکان انتقال سیاسی وجود ندارد و ما می‌دانیم غیرممکن است که مردم حول محور بشار اسد متحد شوند».

یک مقام ترکیه به رویتر گفت: «در مذاکرات آینده احتمالاً در خصوص نقش بشار اسد گفتگو خواهد شد.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93e0f3fd-fbaa-4f55-b7c0-aea450e35351"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات