728 x 90

جستجو برای اجساد قربانیان سقوط هواپیما نظامی در دریای سیاه ادامه دارد

جستجو برای اجساد قربانیان سقوط هواپیما نظامی روسیه
جستجو برای اجساد قربانیان سقوط هواپیما نظامی روسیه
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز دوشنبه 6دی95 بیش از ۳۵۰۰ نفر از جمله ۱۳۵ غواص از سرتاسر روسیه، با ۴۵ کشتی عملیات جست و جو برای پیدا کردن اجساد سقوط هواپیمای نظامی در دریای سیاه را برعهده ‌دارند. ده هلیکوپتر، هواپیمای تجسسی بی‌سرنشین و زیردریایی نیز در این عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزیر امور اضطراری روسیه می‌گوید جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده است.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که تمام دلایل احتمالی سقوط هواپیمای نظامی در دریای سیاه، از جمله حمله تروریستی، را بررسی می‌کنند.

ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل و نقل روسیه گفت سقوط هواپیما احتمالاً ناشی از اشتباه خلبان یا اشکال فنی بوده است.

هواپیمای توپولوف ۱۵۴ روسیه که با ۹۲ سرنشین راهی لاذقیه سوریه بود، دو دقیقه پس از پرواز از فرودگاه شهر سوچی در جنوب روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.

گزارشها حاکیست که شرایط آب و هوایی در زمان پرواز مناسب بود و هواپیما نیز هیچ علامت خطری نفرستاد.

هشت خدمه هواپیما و تمامی ۸۴ مسافر آن، از جمله اعضای گروه موسیقی رسمی ارتش روسیه، کشته شده‌اند. چندین ژنرال و سرهنگ نیز در میان کشته شدگان هستند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این گروه موسیقی عازم سوریه بود تا در مراسم جشن و سرور سال نوی میلادی در پایگاه هوایی روسیه در بیرون شهر لاذقیه در سوریه شرکت کند. برخی منابع نیز می‌گویند این گروه می‌خواستند در حلب سوریه اشغال این شهر را جشن بگیرند.

روسیه برای کشته شدن این نظامیان یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f357259-a2e1-4934-afa2-c53fcc5612bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات