728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

سناتور لیبرمن: تاریخ می‌گوید رژیم ایران سرنگون خواهد شد

-

سناتور مک کین وسناتور جو لیبرمن
سناتور مک کین وسناتور جو لیبرمن
کنفرانس با حضور سناتورهای ارشد از هر دو حزب و مقامات برجستهٴ پیشین آمریکا

سناتور جوزف لیبرمن
متشکرم. خیلی از شما متشکرم. دوستان عزیز متشکرم و از آقای سفیر به‌خاطر مقدمه‌ای که گفت نیز تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که این‌جا هستم. روز ابری در واشینگتن دی.سی است اما من می‌گویم که در این سالن خورشید می‌درخشد، به دلایل مختلف. در ابتدا باید بگویم که خیلی خوب است که باز هم در میان دوستان هستم. به نظر من، روز جدیدی برای یک ایران رها و با ثبات و آزاد در حال طلوع است، یک ایران مستقل و رها از حکومت آخوندها. این احساس من است و همین پیش‌بینی را امروز می‌کنم.

در ابتدا می‌خواهم با شرح داستانی شروع کنم که در ادامه سخنان سناتور مک‌کین است. من روز انتخابات به فینیکس رفتم تا در کنار جان (مک کین) باشم. و واقعاً هم کارزار انتخاباتی سختی بود و بنابراین پیروزی بسیار شیرین بود. وقتی آماده می‌شدیم تا به سالن بزرگی برویم که جان در آنجا اعلام پیروزی کند و نتایج را بپذیرد، آنها مرا صدا کردند و معرفی کردند. و واکنش جمعیت واقعاً فراتر از انتظار من بود. کسانی که در ردیف جلو بودند ابراز احساسات می‌کردند و من با خودم فکر کردم نمی‌دانستم هنوز در آریزونا این‌قدر محبوبیت دارم. و بعد کمی بیشتر دقت کردم و دیدم همگی اعضای جامعه ایرانیان مقیم آمریکا بودند که از سراسر کشور آمده بودند تا به سناتور مک‌کین کمک کنند.
دوم، می‌خواهم خیلی کوتاه این را تکرار کنم که از زمان آخرین گردهمایی ما در این‌جا تابه‌حال، ساکنان اشرف رها شده‌اند. شک نکنید که رهایی آنها یک پیروزی در برابر رژیم ایران بود. بنابراین، این یکی از دلایل دیگر است که من فکر می‌کنم خورشید بر روی این جنبش امروز می‌درخشد.
و آخرین دلیلی که می‌خواهم بگویم این است که انتخابات در آمریکا دارای عواقبی است. و باید صادقانه به کسانی که نمی‌دانند بگویم که من از وزیر کلینتون حمایت کردم. اما به شما می‌گویم که وقتی به موضوع ایران برمی‌گردد، تغییر از دولت اوباما به دولت ترامپ امیدوارکننده است. رئیس‌جمهور منتخب ترامپ نظرش را با صراحت در رابطه با قرارداد هسته‌یی با رژیم ایران اعلام کرده است. به بیان خیلی ساده او این توافق (اتمی) را یک فاجعه خوانده است و من هم البته با این نظر خیلی موافقم. او گفته که در بدترین حالت او حاضر است که این قرارداد را پاره کند. اما او قطعاً آماده است تا وارد مذاکرات تازه شود. حالا ما به سمت دولت جدیدی می‌رویم که از قرارداد اتمی با رژیم ایران حفاظت یا دفاع نمی‌کند بلکه آن را به چالش می‌کشد و من امیدوارم که سیاستهای داخلی رژیم ایران را نیز به چالش بکشد، همچنین سلطه‌طلبی و حمایت آن از تروریسم.

من می‌خواهم از تک‌تک شما تشکر کنم. بسیاری از شما از سراسر کشور به واشینگتن آمده‌اید تا در این جلسه شرکت کنید و اعلام کنید که بخشی از این مقاومت در برابر وضع موجود در ایران هستید. با این کار، من می‌خواهم بگویم که شما تنها در یک جلسه شرکت نمی‌کنید بلکه به باور من، بخشی از تاریخ خواهید بود که بدون اراده ننشستید بلکه فعالانه ایستادید در مسیر تاریخی طولانی و پرافتخار مردم میهن‌پرست و شجاع که برای آزادی جنگیدند و به آن دست یافتند، امری که خیلی اوقات به‌رغم مشکلات بسیار محقق شد.

ما در کنار یکدیگر حالا وارد مبارزه تاریخی برای آزادی مردم ایران شده‌ایم، مردم بزرگی که تاریخ و فرهنگ افتخارآمیزی دارند، تا از دست رژیم شیطانی آزاد شوند که مردم و تاریخ و فرهنگ ایران را به گروگان گرفته است. اگر ‌چه رژیمی که در تهران است و ما با آن می‌جنگیم ادعای مذهبی بودن دارد، به نظر من این کار تجاوزی بزرگ به مقدسات است. این رژیم مردم ایران را از حقوق‌بشر محروم کرده است. اکثر مردم مذهبی از جمله پیروان اسلام و قطعاً ما در آمریکا که بیانیه استقلال داریم باور داریم که حقوق‌بشر به‌طور مستقیم هدیه‌ای از طرف خالق بشر یعنی خداست. به همین خاطر است که توماس جفرسون و بنجامین فرانکلین خیلی وقت پیش اعلام کردند که « مقاومت در برابر مستبدین، تبعیت از خداوند است». و با همین مضمون است که من عنوان «شورای ملی مقاومت ایران» را می‌بینم.

ما در چارچوب مقاومت در برابر رژیم فعلی ایران باید واقع بین باشیم. نمی‌توانیم چشمان خود را در برابر اعمال آنها ببندیم یا گفته‌های آنها را نادیده بگیریم. اکنون تقریباً یک سال از اجرایی شدن قرارداد اتمی با رژیم ایران می‌گذرد، و یک سال و نیم از زمان انعقاد آن. اما من می‌پرسم که آیا تغییری در رفتار رژیم ایران ایجاد شده است؟ خیر این‌طور نیست. رژیم ایران در زمان ریاست‌جمهوری روحانی که ادعا می‌کند مدره است اما در واقع این‌طور نیست، همان‌طور که سناتور مک‌کین و سفیر ریس گفتند، مفاد توافق اتمی را نقض کرده است. آنها مفاد اساسی این توافق را نقض کرده‌اند، مثل محدودیت بر روی تولید آب سنگین، تولید موشک‌های دوربرد، برخلاف قطعنامه سازمان ملل که از قرارداد اتمی با رژیم ایران حمایت می‌کند. در زمان روحانی رژیم ایران هم‌چنان به حمایت مستقیم و اعمال قتل‌عام در سوریه ادامه می‌دهد، همان‌طور که خانم رجوی چند دقیقه پیش با توانایی بسیار گفت. این رژیم هم‌چنان استقلال کشورهای همسایه در منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد. رژیم در دوران ریاست‌جمهوری روحانی هم‌چنان افراطیون وحشی و تروریست در خاورمیانه و فراتر از آن را حمایت مالی کرده و آموزش می‌دهد. رژیم ایران در دوران روحانی هم‌چنان ایرانیانی را که مخالف رژیم ایران حرف می‌زنند یا نظریات مستقل خود را ابراز می‌کنند زندانی کرده و مجازات می‌کند. شما خوب می‌دانید که تعداد شهروندان ایرانی که در دوران این به‌اصطلاح رژیم مدره اعدام شده‌اند بی‌سابقه است. من باور دارم که کسانی‌که با رژیم ایران مذاکره کرده و به نمایندگان آن اعتماد کرده و با آن رژیم کار کرده‌اند خود را فریب داده‌اند و همزمان باقی مردم را به خطر انداخته‌اند، از جمله مردم ایران. امید آنها را کور کرده است و حقیقت را نمی‌بینند. هیچ چیزی در دوران خامنه‌ای و روحانی در ایران تغییر نکرده است. در واقع می‌توان به‌خوبی استدلال کرد که وضعیت بدتر هم شده است.

کنگره سنگر و بنیاد حمایت فی الواقع فراحزبی برای آزادی در ایران و تغییر رژیم بوده است. در همین روزها و هفته‌های اخیر، کنگره به اساس فراحزبی سیاست در قبال رژیم ایران رو کرد و با حمایت چشمگیر هر دو حزب قانون تحریم رژیم ایران را تمدید نمود.
من فکر می‌کنم این یک نشانه خیلی امیدوارکننده است و فضای باز و گوشهای شنوا در اختیار ما قرار می‌دهد در حالی که از اعمال تحریمهای بیشتر دفاع می‌کنیم و از سیاست قاطع دولت در قبال جمهوری اسلامی ایران و در نهایت حمایت از تغییر رژیم.
این امکان وجود دارد که رژیم دموکراتیک شود و به حکومت قانون احترام بگذارد. اما همان‌طور که سناتور مک‌کین با ادبیات گیرای خود گفت، آن روز زمانی است که خوک ها بتوانند پرواز کنند. بنابراین خیر امیدوار به این اتفاق نباشید.

بنابراین من گویم که روز جدید طلوع کرده است. و بر اساس دلایلی که گفتم، تلاش طولانی که شما کرده‌اید ما را به نقطه‌ای رسانده که حالا می‌توانیم امیدوار باشیم. شما دارای جنبشی بسیار قوی هستید که رهبری با استعداد و هوشی چشمگیر و متفکر دارد، یعنی خانم رجوی. رهبری او. اثبات آن در این است که رهبری او این جنبش را در شرایط بسیار سخت حفظ کرده و این جنبش هم‌چنان قوی و پایدار مانده است. تاریخ در کنار شما و ما است. و او چهره‌ای را به جهان معرفی کرده که یک زن مذهبی و مسلمانی است که آزاد و بردبار و پیشرو است و می‌خواهد ایران را به جایگاه خود در بین کشورهای متمدن بازگرداند.

می‌خواهم در انتها چند نکته شخصی را با شما در میان بگذارم. با این‌که شما به این آرمان باور دارید و من هم همینطور، اما شما باید از بعضی اوقات از خود بپرسید که آیا واقعاً ممکن است که رژیم ایران که پول و نیروی نظامی دارد فی الواقع متوقف شده و سرنگون گردد؟ من این‌جا آمده‌ام تا به شما بگویم که تاریخ می‌گوید که این‌طور خواهد شد. من همیشه از سخنان مارگارت مید الهام گرفته‌ام که گفت: «هیچ‌گاه توان یک گروه کوچک از مردم عادی برای تغییر دنیا را دست‌کم نگیرید. در حقیقت این تنها راهی بوده که تغییر اتفاق افتاده است». و من به یاد دارم که دکتر مارتین لوتر کینگ گفت: «منحنی اخلاقیات در این گیتی خیلی آهسته خم می‌شود اما همیشه به سمت عدالت». توماس پین، یکی از رهبران انقلاب آمریکا، به همرزمان خود هنگام قیام علیه امپراطوری نیرومند بریتانیا، یعنی ابرقدرت آن روزگار، گفت که «ما توانایی این را داریم که دنیا را از نو بسازیم». و برخلاف همه احتمالات، آنها همین کار را کرده و امپراتوری بریتانیا را شکست دادند. کشور مستقل آمریکا شکل گرفت تا از حق حیات، آزادی و جستجوی شادمانی دفاع کند. و بنابراین من در برابر شما امروز پیش‌بینی می‌کنم که امپراتوری شری که اکنون بر مردم خوب ایران حاکم است نیز از هم خواهد پاشید. و این در دوران حیات ما اتفاق خواهد افتاد.
ایران بار دیگر آزاد خواهد شد. از شما بسیار بسیار متشکرم.

بازتاب خبری کنفرانس در سنای آمریکا
گزارش واشینگتن تایمز: سناتور لیبرمن، گفت: فکر می‌کنم روز جدیدی در حال طلوع است برای آرمان یک ایران آزاد، با ثبات، مستقل و دموکراتیک

روزنامه واشینگتن ‌تایمز طی گزارشی درباره کنفرانس در سنای آمریکا با حضور سناتورهای ارشد از هر دو حزب و مقامات برجستهٴ پیشین آمریکایی، می‌نویسد:
(سناتور) جان مک‌کین رئیس کمیتهٴ قوای مسلح سنا و سناتور دموکرات رابرت منندز، در میان قانونگذارانی بودند که گفتند، (دونالد) ترامپ و تیمی که او شکل می‌دهد به‌وضوح شک و تردید بیشتری نسبت به رژیم ایران دارند و آماده هستند تا با هر گونه نقض (توافق اتمی) از جانب رژیم (ایران) مقابله کنند.

تام ریج اولین وزیر امنیت ملی و فرماندار پیشین پنسلوانیا، به این جلسه در مورد گزینه‌های سیاست (در قبال رژیم) ایران در سنا (ی آمریکا) گفت: «همه‌چیز مؤید این امید است که رئیس‌جمهور منتخب نگاه تازه و مسیر تازه‌یی در برابر استبداد مذهبی (حاکم بر) ایران در پیش خواهد گرفت. من بسیار امیدوارم که این اتفاق خواهد افتاد».

(سناتور) مک‌کین گفت که از انتخاب جیمز متیس به‌عنوان وزیر دفاع خوشحال است و اضافه کرد که این ژنرال بازنشسته نیروی دریایی، آشنایی قوی نسبت به تهدید رژیم تهران علیه آمریکا و متحدان منطقه‌یی آن دارد. ژنرال متیس از توافق اتمی با رژیم ایران انتقاد کرده و آن‌را «ناقص» خوانده است؛ او در ماه آوریل گفته بود: «به‌نظر من، رژیم ایران، تنها تهدید پایدار علیه ثبات و صلح در خاورمیانه است».
واشینگتن‌تایمز با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز انتقال مجاهدان اشرفی از لیبرتی، اضافه می‌کند: «سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در سال 2000، در جلسه روز پنجشنبه (سنا) گفت، اگر ‌چه ماه گذشته به هیلاری کلینتون رأی داد، اما انتخاب ترامپ، همراه اکثریت منتقد رژیم ایران در کنگره، می‌تواند در سیاست نسبت به رژیم ایران طی ماه‌های آینده، تغییر اساسی ایجاد کند.
آقای لیبرمن، گفت: «واقعاً فکر می‌کنم که روز جدیدی در حال طلوع است، برای آرمان یک ایران آزاد، با ثبات، مستقل و دموکراتیک».

وی افزود: «انتخابات عواقبی دارد. من می‌توانم به شما بگویم، در ارتباط با رژیم ایران، تغییر از باراک اوباما به دونالد ترامپ، بسیار امیدوارکننده است. حالا ما با دولتی مواجه خواهیم بود که حافظ یا مدافع قرارداد اتمی با رژیم ایران نخواهد بود و حاضر است آن‌را به چالش بکشد».
سناتور مک‌کین و سایر منتقدان قرارداد اتمی می‌گویند، رژیم ایران تا به‌حال، هم مفاد و هم روح توافق (اتمی) را نقض کرده و علائم کمی وجود دارد که رژیم تهران سیاستهای خود را تغییر داده یا از ایجاد بی‌ثباتی در کشاکشهای منطقه‌ای از سوریه تا یمن دست کشیده باشد.

سناتور لیبرمن گفت، (دونالد) ترامپ و کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان می‌توانند گام‌هایی بردارند تا بدون لغو توافق اتمی، در مقابل تهدیدات رژیم ایران بایستند؛ از جمله تحریم‌های یک‌جانبهٴ جدید و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران که وظیفه‌اش حفاظت از نظام استبداد مذهبی حاکم است. تحریم‌ها ممکن است کارآیی داشته باشند، چون سپاه جدای از فعالیتهای نظامی یک امپراطوری بزرگ تجاری ایجاد کرده است.

پایگاه خبری سی.ان.اس.نیوز: در کنفرانس گزینه‌های سیاست در قبال رژیم ایران سناتور جان مک‌کین رئیس کمیتهٴ قوای مسلح و سناتور دموکرات رابرت منندز سخنرانی کردند و پیامی از مریم رجوی پخش شد.
پایگاه خبری سی.ان.اس.نیوز درباره کنفرانس در سنای آمریکا، گزارش داد: «در (این) جلسه پیامی از پرزیدنت شورای ملی مقاومت (ایران) پخش شد.
مریم رجوی (در پیام خود) گفت: «شکی وجود ندارد که مقابله با بنیادگرایی و افراطی‌گری تحت نام اسلام اعم از شیعه یا سنی، فقط از طریق مقابله با رژیم ایران به‌عنوان پدرخواندهٴ بنیادگرایی اسلامی و تروریسم امکان‌پذیر است».

(سناتور لیبرمن در این جلسه) گفت، رئیس‌جمهور منتخب ترامپ، توافق اتمی با (رژیم) ایران را یک فاجعه خوانده و من هم با او هم‌عقیده‌ام.
(سناتور جوزف لیبرمن، افزود): «ما دولت جدید را می‌نگریم که پشتیبان توافق اتمی با رژیم ایران نیست و حاضر است آن‌را به چالش بکشد؛ من امیدوارم دولت جدید (این) رژیم را بر سر مسائل داخلی، توسعه‌طلبی و صدور تروریسم نیز، به‌چالش بکشد».

سی.ان.اس.نیوز، در گزارش خود، اضافه کرد: « (در کنفرانس سنای آمریکا) که دولت جدید (آمریکا) و گزینه‌های سیاست در قبال رژیم ایران نام‌گذاری شده بود، سناتور جان مک‌کین... رئیس کمیتهٴ قوای مسلح و سناتور (دموکرات) رابرت منندز سخنرانی کردند.
سناتور منندز در اظهارات خود تصویب لایحهٴ تمدید تحریم‌ها (ی رژیم ایران) در سنا با 99 رأی مثبت و بدون رأی مخالف را ستود و گفت، این اقدام، یک پیام روشن به (رژیم) ایران می‌فرستد «که نقض توافق (اتمی)، عواقبی در بر خواهد داشت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a446a687-fea5-4d82-b769-7dbc4d5996c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات