728 x 90

سوريه,

شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران اجازه خروج غیرنظامیان از حلب را نمی‌دهند

-

تصویری از ویرانه های شهر حلب
تصویری از ویرانه های شهر حلب
شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران که از 4ماه پیش با محاصره شرق حلب، شرایط خروج غیرنظامیان از این منطقه را دشوار کرده و باعث قحطی و بی‌آبی در این منطقه شده‌اند اکنون اجازه خروج غیرنظامیان و کودکان را از حلب نمی‌دهند.

بر اساس گزارش منابع اپوزیسیون رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران در 27روز اخیر 991 غیرنظامی را کشته و با تصرف منبع آب باب النیرب در هفته گذشته، آب مناطق تحت محاصره را قطع کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی 22آذر 95 به‌نقل از منابع محلی سوریه که از طریق اینترنت با آنان تماس دارد می‌نویسد ”نیروهای حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی که رژیم ایران از آنها حمایت می‌کند، مانع اصلی خروج غیرنظامیان هستند“.

آناتولی در ادامه گزارش به‌نقل از احمد حمامی از فرماندهان رزمندگان سوری نوشت''نیروهای اسد و رژیم ایران اجازه خروج غیرنظامیان از حلب را نمی‌دهند. نیروهای رژیم ایران، شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران و حزب‌الله آسیب زیادی به غیرنظامی‌ها می‌رسانند و مردان 18 تا 40ساله‌ای که به منطقه تحت کنترل رژیم می‌روند به‌زور به سربازی گرفته و به جبهه حلب فرستاده می‌شوند. بیش از 80 درصد از نیروهای شرکت‌کننده در عملیات حلب را شبه‌نظامیان خارجی تشکیل می‌دهند. شمار نظامیان ارتش سوریه خیلی کم هست. در واقع چیزی به نام ارتش سوریه باقی نمانده است. رژیم با شبه‌نظامیان خارجی سرپا ایستاده است. بزرگترین حامی شبه‌نظامیان خارجی هم رژیم ایران است''.

شرایط انسانی در حلب فاجعه‌آمیز است اسماعیل عبدالله یکی از شهروندان حلب در پیامی صوتی که آناتولی آن را مخابره کرد می‌گوید ”''آب وجود ندارد و مردم آبی برای نوشیدن پیدا نمی‌کنند. برق نیز ماههاست که قطع است. مواد غذایی تمام شده و فقط برنج و عدس می‌خوریم. کپسول‌های گاز نیز تمام شده‌اند''.

در همین حال نجیب انصاری مدیر مرکز دفاع مدنی حلب درباره شرایط فاجعه‌بار حلب گفت ''در حالی که انسانها زیر آوار ساختمانهای حلب گرفتارند، اما قادر به نجات آنها نیستیم. به‌دلیل شدت و شمار حملاتی که به شهر شده وسائل و تجهیزاتمان آسیب دیده و از رده خارج شده‌اند. به‌دلیل تأمین نشدن سوخت، قادر به دسترسی به افراد گرفتار در زیر آوار نیستیم''.

خاطر نشان می‌شود که اپوزیسیون در حلب، پنجشنبه گذشته خواستار آتش‌بس فوری 5روزه برای خروج مجروحان و بیماران تحت نظر سازمان ملل‌متحد شده بودند. آنها همچنین خواستار انتقال غیرنظامیان حلب به منطقه حاشیه‌ای شمال شهر بودند که با مخالفت رژیم اسد و حامیانش مواجه شد.
 
بمباران و گلوله‌باران وحشیانه محله‌های محاصره شده حلب
اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه 22آذر 95 خبر داد
بمبارانهای محله‌های محاصره شده شهر حلب به‌شدت ادامه دارد. با وجود موضعگیریهای سیاسی در رابطه توقف بمبارانها، محله‌های فردوس و صالحین و بستان القصر و جسرالحج در شرق حلب بمباران شدند که در نتیجه آن 20 شهروند کشته و 100 دیگر مجروح شدند.
این مناطق با بمبهای خلاءزا و توپخانه سنگین کاملاً ویران شده است. یک خودرو هدف توپ‌باران قرار گرفته و تمامی سرنشینان آن جان باختند. کسانی‌که از محله‌های میانی می‌خواهند خود را به محله‌های غربی برسانند تا برای لحظاتی از گزند بمبارانها در امان باشند در مسیر هدف توپ‌باران رژیم اسد قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9ef234e-ca53-41c5-a4c5-9d357b4d8f37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات