728 x 90

-

پس لرزه‌های ۱۶آذر

-

16آذر پلی تکنیک
16آذر پلی تکنیک
درست است که چند روزی از 16آذر می‌گذرد اما پس لرزه‌های آن هم‌چنان ادامه دارد، از داخل مجلس گرفته تا رسانه‌ها و حتی از زبون فسیل‌های حکومتی.

دیروز آخوند صدیقی که از اعتراضهای دانشجوها و فضای ملتهب دانشگاه به وحشت افتاده بود در همایش کانونهای بسیج ادعا کرد که دشمنان در حال بمباران فکری ما هستند و گفت: «دانشگاهها و آموزش و پرورش کشورمان در اختیار آنهاست زیرا با گذشت 30سال از انقلاب هنوز درس ولایت در مدارس تدریس نمی‌شود.» اما باید دید منظور از این دشمن کیست؟

برای این‌که به این سؤال پاسخ بدهیم باید برگردیم به روز17آذر، فردای روز دانشجو، و برویم به صحن مجلس آخوندها. یکی از اعضای مجلس رژیم به نام پژمانفر به خوبی اوج وحشت حکومت را از اعتراضات شکل گرفته نشان داد و آدرس داد که علت این هراس چیست؟ او گفت: «امروز چرا باید جریانهای ضدانقلاب، مجاهدین خلق تو دانشگاه فعال باشه؟ امروز فرهنگ ما عقاید بچه‌های ما باورهای جوانان ما در دانشگاه مورد هجمه واقع شده... هنجار شکنی تا کجا؟»

یکی از نمودهای این هجمه فرهنگی که این مزدور ادعا دارد، چاپ عکس خانم رجوی در نشریه دانشگاه شریف بود که با وجود گذشت بیش از دو ماه از این موضوع، هنوز که هنوز آه و فغان آخوندها در موردش ادامه دارد. اتفاقاً در همین جلسه مجلس هم یک موضوع داغ دیگر همین موضوع بود. فرهادی وزیر علوم آخوند روحانی که مورد سؤال قرار گرفته بود، تلاش می‌کرد که خودش را در ببرد و بی‌تقصیر نشان بدهد و بگوید آنچه در دانشگاه شریف اتفاق افتاده مربوط به خود دانشگاه نبوده. اصلاً دانشگاه نقشی در اداره این انجمن نداشته و به‌محض این‌که فهمیده جلویش را گرفته و دفتر و چاپخانه هم بسته شده است.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که تا قبل از این، آخوندها تلاش می‌کردند بگویند مجاهدین دیگر وجود ندارند و نمی‌خواستند حتی اسم شان را به زبان بیاورند، آیا این به ضرر شان نیست که حالا این‌طور هشدار می‌دهند و ترس شان را علناً ابراز می‌کنند؟

واقعیت این است که خودشان احساس کرده‌اند که دیگر کار از این حرفها گذشته و به جایی رسیده که دیگر سانسور و مخفی کردنش فایده ندارد. به‌خصوص در عصر ارتباطات که دسترسی به فضای مجازی مانع خیلی از تلاشهای رژیم برای دروغها و تبلیغات منفیش می‌شود. کما این‌که همین چند روز پیش موحدی کرمانی رسماً گفت اینترنت باعث کمک به شورش و گرایش به سازمان مجاهدین می‌شود.

در همین شرایط و فضا هست که دانشجوبان هم با ایستادگی بیشتر اثبات کردند که زیر فشار سیاه‌ترین سرکوب هم راه خودشان را باز می‌کنند و تسلیم نمی‌شوند. چنان‌چه روز 16آذر به‌رغم همه تمهیدات امنیتی و فریبکارانه خروش دانشجویان سراسر میهن را در بر گرفت، واقعیتی که حتی عوامل حکومتی هم در عکس‌العملهایی که نشان دادند به‌ناچار بر آن مهر تأیید زدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82f5d902-e2d1-4076-b4f0-9b260e04c04a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات