728 x 90

سوريه,

نبردهای شدید در شرق حلب و پایداری رزمندگان

-

نبردهای شدید در شرق حلب و پایداری رزمندگان
نبردهای شدید در شرق حلب و پایداری رزمندگان
رزمندگان پایدار شهر حلب، در پاسخ به طرح روسیه برای تسلیم و خروج از آن، صفوف خود را متحد کرده و در قالب ارتش حلب، عملیاتشان را برای بازپس‌گیری محله‌های اشغال شده، آغاز کردند.

در داخل محله‌های فاجعه زده شهر حلب، نبردهای شدید جریان دارد. جبهه‌های مختلف در محله‌های تحت محاصره، شاهد نبردهای شدیدی میان گردانهای رزمنده از یک‌سو و نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران و مزدوران لبنانی و عراقی و افغانی آنها از سوی دیگر است. همزمان بمبارانهای روسیه نیز ادامه دارد. در اثر این بمبارانها شماری از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند. رزمندگان با چالشهای بسیاری مواجه هستند. آنها تلاش می‌کنند که حملات نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران را دفع کرده و مواضع خود را مستحکم کنند.

رزمندگان مسلح موفق شدند تهاجم شبه‌نظامیان مزدور و نظامیان اسد به محله‌های شرقی را سد کرده، تلفات سنگینی به آنها وارد کنند. پیش از این رزمندگان اعلام کردند در غالب ارتش حلب متحد شده‌اند تا با پیشرویهای دشمن مقابله کنند.

رزمندگان در قالب ارتش جدید، نبردهای شدیدی را در جبهه‌های شیخ سعید در جنوب شرقی شهر ادامه می‌دهند. آنها علاوه بر سد کردن تهاجم شبه‌نظامیان رژیم اسد، موفق شدند نقاطی که پیشتر در محله‌های «سکن شبابی» و «معصرانیه» از دست داده بودند را، بازپس بگیرند.

رزمندگان همچنین شماری از شبه‌نظامیان رژیم ایران را به قتل رسانده، 4 تن دیگر را در نبردهای جبهه شیخ سعید به اسارت خود در آورده‌اند.

همزمان با این درگیریها، نبردهای شدیدی میان دو طرف در جبهه‌های کرم الطراب و بستان القصر روی‌داد که در نتیجه آن شماری از عناصر اسد کشته شدند.

گزارشها حاکیست رژیم اسد با ارسال نیروهای کمکی و تقویتی از گارد جمهوری و لشکر چهارم ارتشش، برای آماده‌سازی جنگ خیابانی تلاش می‌کند. این رژیم به‌خوبی می‌داند که نبرد حلب طولانی خواهد بود بنابراین با بمبارانهای وحشیانه و هیستریک و قتل‌عام شهروندان، فشار را بر رزمندگان برای تسلیم شهر و خروج از آن بالا برده است. رزمندگان نیز با تشکیل ارتش حلب، پاسخ خود را به رژیم اسد، رژیم ایران و روسیه داده‌اند.

این به‌معنای مقاومت تا به آخر است. رزمندگان می‌گویند ننگ تسلیم شایسته انقلابیون نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09fb5186-19ff-4f31-ba67-15ac48a687ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات