728 x 90

زندانیان سیاسی,

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به شکنجه آتنا دائمی و فراخوان به آزادی وی

-

آتنا دائمی
آتنا دائمی
سازمان عفو بین‌الملل روز شنبه 6آذر 95 طی اطلاعیه‌یی بازداشت همراه با خشونت آتنا دائمی، مدافع حقوق زنان و حقوق‌بشر را محکوم کرد و نسبت به احتمال شکنجه وی در زندان هشدار داد.

فیلیپ لوتر، مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از وضعیت آتنا دائمی خواستار آزادی بی‌قید و شرط این زندانی گردید. وی گفت: «ما نگران برخوردهای خشونت‌آمیز، شکنجه و بدرفتاری با آتنا دائمی هستیم. او به‌دلیل فعالیت‌های صلح‌طلبانه‌اش در زمینه مبارزه با اعدام و حمایت از حقوق زنان، به‌سادگی هدف برخورد مقامهای قضایی رژیم ایران قرار گرفته است».

لازم به یادآوری است پاسداران قرارگاه موسوم به ثارالله صبح روز شنبه 6آذر وحشیانه به منزل خانواده دائمی حمله کرده و آتنا دائمی را بازداشت کردند. در این یورش تعدادی از پاسداران در مقابل چشمان حیرت‌زده اعضای خانواده، آتنا دائمی را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در این یورش دائماً آتنا دائمی را تهدید می‌کردند و با عربده‌کشی می‌گفتند: دیگر کارت تمام است، تو را می‌بریم و دیگر بر نمی‌گردی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d41d669f-f8e4-4ca6-b1bd-f1bdd92b6d6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات