728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

اکثریت مطلق در سازمان ملل‌متحد به نفع حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت رأی دادند

-

سازمان ملل متحد-آرشیو
سازمان ملل متحد-آرشیو
الشرق‌الأوسط 2 آذر 95
کشورهای عضو مجمع عمومی ملل‌متحد در کمیته سوم با اکثریت مطلق به نفع قطعنامه‌ای که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشتش را تأیید می‌کند رأی دادند. این قطعنامه با اکثریت 170 کشور تصویب شد. 6 کشور با آن مخالفت کردند... 5 کشور نیز رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه مجدداً بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تأکید می‌کند از جمله این‌که دارای یک کشور مستقل فلسطینی باشد و کلیه کشورها و آژانسهای تخصصی و ارگانهای ملل‌متحد را بر ادامه حمایت از مردم فلسطین و کمک به آن برای دستیابی به حقش در تعیین سرنوشت و در نزدیکترین زمان تشویق می‌کند.

این قطعنامه بر ”ضرورت اقدام بدون تأخیر برای پایان دادن به اشغالگری اسراییل که از سال 1967 آغاز گشته و محقق شدن راه‌حلی مسالمت‌آمیز و عادلانه و پایدار و فراگیر بین دو طرف فلسطین و اسراییل و با استناد به قطعنامه‌های ذیربط ملل‌متحد و مراجع مادرید و ابتکار صلح عربی و طرح نقشه مسیر برای ایجاد یک راه‌حل پایدار برای نزاع بین اسراییل ـ فلسطین بر اساس دو کشور تأکید می‌کند“.

نادیه رشید مشاور اول هیأت ناظر و دائمی کشور فلسطین در ملل‌متحد در سخنانی گفت: ”این تأیید قاطع پیامی واضح مبنی بر ضرورت پایان دادن به سیاست‌ها و تعدی‌هایش در حق مردم فلسطین و رد کردن راه‌حل دو کشور به اسراییل می‌فرستد و این‌که اکنون زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است تا مردم فلسطین آزادی خود را در کشور مستقل‌شان فلسطین که پایتختش قدس شرقی باشد، محقق کنند“.

ریاض منصور سفیر و ناظر دائمی کشور فلسطین در ملل‌متحد به نوبه خود گفت: ”این تصویب شبه جمعی به‌رغم تلاشهای بسیار سخت از جانب اسراییل برای ایجاد تغییر در این موضع بین‌المللی و اصولی و ثابت، تأکیدی بر حمایت بین‌المللی از فلسطین می‌باشد“.

ملل متحد قطعنامه شماره 3236 را در 22 نوامبر 1974 با عنوان ”حقوق مردم فلسطین“ تصویب کرده است که در آن بر حقوق ثابت فلسطین تأکید می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63c3ee59-addc-46fa-a396-ebc2bd372183"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات