728 x 90

سوريه,

بیانیه شورای شهر حلب و آمار قربانیان بمبارانهای هوایی + کلیپ

-

بمباران کودکان در حلب
بمباران کودکان در حلب
شورای شهر حلب آمار کشتارها و تلفات ناشی از بمبارانهای اخیر روسیه و رژیم اسد علیه شهروندان بیگناه این شهر را منتشر کرد.

بنا‌ به گزارش شورای شهر حلب، تعداد قربانیان بمبارانهای رژیم اسد و هم‌پیمانان او تنها طی یک هفته از مرز 300تن گذشته است. این شورا افزود بیش از 1000تن نیز در این بمبارانها مجروح شده‌اند. همچنین 8 بیمارستان تخریب شده و نانواییها، مدارس و مراکز دفاع مدنی نیز هدف بمبارانها قرار گرفته است. این شورا از جامعه جهانی خواست که مسئولیت خود را در قبال آنچه که در سوریه و به‌ویژه در حلب می‌گذرد، به عهده بگیرد. شورای شهر حلب برای توقف بمبارانها، حفاظت شهروندان و باز کردن معابر انسانی امن تحت نظارت سازمان ملل‌متحد برای وارد کردن کمکهای انسانی از جمله دارو، مواد غذایی و سوخت فراخوان داد. این شورا همچنین خواستار آن شد که کمکهای انسان‌دوستانه توسط هلیکوپتر و پروازهای هوایی به مناطق تحت محاصره حلب ارسال شود.

محمد حلاق فرمانده دفاع مدنی در بخش غربی حلب وضعیت این شهر را بعد از بمبارانهای پی‌درپی و هدفمند علیه بیمارستانها و مراکز عمومی تشریح کرد.

محمد حلاق فرمانده مرکز دفاع مدنی در بخش غربی حلب گفت: شهر حلب در این ماه در معرض وحشیانه‌ترین حملات از ابتدای انقلاب سوریه بود. رژیم اسد و روسیه حتی مدارس و بیمارستانها را هم رها نکردند... او گفت تمامی این تأسیسات توسط هواپیماهای روسیه و اسد ویران شده، حتی یک نانوایی هم باقی نگذاشته‌اند. تمامی زیرساختها را نابود کرده تا به این وسیله هرکس که ایستاده و شعار آزادی سر می‌دهد، به کام مرگ فرو برود.. در این ماه بیش از 1500 مجروح و 900 شهید داشته‌ایم. معاهده ژنو کجاست؟ کجا هستند آنهایی که می‌گفتند در هر حالتی حمله به بیمارستانهای عمومی را تحمل نخواهند کرد کجا هستند؟! الآن نزدیک به 300هزار نفر در حلب در معرض مرگ جمعی قرار دارند. اگر بمباران نباشد، محاصره و گرسنگی و بیماری آنها را می‌کشد. هیأت سازمان ملل کجاست؟ جامعه جهانی کجاست؟ ما در حومه غربی حلب و در تمامی مناطق سوریه به بیمارستانهای صحرایی و سیار تکیه داریم اما در این ماه 6 بیمارستان و 7 مرکز دفاع مدنی تخریب شده است. دفاع مدنی، بیمارستانها و پزشکان همگی مستمر محلهایشان را تغییر می‌دهند و نمی‌توانند در یک جای ثابت مستقر شوند زیرا بلافاصله بمباران می‌شوند. رزمندگان در بیمارستانها و بازارهای عمومی و در مدارس که حضور ندارند ولی رژیم اسد و روسیه تمامی اماکن را بمباران می‌کند و مردم را کشتار می‌کند.

ما مرکز ثابتی به‌نام دفاع مدنی نداریم. دفاع مدنی روزانه در جابه‌جایی است. آنها هر روز در یک محل قرار دارند. بیمارستانها هم همینطور. آمبولانسها هر روز در یک محل و در حال انتقال و جابه‌جایی هستند. ما حتی یک مرکز درمانی ثابت در حومه غربی حلب نداریم.

در مورد دروغگویی رژیم اسد و روسها که می‌گویند ما تروریستها را هدف قرار می‌دهیم باید گفت که تمامی حملات علیه کودکان و زنان و شهروندان معمولی صورت می‌گیرد. رزمندگان مطلقاً در این مناطق حضور ندارند. شما بیمارستانها و صحنه‌های آن را می‌بینید کاملاً واضح و روشن است. آنها بیمارستانها و بازارها و دفاع مدنی و زیرساختها را هدف قرار می‌دهند.

یک جوان سوری:
هلیکوپترها صبح امروز محله انصاری را بمباران کردند... این‌جا یک منطقه مسکونی است، نه نظامی.. ولی این منطقه روزانه توسط موشکهای روسی هدف قرار می‌گیرد.

امروز هم از همان محور هلیکوپترها بار دیگر حمله کردند... من الآن به‌دلیل شدت بمبارانها گوشم خوب نمی‌شنود.

بيرون کشيدن کودکي از زير آوار در حلب

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bb83eb3-87c8-4d2e-a65f-eda5740d65bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات