728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • معاون وزیر بهداشت: ۳۴۳بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی تا حالا شناخته شده است باید به‌عنوان اصل قبول کنیم این ویروس در ایران پخش شده این‌که بگوییم در این استان هست در این استان نیست هم‌چنین داستانی نیست
  • استاندار خوزستان: ۲۴۴بیمار کرونایی در ۱۲روز گذشته فوت کرده‌اند. ۸۳نفر کمتر از ۲۴ساعت از بدو ورود به بیمارستان فوت شدند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در پیک قبلی، هر ۱۷روز یکبار مبتلایان دو برابر می‌شد اما اکنون هر ۹روز یکبار دو برابر شده است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۵۰نفر بیمار کرونایی در ICU هستند که ۱۷درصد بیشتر از آمار ۹روز گذشته است
  • مدیر شبکه بهداشت نهاوند: آماری که رسانه‌ها اعلام می‌کنند بیماران مثبت بستری هستند و آمار کامل و جامع نیست

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۷ اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۵۱۳نفر، در اصفهان به ۱۴۷۰۰نفر، در ایلام به ۲۳۳۶نفر، در بوشهر به ۲۲۹۴نفر، در تهران به ۵۳۵۳۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۳۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۴۷۳نفر، در خوزستان به ۱۲۲۸۵نفر، در زنجان به ۲۴۷۵نفر، در قم به ۸۴۶۰نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۱۴نفر، در گلستان به ۵۹۱۰نفر، در لرستان به ۹۵۰۳نفر، در مازندران به ۹۶۴۲نفر، در مرکزی به ۴۶۲۳نفر و در هرمزگان به ۲۴۶۵نفر رسیده است.

 

جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت با اشاره به این‌که تاکنون۳۴۳بیمار کرونایی با ویروس انگلیسی شناخته شده است گفت: «باید به‌عنوان اصل قبول کنیم این ویروس در ایران پخش شده این‌که بگوییم در این استان هست در این استان نیست هم‌چنین داستانی نیست. در استان خوزستان الآن هنوز به یک شرایط باثبات نرسیدیم و هم‌چنان یک روند رو به افزایش بستری داریم» (تلویزیون رژیم ۱۶ اسفند).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «کلیه پروتکل‌های تشخیصی، پروتکل‌های درمانی، نحوه بستری بیمارستان، نحوه خدمات بهداشتی و درمانی و حتی نوعاً بحث واکسیناسیون متأثر از ویروس‌های جهش‌یافته و واریانت‌های جدید است. استان تهران جزو اولیه‌ترین مراکز کشوری بود که ما ربط این واریانتهای جدید را به‌دست آوردیم و در واقع در تهران برای اولین بار این موضوع کشف شد و به‌هرحال سابقه طولانی‌تر از سایر استانها در رابطه با این ویروس‌های جهش‌یافته داریم» (تلویزیون رژیم ۱۷ اسفند).

 

در خوزستان، استاندار خوزستان گفت: «۲۴۴خوزستانی در ۱۲روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. ۸۳نفر آنها در کمتر از ۲۴ساعت از بدو ورود به بیمارستان فوت شدند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷ اسفند).

رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «از روز گذشته تاکنون ۲۰۰بیمار کرونایی در خوزستان بستری شده‌اند که بیشترین میزان بستری در ۲۴ساعت بوده است. ۵۶درصد نمونه‌های بررسی شده انگلیسی است. در پیک قبلی، هر ۱۷روز یکبار تعداد مبتلایان دو برابر می‌شد اما اکنون هر ۹روز یکبار تعداد مبتلایان دو برابر شده است... در ۲۴ساعت گذشته ۴۴۰۰مراجعه به مراکز بهداشتی و ۲۳۰۰مراجعه به بیمارستانها گزارش شد. ورود خودروهای پلاک غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهرستانها ممنوع شد و تنها کسانی می‌توانند از شهرهای قرمز خارج شوند که پلاک غیربومی داشته باشند» (ایرنا و ایسنا ۱۷ اسفند).

معاون دانشکده پزشکی آبادان گفت: «اگر تعطیلی حداقل دو هفته‌یی در استان خوزستان انجام نشود، پیش‌بینی می‌شود این پیک تا خردادماه ادامه یابد. میزان مرگ‌ومیر در این پیک نگران‌کننده است و نگرانی ما از این است که جانهای بیشتری از دست برود» (ایسنا ۱۷ اسفند).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هم اینک ۱۵۰نفر از مبتلایان در ICU قرار دارند که ۱۷درصد بیشتر از ۹روز گذشته است. از این تعداد ۲۹نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است» (ایرنا ۱۷ اسفند).

در همدان، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: «افزایش تعداد بیماران به‌ویژه بیماران سرپایی خبر از موج جدید این بیماری را می‌دهد، آماری که توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود مربوط به بیماران مثبت بستری در بیمارستان است بنابراین این آمار کامل و جامع نیست» (ایسنا ۱۷ اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ اسفند۱۳۹۹ (۷مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8dbc878-b6f3-435b-9599-a44bf0bf7f5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات