728 x 90

محیط زیست,اخبار مراکش,

کنفرانس تغییرات آب و هوایی در مراکش پایان یافت

-

کنفرانس تغییرات آب و هوایی در مراکش پایان یافت
کنفرانس تغییرات آب و هوایی در مراکش پایان یافت
به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل‌متحد در سال ٢٠١۶- کاپ ٢٢ که به مدت دو هفته در مراکش برگزار شده بود به پایان رسید.

در کنفرانس کاپ ٢٢ در مراکش، نمایندگان ارشد بیش از ١۹٠ کشور جهان بر سر لزوم سرعت بخشیدن به اقدامات لازم برای اجراء توافق پاریس که سال گذشته به تصویب رسید، تأکید کردند...

در بیانیه‌یی که از سوی ریاست مراکشی کنفرانس کاپ ٢٢ منتشر شد، آمده است: «ما، تمامی رهبران و نمایندگان ارشد کشورهای حاضر در نشست مراکش نسبت به لزوم تشدید همکاریهای میان کشورها و فوریتِ پرداختن به مشکلات تغییرات اقلیمی، با مدنظر قرار دادن مفاد توافق آب و هوایی پاریس تأکید می‌کنیم».

پیش از برگزاری کنفرانس کاپ ٢٢، انتظار می‌رفت که کشورهای حاضر در این نشست با مدنظر قرار دادن مفاد توافق پاریس به موضوعات عمده در خصوص تأمین بودجه ١٠٠میلیارد دلاری پیش‌بینی شده از سوی کشورهای توسعه یافته تا سال ٢٠٢٠ و مکانیسم‌های اجرا توافق پاریس پاسخ دهند.

با توجه به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، موضوع تأمین بودجه با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی هنوز در ابهام قرار دارد. آمریکا و چین، دو قدرت بزرگ جهانی، بزرگترین تامین‌کنندگان بودجه لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند. این دو کشور، بیشترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌یی دارند.

تا کنون ١١١ کشور جهان، توافق آب و هوایی تصویب شده در پاریس در سال ٢٠١۵ را به امضا رساندند. کشور انگلستان همزمان با برگزاری کنفرانس کاپ ٢٢ توافق پاریس را به امضا رساند.

کنفرانس سال آینده سازمان ملل‌متحد به ریاست کشور فیجی خواهد بود، اما به‌دلیل عدم توانایی این جزیره کوچک برای میزبانی از حدود ٢٠ هزار شرکت کننده در این نشست، این گردهمآیی در شهر بن آلمان برگزار خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a22a2c09-dc2d-4984-8e60-9bbfeb85a19d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات