728 x 90

سوريه,

شروع عملیات آتش حرمون در شمال دمشق

-

شروع عملیات آتش حرمون در شمال دمشق
شروع عملیات آتش حرمون در شمال دمشق
رزمندگان سوریه عملیات جدیدی با نام «آتش حرمون» را برای بازکردن راه میان غوطه غربی دمشق و استان قنیطره شروع کرده‌اند.

هدف از عملیات آتش حرمون کم کردن فشار در جبهه خان الشیح بوده است.

علاوه بر این رزمندگان تلاش می‌کنند که محاصره منطقه جبل الشیخ را در هم بشکنند و مواضع نظامیان اسد در شمال استان قنیطره را به کنترل خود در آورند.

درگیریها میان رزمندگان و نظامیان اسد در اطراف اردوگاه خان الشیح در حومه غربی دمشق تشدید شده است.

نظامیان اسد بارها تلاش کردند.. تا از این دو محور به سوی مواضع رزمندگان پیشروی کنند.

همزمان با این درگیریها آتشباری بر روی این دو محور و مزارع اطراف شهرک ادامه داشت.

در نزدیکی شهر دوما نیز درگیریها در اتوبان بین‌المللی دمشق - حمص نیز از سر گرفته شد.

این در حالی است که در اثر بمباران شهر دوما در غوطه شرقی توسط هواپیماهای روسی چند غیرنظامی کشته و مجروح شدند. این شهر توسط توپخانه اسد به‌شدت هدف آتشباری قرار گرفت.

هواپیماهای اسد نیز ده بار مناطق مسکونی این شهر و شهر حرستا در حومه شرقی دمشق را بمباران کردند.

گزارشگر اورینت از حومه دمشق گفت درگیریها هم‌اکنون در منطقه محمدیه و الریحان در جریان است. نظامیان اسد به منطقه الریحان و شیفونیه لشگرکشی کرده‌اند و درگیریهای سنگینی در این دو منطقه وجود دارد. بمباران روسیه متوقف نمی‌شود.

در بمباران شهر دوما هشت نفر کشته شدند. مناطق مسکونی و خیابانهای شهر و بازارها بیست بار بمباران شدند. بمباران متوقف نمی‌شود. رژیم اسد بیش از 60 درصد این شهر را بمباران کرده، وضعیت انسانی به‌شدت خراب است.

وضعیت پزشکی هم وخیم است، در غوطه شرقی وضع به‌شدت خراب است علاوه بر بمباران شهر دوما که هشت نفر در آن شهید شدند شهر سقبا هم شش بار بمباران شد و 4 نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.

بعد از آن‌که رزمندگان عناصر رژیم اسد را کشتند و ماشین‌آلات نظامی‌اش را منهدم کردند.. این رژیم سراسیمه شد و بمبارانهایش را تشدید کرد و با بشکه‌های انفجاری و موشک شهر را بمباران کرد. رژیم اسد تلاش می‌کند به هر شکلی منطقه خان الشیح را تصرف کند و از سیاست زمین سوخته استفاده می‌کند. درگیریها نه در روز و نه در شب خاموش نمی‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b61e590-1358-4a2f-b498-dc2b8f4b0f99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات