728 x 90

حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده یمن

حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده یمن
حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده یمن

العربیه روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه نوشت: حوثی‌ها از حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده خبر دادند. این حملات آمریکا و بریتانیا در پاسخ به تهدیدات و حملات این گروه شبه‌نظامی علیه کشتی‌های تجاری و ناوبری بین‌المللی که از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب به خلیج عدن، دریای عرب و اقیانوس گسترش یافته است، انجام می‌شود.

پایگاههای حوثی‌ها یمن مورد حمایت ایران در استان الحدیده در سواحل غرب یمن به‌طور مکرر هدف حملات هوایی آمریکا و بریتانیا قرار می‌گیرد.

شبه‌نظامیان حوثی شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر اعلام کرد که طی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی مناطقی در استان الحدیده بمباران شده است.

خبرگزاری «سبا» وابسته به شبه‌نظامیان حوثی به‌نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حملات شامل دو حمله هوایی به منطقه الصلیف در استان الحدیده بوده است. این خبرگزاری جزئیات بیشتری درباره این حملات یا پیامدهای آن ارائه نداد.

استان الحدیده هر از چند گاهی هدف حملات هوایی آمریکا و انگلستان قرار می‌گیرد که مواضع حوثی‌ها را هدف قرار می‌دهند.

این حملات به‌عنوان پاسخی به حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری و ناوبری بین‌المللی در دریای سرخ انجام می‌شود.

حوثی‌ها پنجشنبه گذشته مسئولیت انجام دو عملیات نظامی علیه دو کشتی تجاری در دریای سرخ و اقیانوس هند را برعهده گرفتند.

طبق بیانیه‌یی که یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، صادر کرد، عملیات اول با استفاده از ۱۱ موشک بالستیک و دو پهپاد علیه نفتکش آمریکایی (OLYMPIC SPIRIT) در دریای سرخ انجام شد و این کشتی دچار «آسیب مستقیم و شدید» شد. در این بیانیه هم‌چنین آمده است که عملیات دوم با یک «موشک کروز» علیه کشتی (ST. JOHN) در اقیانوس هند انجام شد و به مورد اصابت قرار گرفتن «مستقیم» آن منجر شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c47f40c-2fc7-4d15-86cc-84c5ee0335d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات