728 x 90

اخبار اعتراضى,

نگاهی به اعتراضات ۲۱آبان ۹۵

-

 -
-
امروز جمعی از مالباختگان مؤسسه غارتگر پدیده شاندیز در اعتراض به غارت اموالشان توسط باندهای حکومتی دست‌اندرکار پروژه پدیده شاندیز، در آخرین روز نمایشگاه مطبوعات در تهران دست به تجمع زدند. یکی از مالباختگان معترض گفت: مگر شما مسلمان نیستید؟ مگر شما خودتان بچه ندارید؟ چطور شب‌ها سرتان را روی بالش می‌گذارید؟ در حالیکه من 24ساله هستم و می‌خواهم کلیه‌ام را بفروشم. تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضامینی نظیر «بعد از دو سال در به دری وعده سر خرمن» در دست داشتند.
دیروز هم گروههایی از مردم به جان آمده نسبت به غارتگران پروژه مسکن مهر پردیس در تهران وقتی فهمیدند ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی رژیم از نمایشگاه مطبوعات دیدن می‌کند به سرعت خود را به محل رسانده و با تظاهرات علیه او به سردادن شعارهایی هم‌چون ”نزولخوار، نزولخوار“ و ”نزولخوار دشمن قرآن است“، ”پول ما رو دزدیدن، خانه به ما ندادن ”پرداختند. نیروهای حفاظت این کارگزار رژیم مجبور شدند او را به سرعت از صحنه دور کنند.

در اهواز هم شماری از متقاضیان مسکن مهر در برابر بیدادگاه رژیم دست به تجمع اعتراضی زدند.

 
کانون صنفی معلمان کمپینی را در حمایت از اسماعیل عبدی عضو این کانون که توسط وزارت بدنام اطلاعات دستگیر شده و به زندان اوین منتقل شده، برپا کرده است. این کمپین که با عنوان ”جای معلم زندان نیست“ کار خود را در کانال تلگرامی شروع کرده و نوشته است: یکی از خواسته‌های کمپین سراسری فرهنگیان، پایان بخشیدن به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی معلمان است. همچنین گروهی از معلمان در همبستگی با او و خانواده‌اش به دیدار خانواده وی شتافتند.

 
در شهرستان عنبرآباد کرمان مردمی که با تهاجم وحشیانه مأموران حکومتی و نیروی انتظامی برای قطع برق منازلشان در روستاهای کغارکی مواجه شدند، به درگیری با مأموران حکومتی که شمار آنان به 70 -80نفر می‌رسید پرداختند. یکی از اهالی گفت خیلی از آنها با لباس‌شخصی آمده بودند و در وحشیگری علیه روستاییان مرز نداشتند.

شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به سانسور اخبار و حرکات اعتراضی دانشجویان اعتراض کردند.. ، این تشکل دانشجویی درا ین اطلاعیه اضافه می‌کند:
رسانه‌های گروهی توسط افرادی اداره می‌شوند که منافع آنها ایجاب می‌کند تا دست به سانسور و تحریف رویدادها بزنند و از وقایع به نفع خود بهره‌برداری کنند. برای نمونه می‌توان به سکوت رسانه‌ها در خصوص تجمعات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1394 و تجمع اخیر خوابگاه چمران، اعتراضات صنفی متعدد دانشگاه زنجان، ارومیه، شاهرود، نوشیروانی بابل، دانشگاه علامه، و دیگر دانشگاهها اشاره کرد

دانشجویان دانشگاه رازی کرمان سخنرانی پاسدار سعید جلیلی مهرهٴ باند خامنه‌ای را بر هم زدند. این دانشجویان با بلند کردن پلاکاردهایی خواهان آزادی یاشار سلطانی سردبیر نشریه معماری شدند که دزدیها و زمین‌خواریهای پاسدار قالیباف در شهرداری تهران را افشا کرده بود. شدت اعتراضات به حدی بود که پاسدار جلیلی مجبور به نیمه کاره گذاشتن سخنرانی و ترک دانشگاه شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a69ca9d-1498-40ea-9fd2-855dbe6f5180"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات