728 x 90

هفتادودومین روز حمله روسیه به اوکراین - مقاومت سرسختانه

حمله موشکی روسیه علیه اوکراین
حمله موشکی روسیه علیه اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

​رویترز - دولت انگلستان روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت تولید و معدن فولاد ایواز (Evraz) را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تحریم کرده است. دولت روسیه گفت: «شرکت تولید و استخراج فولاد در بخش‌هایی با اهمیت استراتژیک برای دولت روسیه فعالیت می‌کند.

​رویترز - سخنگوی دفتر جانسون گفت: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز پنجشنبه در تماسی درباره عرضه احتمالی تسلیحات دوربرد توسط انگلستان به نیروهای مسلح اوکراین گفتگو کردند.
سخنگو گفت: «رهبران درباره تحولات میدان نبرد و الزامات نیروهای مسلح اوکراین، از جمله تهیه تسلیحات دوربرد برای جلوگیری از بمباران غیرنظامیان، بحث کردند.

تلویزیون سازمان ملل متحد - سخنرانیها در شورای امنیت حول امور انسان‌دوستانه در اوکراین
میشل باشله: خیلی از حملات روسیه به اوکراین منجر به جنایات جنگی می‌شوند. وضعیت در اوکراین رو به وخامت است...
یک خبرنگار زن کشته شده است... در همین روز ما ۲۲نفر شهروند که کشته شدند را ثبت کردیم...
نیروهای روسیه شهروندان را هدف قرار داده‌اند و کسانی را که مظنون تشخیص داده‌اند و کسانی که بازداشت شده‌اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و اعدام صحرایی می‌شوند و در برخی موارد به بلاروس و روسیه منتقل می‌شوند...

 

نیروهای مقاومت ماریوپل مقاومت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنگجویان آزووف که به همراه شمار دیگری از نیروهای مقاومت اوکراینی در تونل‌های زیرزمینی مجتمع فولاد آزوفستال در شهر ماریوپل در برابر حملات نظامیان روس ایستادگی می‌کنند سر تسلیم ندارند.

آسوشیتدپرس در گزارشی به‌نقل از همسر یکی از فرماندهان نیروهای مقاومت اوکراینی در آخرین سنگر باقی مانده در شهر استراتژیک ماریوپل به‌نقل از این نیروها قول داده که تا آخر ایستادگی خواهند کرد.

ستاد کل ارتش اوکراین روز جمعه اعلام کرد که «محاصره واحدهای نیروهای دفاعی در منطقه آزوفستال ادامه دارد» و روس‌ها با پشتیبانی هوایی، عملیات تهاجمی را برای کنترل کارخانه گسترده از سر گرفته‌اند.

 

ارسال توپخانه هویتزر به اوکراین

ارسال توپخانه هویتزر به اوکراین

 

آلمان ۷ سامانه توپخانه‌یی هویتزر به اوکراین ارسال می‌کند

دولت آلمان می‌گوید که قصد دارد برای کمک به ارتش اوکراین جهت مقابله با حملات نظامیان روسیه تسلیحات بیشتری در اختیار کی‌یف قرار دهد. وزارت دفاع آلمان در همین راستا اعلام کرد که دولت این کشور با ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین موافقت کرده است.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز جمعه در جریان دیدار با نظامیان کشورش که در اسلواکی مستقر هستند از تصمیم آلمان برای ارسال هفت سامانه توپخانه‌یی هویتزر به اوکراین خبر داد. این اقدام پس از تغییر عمده در سیاست آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین از جمله سامانه‌های ضدهوایی «گپارد» صورت می‌گیرد.

 

دست‌آوردهای اوکراین در منطقه خرسون و میکولایف

آسوشیتدپرس: - نیروهای اوکراینی می‌گویند در شبانه روز منتهی به پنجشنبه در مناطق خرسون و میکولایف واقع در جنوب کشور دست‌آوردهایی را حاصل کرده و در ۱۱ حمله روسیه را در مناطق دونتسک و لوهانسک دفع کرده‌اند. هم‌چنین مقامات اوکراینی اعلام کردند که در ۲۴ساعت گذشته در مجموع ۵نفر در گلوله‌باران شهرهای منطقه دونباس کشته و دست‌کم ۲۵نفر دیگر زخمی شدند. این حملات به چند خانه و یک مدرسه آسیب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن می‌گوید نیروهای اوکراینی «تا حد زیادی پیشروی روسیه در شرق اوکراین را متوقف کرده‌اند» و حملات هوایی تشدید شده روسیه به زیرساخت‌های ترابری در بخش غربی این کشور نتوانسته است ارسال کمکهای غرب به اوکراین را متوقف کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fba7c2a-3918-4a6a-9979-57a594253f8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات