728 x 90

بيكارى,

مرکز آمار ایران: بیکاری به بالاترین رقم پس از انقلاب رسید

-

دانشجویان و بحران بیکاری
دانشجویان و بحران بیکاری
مطابق گزارشی که مرکز آمار از وضعیت بیکاری در ایران تحت حاکمیت آخوندها در تابستان امسال منتشر کرده، نشان می‌دهد تعداد بیکاران به رکوردی رسیده که در تاریخ کشور، بی‌سابقه است.

مشرق 18 آبان با درج این خبر افزود: «بر اساس این گزارش تعداد بیکاران به رکورد 3 میلیون و 337 هزار نفر رسیده که در تاریخ کشور، بی‌سابقه است».

این منبع افزود: «رکوردزنی لشگر بیکاران در دولت یازدهم در حالی است که حسن روحانی همین چند روز پیش در نمایشگاه مطبوعات گفت: اگر نتوانستیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، انقلابی نیستیم».

خاطرنشان می‌شود یحیی آل اسحاق کارشناس اقتصادی رژیم روز یکشنبه 9 آبان در مصاحبه با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد گفت: «بیکاری 2 میلیونی جوانان واقعیت ندارد. در حال حاضر حدود 7 تا 8 میلیون بیکار در جامعه وجود دارد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار داریم“ افزود: مطابق ملاک مرکز آمار در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون بیکار داریم. اما برخی از بیکاری ۶.۵ میلیون نفری خبر می‌دهند که مطابق واقعیتهای جامعه به نظر می‌رسد که تعداد بیکاران ۶.۵ میلیون نفر است“.

آل‌اسحاق رکود، بیکاری، تورم و عدم اشتغال برای جوانان را از چالشهای اساسی رژیم دانست و گفت: یکی از چالشهای اساسی کشور وجود 7 تا 8 میلیون جمعیت بیکار است که قریب به اکثریت آنان تحصیلکرده هستند. بنابراین باید توجه ویژه‌یی را به این امر داشته باشیم و برای آن راه‌کار بیندیشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf1b073a-3815-4cac-a79d-2e4945b388e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات