728 x 90

كيفيت آموزشى در ايران,

دانش آموزان در سیستان و بلوچستان بعد از گذشت ۴۰روز از آغاز سال تحصیلی، کتاب ندارند

-

دانش آموزان در سیستان و بلوچستان بعد از 40 روز از آغاز سال تحصیلی کتاب ندارند
دانش آموزان در سیستان و بلوچستان بعد از 40 روز از آغاز سال تحصیلی کتاب ندارند
برخی دانش‌آموزان مناطق محرومتر استان سیستان‌ و بلوچستان علاوه بر تحصیل در مدارس خشت ‌و گلی یا کپر بعد از 40 روز از آغاز سال تحصیلی هنوز کتاب درسی ندارند.

به‌عنوان مثال روستاهای غریب آباد و دهستان ایرفشان از توابع بخش مرزی آشار شهرستان مهرستان دانش‌آموزان هنوز کتاب درسی ندارند.

به‌دلیل همین سختی‌های دوران تحصیل از یک‌سو و از سوی دیگر سختی معیشت خانوار و شرایط فرهنگی حاکم، دانش‌آموزان قید تحصیل را می‌زنند و یا به‌ خیل عظیم بیکاران می‌پیوندند و یا در جستجوی کار از این دیار به آن دیار سرگردانند.

این وضعیت میان دانش‌آموزان دختر بیشتر محسوس است. فضای فرسوده مدارس نیز بخش دیگری از مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم و روستایی است؛ اغلب مدارس در این مناطق قدمت بسیار بالایی دارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.

مولابخش آسکانی یکی از معتمدین روستای غریب آباد گفت: ”بیش از 40 روز از بازگشایی مدارس می‌گذرد اما دانش‌آموزان این روستا علاوه بر نبود معلم، هیچ کتاب درسی دریافت نکرده‌اند“.

وی همچنین افزود: ”روستای غریب آباد در فاصله 12 کیلومتری بخش آشار و 75 کیلومتری شهرستان مهرستان است که حدود 50 دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند“.

دهیار دهستان افشان هم مشکل خود را این‌گونه بیان کرد: ”دانش آموزان سال اول متوسطه ‌این دهستان هنوز کتاب درسی دریافت نکرده‌اند. با گذشت 2 ماه از بازگشایی مدارس دانش‌آموزان هر روز با یک دفتر خالی به مدرسه می‌رودند و هربار وعده‌هایی مبنی بر توزیع کتاب در بین دانش‌آموزان می‌رسد اما با گذشت 2 ماه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است“.

صدیق مزار زهی مدیر امور عشایری مهرستان نیز گفت: ”نبود معلم و فضای مناسب از مهمترین موانع آموزشی عشایر است“.

وی افزود: ”فرزندان عشایر استعدادهای ناب و بالقوه‌ای دارند و تشنه علم آموزی هستند اما به‌دلیل مشکلات از جمله نبود معلم و فضای آموزشی از ادامه تحصیل باز مانده و فرصت شکوفایی استعدادها از آنان سلب می‌شود“.

دزدیهای کلان کارگزاران حکومتی که هر روز گوشه‌یی از آن را خود رسانه‌های رژیم مجبور به افشا آن می‌باشند هرگز اجازه نمی‌دهد که مدرسه‌ای ساخته شود یا کتابی به دست دانش‌آموزان مناطق محروم برسد.

لازم به یادآوری است که رسانه‌های حکومتی درباره دزدیهای کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان نوشتند: ”دولت روحانی چه جوابی بابت کوتاهی در خصوص فساد 8000 میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان دارد؟ 8000 میلیارد معادل 800 هزار وام 10 میلیونی به فرهنگیان است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c781b2b4-b95f-4343-a5cc-c8d0df2d86a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات