728 x 90

سوريه,

پیشروی رزمندگان سوریه در جنوب حلب

-

رزمندگان سوری در شهر حلب
رزمندگان سوری در شهر حلب
تلویزیون اورینت 15آبان 95
در اطراف منطقه حلب جدید و مجتمع مسکونی 1070 و 3000 در چارچوب عملیات بزرگ حلب درگیری‌هایی میان رزمندگان و نظامیان اسد رخ داد. نظامیان اسد قصد داشتند به سوی این مناطق پیشروی کنند. رزمندگان یک توپ 23 میلی متری دشمن را در منطقه حلب جدید منهدم کردند و عناصر اسد و حزب‌الله لبنان را در تپه احد در جنوب حلب هدف قرار دادند وتعدادی از آنها را کشته و مجروح کردند.

علاوه بر این رزمندگان جاده‌های امدادرسانی نظامیان اسد در مناطق اثریا و خناصر را قطع کردند و سه خودرو نظامی آنها را با موشک‌های هدایت‌شونده منهدم کردند.

این سلسله عملیات در شرایطی صورت گرفت که هواپیماهای جنگی و هلیکوپترهای رژیم اسد و روسیه مناطق مسکونی شهر حلب و شهرها و شهرکهای حومه آن را با موشکهای خلأزا و بمبهای خوشه‌ای و بمبهای چتردار بمباران کردند. در اثر این بمبارانهای هولناک در شهرک کفرناها 13تن جان خود را از دست دادند و دهها تن شامل زنان و کودکان مجروح شدند. در این بمبارانها همچنین سه کودک کشته شدند. در میان مجروحان تعدادی کودک نیز وجود دارد.
در این بمبارانها انبارهای کمک‌رسانی شهرک اورم کبیر که در آن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی نگه داشته می‌شد، به‌طور کامل منهدم شد.
در حومه شمالی حما هواپیماهای جنگی مناطق مختلف را بمباران کردند

از طرفی رزمندگان اعلام کردند در شهر صوران یک زرهی رژیم اسد را منهدم کردند و تجمعات عناصر اسد را با توپخانه هدف قرار دادند. آنها همچنین توانستند یک گروه از نظامیان اسد در شهر طیبت الامام را در عملیات مین‌گذاری از پا درآورند.

رزمندگان وابسته به اتاق عملیات ارتش فتح اعلام کردند در مرحله دوم عملیات بزرگ حلب خطوط دفاعی رژیم اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای آن در منطقه حلب جدید و مجتمع مسکونی 3000 را درهم شکستند. علاوه بر آن تعدادی از مواضع نظامیان اسد در ساختمانهای اطراف را به تصرف خود درآوردند.

رزمندگان مرحله دوم عملیات را با سه انفجار بزرگ که یکی از آنها به‌صورت کنترل از راه دور صورت گرفت شروع کردند.
به‌دنبال این انفجارها رزمندگان از سه محور به سوی مواضع دشمن پیشروی کردند. پیشرویهای آنها در زیر سنگین‌ترین آتشباری‌هایی بود که از شروع عملیات بزرگ حلب صورت گرفته است.

دفاتر مطبوعاتی رزمندگان اعلام کردند بیش از 100تن از عناصر اسد و شبه‌نظامیان آن در ورودی غرب حلب کشته شدند.
رزمندگان همچنین چندین سکوی پرتاب موشک در مجتمع مسکونی سه هزار دستگاه را که به سوی مواضع رزمندگان نشانه رفته بود منهدم کردند.

گزارشگر اورینت: دومین مرحله از عملیات بزرگ حلب از سرگرفته شده است. هدف از این مرحله تصرف منطقه حلب جدید و مجتمع مسکونی 3000 است. همان‌طوریکه می‌بینید این مرحله با یک انفجار کنترل از راه دور شروع شد و همزمان با انفجار، دانشکده نظامی اسد زیر آتشباری شدید قرار گرفت، بعد از این آتشباری تیم های نفوذ به سوی اهداف حرکت می‌کنند تا این مناطق را به کنترل خود در آورند

یکی از فرماندهان: مرحله دوم از عملیات بزرگ حلب شروع شد. هدف تصرف مجتمع مسکونی 3000 و حلب جدید و باقیمانده مواضعی است که در مجتمع 1070 وجود دارد.
اهمیت این عملیات در آن است که اگر مواضع یاد شده را تصرف کنیم، بخشهای وسیعی از شرق حلب را به کنترل خودمان در آورده‌ایم.

یکی از رزمندگان: به مردممان در حلب می‌گوییم در انتظار ما باشید، به یاری خدا به سوی شما خواهیم آمد تا محاصره را از روی شما برداریم.
ای برادران ما در حلب، کسی پیروز می‌شود که مقاومت کند. از شما می‌خواهیم در انتظار ما باشید که به یاری خدا به سوی شما می‌آییم

الان می‌خواهیم به سوی مجتمع مسکونی 3000 برویم و خانواده‌هایمان که در محاصره قرار دارند را آزاد کنیم.
 

کشته شدن تعدادی از شبه‌نظامیان حزب‌الله در نبردهای حلب

تلویزیون العربیه 15ابان95 به‌نقل از منابع نظامی در بیروت خبر داد: طی درگیریهای شهر حلب تعدادی از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان کشته شدند. یکی از کشته شدگان قاسم شمخه نام داشت.

منابع مطلع گفتند تنها طی 48ساعت گذشته بیش از ده تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در نبردهای رزمندگان در غرب شهر حلب و منطقه حلب جدید کشته شدند.

سایتهای اجتماعی وابسته به حزب‌الله لبنان نیز عکسهای کشته شدگان این گروه را منتشر کردند.

فعالان نیز فیلمهایی منتشر کردند که در آن صحنه تهاجم به مرکز شبه‌نظامیان حزب‌الله با موشک تاو نشان داده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b42d38dd-0ae6-4205-95a1-48e6f1a4d19d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات