728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,انتخابات,

ابلاغیه خامنه‌ای و افزایش بحرانهای درونی رژیم

-

آخوند جنتی
آخوند جنتی
بحران درونی رژیم بر سر نمایش انتخابات آخوندی به‌دنبال ابلاغیه خامنه‌ای هم‌چنان رو به تشدید می‌رود. اظهارات آخوند جنتی که تلویحاً آخوند روحانی و نمایندگان مجلس رژیم از باند رقیب را تهدید به سلب صلاحیت کرده تحول تازه‌یی در این زمینه محسوب می‌شود.

آخوند جنتی، رئیس خبرگان و دبیرشورای نگهبان ارتجاع، با استناد به ابلاغیه خامنه‌ای در مورد سیاستهای کلی انتخابات رژیم، بر نظارت گسترده شورای نگهبان بر انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس رژیم تأکید کرد.

آخوند جنتی طی سخنانی در جمع روسای دفاتر نظارت بر انتخابات استانها با اشاره به باند رفسنجانی – روحانی گفت: متأسفانه برخی باورشان شده است باید در برابر دشمن ذلیل و تسلیم بشویم و اسم سازش و تسلیم را تعامل می‌گذارند. وی سپس با اشاره به ابلاغیه خامنه‌ای گفت: در این ابلاغیه بر روشن‌تر شدن اصل ۱۱۵ درباره شرایط ریاست‌جمهوری تأکید شده است. باید شورای نگهبان تعریف روشنی از شرایطی چون مدیر و مدبر، شجاعت و تقوی ارائه دهد.

آخوند جنتی در ادامه اظهاراتش که نوعی تهدید و پاسخگویی به اظهارات اخیر آخوند روحانی و زیر سوال بردن صلاحیت وی تعبیر شده است، اضافه کرد: یکی از شرایط مصرح در اصل ۱۱۵ «تقوی» است. شاید بتوان گفت این شرط، مهم‌ترین شرط است و اگر تقوی، مافوق عدالت نباشد مادون عدالت نیست. یعنی داوطلب ریاست‌جمهوری اگر فاقد عدالت باشد تقوی هم ندارد و اگر تقوی نداشته باشد نمی‌تواند امانتی که ملت به او سپرده است را به خوبی حفظ کند.

این در حالی است که رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم تصریح کرده که حسن روحانی قطعاً یکی از کاندیداها خواهد بود.

آخوند جنتی پس از تهدید تلویحی روحانی، به خط‌ و نشان کشیدن برای سلب صلاحیت اعضای مجلس رژیم پرداخت و گفت: نظارت بر نمایندگان نباید تشریفاتی باشد. اگر نماینده‌یی وارد مجلس شد بعد مشخص شد فاقد شرایط بوده است یا این‌که در طول دوره، این شرایط را از دست داد و از موقعیت و قدرت خود سوء‌استفاده کرد، آیا نباید اقداماتی شود تا دوره نمایندگی او به پایان برسد؟! اگر با بی‌دقتی در اجرای قانون، فردی ناباب و فاقد صلاحیت وارد ارکان کشور شود، همه کسانی که در ورود او به قدرت مؤثر بوده‌اند در اعمال او شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

علاوه بر جنتی، سخنگوی شورای نگهبان نیز بر نظارت بر نمایندگان در خارج از مجلس تأکید کرد.

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس رژیم در واکنش به اظهارات آخوند جنتی نظارت گسترده شورای نگهبان را مغایر با قانون اساسی ارتجاع آخوندی دانست و گفت: اگر بخواهیم این نظارت را شامل اظهارنظرهای نمایندگان بدانیم و هر اظهارنظری را که مخالف نظر ما بود مخل امنیت ملی معرفی کنیم و آن نماینده را سلب صلاحیت کنیم این امر با اصول 84 و 86 قانون اساسی سازگار نیست؛ و نمی‌توان نماینده را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده تعقیب یا توقیف کرد.

در همین حال غفوری فرد، رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم تصریح کرد که در موضوع برکناری و استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد کابینه روحانی، علاوه بر حملات باند خامنه‌ای به بهانه کنسرتها، فشارهای مشخصی از سوی پدرش آخوند جنتی نیز وجود داشته است.

آخوند بهشتی پور، مهره خامنه‌ای در سازمان عقیدتی –سیاسی نیروی انتظامی، با نگرانی از شقه و قیام در جریان نمایش انتخاباتی رژیم، گفت: «مسئولان، برای پیشگیری از فتنه و بلوایی دوباره، باید از ورود چهره‌های تنش‌زا به مراحل مختلف و کرسی‌های سخنرانی جلوگیری کنند تا به جایی نرسیم که انتخابات خدشه‌دار شود...»

وی که در جمع سرکردگان نیروی انتظامی رژیم در همدان صحبت می‌کرد افزود: متأسفانه افرادی در بدنه قدرت نفوذ کرده‌اند که اصل نظام را قبول ندارند. برخی از جریانهای بازمانده از فتنه ۸۸ دنبال ایجاد آشوب در انتخابات هستند...

آخوند بهشتی‌پور در مورد ریزش نیروهای رژیم بر اثر شقه و قیام گفت: ما ریزش‌های متعددی داشتیم... دشمن دست از خصومت و توطئه برنداشته و فتنه‌های متعددی از جمله فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ را رقم زد که حتی از ۸ سال جنگ تحمیلی سخت‌تر و کنترل آن مشکل‌تر بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56333109-1643-43f4-b516-993a0a4d6dab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات