728 x 90

اعدام در ملأ عام,

عضو مجلس ارتجاع: اعدام‌هایی که تا کنون انجام دادیم به نتیجه مطلوب نرسیده است

-

اعدام‌هایی که تا کنون انجام دادیم به نتیجه مطلوب نرسیده است
اعدام‌هایی که تا کنون انجام دادیم به نتیجه مطلوب نرسیده است
به دنبال اوجگیری جنبش دادخواهی ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارتجاع اعلام کرد «اعدام‌هایی که تا کنون در جرایم مواد مخدر وجود داشته، نتیجه مطلوب و مورد نظر را در پی نداشته و به شخصه با کاهش اعدام موافقم.

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد گفت: ”باید اعدامها در جرایم مواد مخدر را محدود کنیم و این مجازات برای کسانی در نظر گرفته شود که به‌صورت باندی، سازمان‌یافته و مسلحانه اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند“.

عضو مجلس ارتجاع تأکید کرد: به هیچ‌وجه موافق حذف کامل اعدام از مجازات جرایم مواد مخدر نیستم بلکه باید مجازات‌های اعدام را محدود کنیم.

خبرگزاری تسنیم با درج این خبر افزود: کارشناسان و مسئولان، نظرات مختلفی را مطرح می‌کردند تا این‌که آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه ‌قضاییه روز هشتم مهر ماه، آب پاکی روی دست موافقان بازدارنده نبودن مجازات‌های اعدام در جرایم مواد مخدر و حذف این مجازات ریخت و گفت: در رابطه با برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر گاهی در گوشه و کنار گفته می‌شود که سیاست دستگاه قضا حذف اعدام است که این حرف درست نیست. قوانینِ مربوط به قاچاق مواد مخدر وحی مُنزَل نیست اما این‌که برخی می‌گویند اعدامها هیچ فایده‌ای نداشته، حرف کاملاً غلطی است زیرا اگر سخت‌گیریهای قوه قضاییه و کمک نیروی انتظامی نبود، به وضع بسیار بدتری مبتلا بودیم و آن‌وقت مواد مخدر را در عطاریها هم پیدا می‌کردیم.

این خبرگزاری حکومتی افزود: البته رئیس دستگاه قضا این را هم گفت که «اعدامها را فی حد ذاته مطلوب نمی‌دانیم و قبول دارم قوانین مربوط به مواد مخدر یک بار دیگر باید بررسی شود و تا جایی که می‌شود به‌جای اعدام، مجازات‌های جایگزین و مؤثر بیاید؛ ولی به‌شرط و شروطی و بدانید ما کلاً نمی‌توانیم اعدام را منتفی کنیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ea19f4d-6e2a-45f6-ae1c-4778e5cf08be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات