728 x 90

اخبار دانشجویی,

اعتراض دانشجویان در شهرهای مختلف نسبت به افزایش شهریه‌ها و وضعیت خوابگاهها

-

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف - آرشیو
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف - آرشیو
بنا‌ به گزارشهای دریافتی دانشجویان خوابگاه حق گویان دانشگاه بوعلی سینای همدان نسبت به وضعیت نامناسب خوابگاه خود اعتراض کردند.
در پی نامه اعتراضی دانشجویان به اضافه شدن نفر هفتم به اتاق های این خوابگاه، شورای صنفی با پیگیری و جلسه با رئیس اداره رفاه و امور دانشجویان بر انتقال هرچه سریعتر نفرات اضافه به خوابگاه جدید تأکید کرد.

در خوی دانشجویان به افزایش بی‌رویه و بدون دلیل شهریه در دانشگاه پیام نور اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان دانشگاه پیام نور در شهر خوی، شهریه ثابت دانشگاه پیام نور واحد مرکز خوی در آذربایجان غربی ترم قبل ۱۲۶۰۰۰ تومان بوده که در این چند روز برای شهریه نیم‌سال اول 95-96، در دو نوبت شهریه هر ترم را اضافه کردند، بار اول حدود ۲۴۰۰۰تومان و بار دوم در روز یکشنبه ۲۵مهر حدود ۴۰۰۰۰تومان دیگر دوباره افزایش داده‌اند و الآن ۱۸۹۸۰۰تومان از ما شهریه می‌خواهند.
به گفته یکی از دانشجویان ورودی سال ۹۴ تمام دانشجویان پیام نور واحد مرکز خوی قطعاً نسبت به این اقدام ایادی رژیم اعتراض خواهند کرد.

همچنین دانشجویان رشته تربیت‌بدنی کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی حکیم سبزواری به افزایش بی‌رویه و بدون دلیل هزینه‌ها اعتراض کردند.
در اثر پافشاری دانشجویان برای پاسخ نسبت به این افزایش هزینه؛ ایادی رژیم ابتدا به دانشجویان گفتند که این مسائل به شما ربطی ندارد ولی نهایتاً گفتند علت این افزایش به‌خاطر استفاده از باشگاهها و آزمایشگاهها و دروس عملی هست در صورتی‌که رشته تربیت‌بدنی در مقطع کارشناسی ارشد، هیچ درس عملی ندارد و همه دروس تئوری هستند.

در نیشابور نیز دانشجویان غیربومی ورودی ۹۵ دانشگاه آزاد نیشابور که از مشهد و سایر شهرهای استان به این شهر آمده‌اند از ابتدای شروع سال تحصیلی تا به‌حال که نزدیک به ماه است، هم‌چنان بلحاظ استقرار و خوابگاه، بلاتکلیف هستند و با پاسخهای سربالای ایادی رژیم در این دانشگاه مواجه شده‌اند.
ایادی رژیم به دانشجویان گفته‌اند که تعداد شما زیاد شده و ما جایی برای شما نداریم… تعدادی از دانشجویانی که با این بلاتکلیفی مواجه هستند با از دست دادن کلاسهای برگزار شده این ماه مجبور شدند به مشهد برگردند.

در کرج نیز، وضعیت دانشجویان خوارزمی مناسب نیست و ایادی رژیم به شیوه‌های مختلف اقدام به اخاذی از دانشجویان می‌کنند.
به گفته دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج با وجود این‌که در آغاز سال تحصیلی از طرف ایادی رژیم به دانشجویان وعده وام دانشجویی داده شد ولی نه تنها از این وام خبری نیست بلکه هزینه خوابگاه را نیز به آن اضافه کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc27a55c-c9d9-4545-bf93-af9552cc509c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات