728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

استاندار سابق رژیم در ایلام: اقتصاد به فلاکت افتاد

-

استاندار سابق رژیم در ایلام
استاندار سابق رژیم در ایلام
محمود عباس زاده یک کارشناس اقتصادی و استاندار سابق رژیم در ایلام، سیاستهای اقتصادی آخوند روحانی را زیر ضرب برد و گفت: «دولت یازدهم در حالی سال آخر خود را می‌گذراند که فاصله آن با منتقدان به نحو بی‌سابقه‌یی افزایش یافته و حتی رسانه‌های نزدیک به دولت هم به جمع منتقدان عملکرد اقتصادی آن پیوسته‌اند. رکود بی‌سابقه، تورم هم‌چنان بالا و چشم‌انداز دو رقمی شدن مجدد آن در سال آینده، بیکاری بیش از 500 هزار نفر در یک‌سال اخیر، تعطیلی صنایع، مصارف غیرشفاف از عایدی دولت از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها؛ و افزایش فاصله طبقاتی و رسیدن ضریب جینی به ۰.۳۹ باعث شده است مدافعان زیادی برای دولت در فضای رسانه‌ای باقی نماند».

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد افزود: «تعداد قابل توجهی از اعضای این دولت در بدو گرفتن مسئولیت، لیست اموال و دارایی خود را بالای هشت صد میلیارد تومان و حتی بالای هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند (داراییهای رسمی و آشکار) و بدیهی است همه این داراییها هم بعد از انقلاب کسب شده است و بدیهی‌تر این است که با حقوق و مزایای دولتی (در دویست سال هم یک مأمور و خدمتگزار دولت در هر رده‌ای هم در نظر بگیرید) یک دهم این ارقام را نمی‌تواند پس‌انداز کند».

عباس زاده در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از سال پایانی دولت چیست و به کارنامه اقتصادی آن چه نمره‌یی می‌دهید؟ گفت: «دولت محترم در عرصه اقتصاد کار نکرد و ظاهراً نمی‌خواهد کارنامه‌یی ارائه دهد فقط رئیس‌جمهور محترم چند بار اعلام فرموده‌اند که "از رکود عبور کرده‌ایم" که همزمان آمارها و اطلاعات بانک مرکزی دولت، خلاف آن را گزارش کرده است! یا نامه چهار وزیر اقتصادی خود دولت به رئیس‌جمهور را فراموش نکرده‌ایم که یک سال پیش در همین ایام هشدار دادند "اگر اقدام اساسی در عرصه اقتصاد انجام نگیرد رکود اقتصادی به بحران تبدیل می‌شود".
بنابراین وقتی دولت؛ اقتصاد و اشتغال را وظیفه خود نمی‌داند و نمی‌خواهد کاری بکند و به تبع آن کارنامه‌ای را ارائه نمی‌دهد من چه نمره‌ای می‌توانم بدهم؟ اما اگر کیفیت و کمیت سفره مردم، وضعیت معیشت و اشتغال و رفاه عمومی مبنا است (که به نظر من مبنا هم هست) به نظرم مردم نمره بسیار پایینی به دولت روحانی می‌دهند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bc14d28-6e70-4ea5-9dfc-65e54b89fb62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات