728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

استقبال مردم کلمبیا از اهداء جایزه نوبل صلح به رئیس‌جمهور سانتوس

-

استقبال مردم کلمبیا از اهداء جایزه نوبل صلح به رئیس‌جمهور سانتوس
استقبال مردم کلمبیا از اهداء جایزه نوبل صلح به رئیس‌جمهور سانتوس
مردم کلمبیا حامی توافقنامه صلح دولتشان با گروه فارک امیدوارند اهداء جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۶ میلادی به خوزه مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور این کشور باعث تحکیم، رسمیت یافتن و اجرای این توافقنامه شود.

منتقدان این توافقنامه که در یک رفراندوم و با اختلاف اندکی به آن نه گفتند دولت را در مذاکره و برخورد با گروه فارک به انعطاف و نرمش متهم می‌کنند.

کلمبیایی‌ها در رفراندوم روز یکشنبه ۲ اکتبر با ۵۰.۲۴ درصد آراء توافقنامه صلح را رد کردند.

یکی از موافقان توافقنامه در خصوص دریافت جایزه صلح توسط رئیس جمهوری سانتوس می‌گوید: «جایزه نوبل برابر با صلح نیست، کار هنوز تمام نشده و توافقنامه باید اجراء شود. دوم این‌که باید از دوقطبی کردن جایزه نوبل صلح بپرهیزیم. این جایزه به‌خاطر قربانیان و برای قربانیان است».

یک معلم کلمبیایی هم گفت: «بنظرم این جایزه نشانگر حمایت جامعه بین‌الملل از کلمبیا و به‌خاطر عطش ما برای یافتن راه‌حلی آنی و پایان دادن به درگیری هایی است که جان بسیاری را ستانده است. این جایزه، تأیید و یک آری به کشور ماست».

رئیس‌جمهور کلمبیا و رهبر فارک به‌رغم نتیجه منفی همه پرسی گفته‌اند که به توافق صلحی که در هاوانای کوبا امضاء شد پایبند خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75689b05-3ee0-499f-904e-1b6513d105a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات