728 x 90

استراق سمع يا شنود مكالمات,

خبرگزاری رویتر: آژانس امنیت ملی آمریکا مورد سرقت اطلاعاتی قرار گرفت

-

آژانس امنیت ملی آمریکا
آژانس امنیت ملی آمریکا
مقامهای آمریکایی روز 15مهر 95 از دستگیری یکی از کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا خبر دادند. این فرد متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ی دولتی را سرقت کرده است. این اقدام می‌تواند بار دیگر به افشای اطلاعاتی در رابطه با شنود دولت آمریکا از شهروندان و دولتهای جهان منجر شود.

یکی از مقامهای دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود از هویت این فرد پرده برداشت. وی گفت که هارولد توماس مارتین، ۵۱ ساله، یکی از کارکنان نهاد "بوز الن همیلتون" است و در ماه اوت امسال در مری‌لند آمریکا دستگیر شده است.

هم‌زمان در ماه اوت امسال برخی از پیشرفته‌ترین ابزار هک و نفوذ آژانس امنیت ملی آمریکا توسط گروهی که خود را "شدو بروکرز" نام نهاده بود، در اختیار عموم قرار گرفت

در صورت اثبات اتهامات هارولد توماس مارتین، ۱۰ سال زندان در انتظار او خواهد بود.

نهاد "بوز الن همیلتون" که مارتین برای آن کار می‌کرد یک مرکز مشاوره است که در همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) فعالیت می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویتر، "بوز الن همیلتون" در بیانیه‌یی از اخراج فوری فرد دستگیرشده خبر داده است. در این بیانیه آمده است که "به‌محض اطلاع از دستگیری یکی از کارکنان خود توسط پلیس فدرال (FBI) " این فرد فوراً اخراج و مقدمات همکاری کامل با پلیس فراهم شده است. با این‌همه و به‌رغم ارائه توضیحات، قیمت سهام "بوز الن همیلتون" فوراً ۷/ ۳ درصد کاهش یافت.

ادوارد اسنودن نیز از کارکنان همین مرکز بود که در سال ۲۰۱۳ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ی آژانس امنیت ملی را افشا کرد و به یک سلسله افشاگری خصوصاً در زمینه شنود اطلاعات توسط دولت آمریکا نه تنها از شهروندان آمریکا بلکه از شهروندان و دولتهای جهان پرداخت.

ادوارد اسنودن با انتقال مخفیانه اطلاعات از آژانس امنیت ملی آمریکا به بیرون از دامنه استراق سمع این نهاد در گستره بین‌المللی پرده برداشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/933ff68e-9d23-4697-8631-190188af1f19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات