728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

پیام بیانیه هیأت‌رئیسه خبرگان آخوندی چیست؟

-

خبرگان ارتجاع و خامنه  ای
خبرگان ارتجاع و خامنه ای
هیأت رئیسه خبرگان آخوندی در پایان جلسه مشترک هیأت‌رئیسه و کمیسیونهای آن، طی بیانیه‌ای 6 ماده‌یی نسبت به بعضی از مسایل حکومتی از جمله مسایل مورد نزاع باندهای داخلی رژیم اعلام موضع کرد.

درصدر این موضعگیری دفاع از ولایت طلسم‌شکسته خامنه‌ای است که در اثر نزاع باندهای رژیم بیش از پیش تضعیف شده است.

در این بیانیه از اقدام ولی‌فقیه ارتجاع در نهی پاسدار احمدی‌نژاد از شرکت در نمایش انتخابات آتی رژیم حمایت شده و نهی خامنه‌ای فصل الخطاب نامیده شده است.

همچنین خبرگان آخوندی با طرح موضوع زهرخوران اتمی و ”بد عهدی“ آمریکا در این رابطه، از دولت آخوند حسن روحانی خواسته است که وارد هیچ نوع مذاکره‌ای با آمریکا غیر از مسائل مربوط به پرونده اتمی نشود.

در این بیانیه تعهدات دولت روحانی به ”گروه اقدام مالی “زیرضرب گرفته شده، زیرا از نظر این مجمع آخوندی، این تعهدات باعث زیادی خواهیهای طرف غربی می‌شود.

در زمینه فرهنگی نیز از مسئولان و دست‌اندرکاران دولت روحانی در زمینه فرهنگ خواسته شده که سیاست سرکوب در زمینه حجاب و عفاف را پیش ببرند و با ”ولنگاری فرهنگی“ و ”تهاجم فرهنگی“ مقابله کند و...

اگر چه خبرگان آخوندی مانند مهره‌های باند خامنه‌ای از جمله سرکردگان سپاه پاسداران ضدخلقی، به‌طور مستقیم دولت و شخص روحانی را مورد حمله قرار نداده است، اما با اتخاذ مواضعی رودرروی مواضع دولت روحانی، عملاً هیچ جای آبادی برای سیاستهای دولت نگذاشته است.

مواضع خبرگان در ادامه موضعگیری نماینده خامنه‌ای در سپاه و آخوند احمد جنتی رئیس خبرگان است.

پیش از این نماینده خامنه‌ای در سپاه روحانی و دولتش را متهم به تلاش برای رابطه با آمریکا و اجرای برجام 2 و 3 کرده بود.

همچنین آخوند جنتی باند رفسنجانی- روحانی و دولت را متهم به بستن ”پیمانهای دوستی و سری با دشمن“ کرد، و در رد سیاست نزدیکی باند رفسنجانی – روحانی با آمریکا گفت:«بدون شک منکرترین منکرات باز کردن پای آمریکا به کشور است. این منکر ریشه فسادهای خیلی گسترده‌تر است چرا که اگر پای آمریکا به کشور باز شود به همین ارتباط راضی نیست و آنها فساد را در همه امور گسترش خواهند داد».

ورود پیاپی مهره‌های باند ولایت و به‌ویژه خبرگان آخوندی در مسایل مورد نزاع این باند با دولت روحانی و نفی سیاستهای آن، در ادامه تشدید تضادهای درونی رژیم است، که بستر آن جنگ قدرت و انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم است.

پیش از این مهره‌ها و رسانه‌هایی از این باند هدف تشدید تضاد با روحانی را جلوگیری از رسیدن او به دور دوم ریاست‌جمهوری رژیم اعلام کرده بودند.

اگر چه دولت روحانی به بهانه‌های برجام، رابطه با آمریکا و پیوستن دولت به ”گروه اقدام مالی“، هدف حملات روزهای اخیر سرکردگان سپاه، نماینده خامنه‌ای در این نهاد ضدخلقی و بیانیه اخیر خبرگان قرار گرفته است، اما از آنجایی که برجام و پیوستن رژیم به ”گروه اقدام مالی“ با تأیید شورای امنیت رژیم و شخص خامنه‌ای صورت گرفته، مواضع این چنینی علیه این اقدامات به‌مثابه رودرویی عملی این باند با تصمیمات خامنه‌ای نیز می‌باشد.

تشدید حملات به اقدامات دولت روحانی که علی القاعده بدون اطلاع خامنه‌ای نباید باشد، به‌مثابه ضعف خامنه‌ای در مهار تضادهای درونی رژیم از یک طرف و از طرف دیگر بیانگر شکستن هیمنه او در میان باند خودش نیز می‌باشد. زیرا به‌رغم موافقتش با بعضی از اقدامات دولت روحانی عملاً از دهنه زدن و مهار باند خودش نیز عاجز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e03fd903-8978-4877-84fb-97c9efd3a218"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات