728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

دولت کلمبیا آغاز مذاکرات جدید صلح را منوط به تصمیم ”فارک“ دانست

-

ماریا آنخلا هولگین، وزیر امور خارجه کلمبیا
ماریا آنخلا هولگین، وزیر امور خارجه کلمبیا
پس از شکست همه پرسی در مورد صلح با گروه فارک، در کلمبیا ماریا آنخلا هولگین، وزیر امور خارجه کلمبیا گفت: ”تصمیم این‌که آیا توافقنامه صلح جدیدی به مذاکره گذاشته شود بیش از هر چیز بستگی به فارک دارد“.

به‌گفته هولگین، افزون بر این، طرف مقابل باید فوراً فهرستی از تغییرات پیشنهادی را ارائه کنند.

از سوی دیگر خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا گفته است آتش‌بس کنونی با چریک‌های فارک روز ۱۰ آبان پایان می‌یابد اما وی امیدوار است که راه‌حلی برای حل مسأله مناقشه با فارک یافت شود.

یک هفته پیش رئیس جمهوری کلمبیا و رودریگو لوندونیو با نام مستعار ”تیموشنکو“، رهبر سازمان چریکی چپگرا، فارک، پیمان صلح را در شهر کارتاخنا و در حضور بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و چند تن از رهبران کشورهای آمریکای لاتین، امضا کردند. اما در همه‌پرسی یکشنبه ۱۱ مهر، ۵۰، ۲۳ درصد شرکت کنندگان پیمان صلح با فارک را رد کردند.

لازم به توضیح است که درگیریهای نظامی فارک و نیروهای دولتی کلمبیا از سال ۱۹۶۴ تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار کشته در بر داشته است. همچنین در این مدت بیش از پنج میلیون نفر آواره شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/784753f5-90f0-4a2a-83de-8592bafecbc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات