728 x 90

فقر در ایران,

۲۰ میلیون نفر که نان آور ندارند!

-

بیکاری در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
بیکاری در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
آخوند حسن روحانی مدعی رشد اقتصادی است، و پیش از این نیز مدعی بود که رکود اقتصادی را برطرف کرده است.

این ادعاهای آخوند روحانی د‌ر تعارض با واقعیتهای موجود د‌ر عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

روحانی در شرایطی این ادعاها را می‌کند که روز به روز بر آمار بیکاران کشور نیز افزوده می‌شود.

رشد اقتصادی سازنده و پایدار درصورتی میسر است که همراه با اشتغال بیشتر و به حرکت درآمدن چرخ تولید در کارخانه‌ها و موسسات تولیدی باشد.

آمار و ارقام ارایه شده از طرف بانک مرکزی رژیم در زمینه عدم اشتغال و بیکاری مردم پته ادعای دروغین روحانی را روی آب می‌اندازد.

بر اساس جدیدترین آمار بودجه خانوار بانک مرکزی، در سال 94 بیش از ۲۶.۴ درصد از خانوارهای شهری بدون شغل بوده‌اند که نسبت به سال گذشته بیش از ۲.۵درصد افزایش یافته است.

دست آورد مشعشع آخوند روحانی در زمینه رشد اقتصادی، 5 میلیون خانواده بدون شغل است، که اگر میانگین هر خانوار 4نفر در نظر گرفته شود، حدود 22 میلیون نفر از مردم ایران نان آور ندارند.

البته واضح است که دولت روحانی در ارائه آمار بیکاران کوچک نمایی می‌کند، در این رابطه روزنامه حکومتی وطن امروز در رد آمارهای ارایه شده از طرف دولت روحانی در زمینه بیکاری به‌نقل از نمایندگان مجلس رژیم می‌نویسد: ”برخی نماینده‌های مجلس هم در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بودند مسئولان دولت در جلسات رسمی با مجلس شمار بیکاران را حدود 5 میلیون نفر اعلام می‌کنند که به نظر می‌رسد، مخفی‌کاری مسئولان در اعلام آمارهای واقعی ضربه سنگینی به اعتبار آمار و دولت وارد خواهد کرد“. (روزنامه وطن امروز8مهر95)

البته به‌رغم تلاش برای کوچک نمایی در آمار بیکاری، اما مقامات دولت او با توجه به اشرافی که به موضوع بیکاری و تهدید آن برای نظام ولایت دارند، همواره نسبت به این تهدید ابراز وحشت می‌کنند.

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در همایش سراسری سازمان حراست کل کشور، ضمن اشاره به موانع و تهدیدهایی که در زمینه حراست بر سرراه نظام آخوندی است، اعتراف کرد که بیکاری به‌عنوان بزرگترین چالش روی کشور است و در این رابطه رژیم بایک انباشت بیکاری عظیمی روبه‌رو است. (خبرگزاری فارس13شهریور95).

پیش از این نیز رئیس اتاق بازرگانی گفته بود بیکاری بزرگترین چالش کشور است و وزیر کشور رژیم هم در سال 93 از بحران آب، بیکاری و حاشیه‌نشینی سه عامل تنش‌زای کشور نام برد. (خبرگزاری تسنیم26مرداد93)

در حالی که ورود نیروهای متقاضی کار، در حال افزایش است، ایجاد اشتغال برای پاسخگویی به این تقاضا نه تنها رشدی نکرده، بلکه با تخریب زیرساختهای اقتصادی سال به سال سیر نزولی هم داشته است، که ارتش بیکاران از جمله فارغ‌التحصیلان بیکار مؤید این وضعیت است.

چالش بیکاری و وجود 20 میلیون نفر بدون نان آور، آن روی سکه فساد و غارت این رژیم قرون‌وسطایی و به هدردادن منابع و ثروتهایی که متعلق به این مردم فقیر و گرسنه است.

در این زمینه علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت رژیم، در جلسه موسوم به ستاد ملی سازماندهی امور جوان اعلام کرد که 30 درصد مردم ایران گرسنه‌اند و آنها نان خوردن ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf22b4df-d6f6-4044-8008-28a892575622"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات