728 x 90

سوريه,

شروع سومین مرحله از عملیات سپر فرات در شمال سوریه

-

شروع سومین مرحله از عملیات سپر فرات در شمال سوریه
شروع سومین مرحله از عملیات سپر فرات در شمال سوریه
به گزارش تلویزیون اورینت سومین مرحله از عملیات سپر فرات شروع شده است.

یکی از فرماندهان ارتش آزادی سوریه به اورینت نیوز گفت هدف از مرحله سوم عملیات سپر فرات آزادسازی حومه شمالی و شرقی حلب به‌ویژه شهر الباب از عناصر داعش است و این پاکسازی تا شهر منبج و حومه آن ادامه خواهد داشت.

مرحله سوم این عملیات بعد از آن شروع شد که تصمیم گرفته شد نیروهای ویژه آمریکایی در آن شرکت نکنند. او افزود ارتباط رزمندگان با سایر نیروها تنها با افسران کرد منطقه خواهد بود.

این در حالی است که ارتش آزادی سوریه اعلام کرد در کادر سومین مرحله از عملیات سپر فرات روستاهای «قنطرهٴ » و «طاط حمص» در اطراف شهرک الراعی در حومه حلب را به تصرف خود در آورده است. آنها قصد دارند شهر استراتژیکی الباب را نیز تصرف کنند.

دفتر مطبوعاتی ارتش آزادی اعلام کرد درگیریهای سنگینی با داعش داشته و مواضع این گروه توسط توپخانه ترکیه گلوله‌باران شده است.

از طرفی هیأت ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد سه هدف از داعش را در بمباران منهدم کرده است.

منابع محلی گفتند عناصر داعش نزدیک به بیست خانواده نیروهایش را در پیشگیری از تهاجم ارتش آزادی به شهر الباب به شهر الرقه منتقل کرده است.

در رابطه با اهداف و زمان مرحله سوم عملیات سپر فرات سرهنگ احمد حماده سخنگوی رسمی ‌بخش شمالی ارتش آزادی سوریه به تلویزیون اورینت گفت:
«عملیات سپر فرات در بیست و چهارم ماه اوت شروع شد و تا این تاریخ به اتمام نرسیده و تا رسیدن به اهدافی که داشته است ادامه خواهد داشت

اهداف این عملیات بیرون کردن داعش و گروه‌های تروریستی از منطقه است و این عملیات به سوی شهر الرقه ادامه خواهد داشت. در صورتی که شرایط فراهم باشد و حمایت لجستیکی و نظامی آن وجود داشته باشد و بعضی کشورها با آزادسازی شهر الرقه موافقت کنند این عملیات ادامه خواهد داشت, مرحله سوم این عملیات با بمبارانهای هوایی شروع شد تا شهرستان اخترین و منطقه ترکمان و صوران آزاد شود و به سمت شهر الباب به‌عنوان آخرین مقر داعش در شمال سوریه پیشروی شود. در صورتی‌که نیروهای اپوزیسیون مورد حمایت ترکیه بتوانند پیروز شوند و شهر الباب را تصرف کنند خطوط دفاعی شهر الرقه پایتخت داعش فرو خواهد ریخت.

تلویزیون اورینت: خبرهایی وجود دارد که تفنگداران آمریکایی به شهرک الراعی بازگشته‌اند این اطلاعات به چه میزان صحت دارد؟

سرهنگ احمد حماده: نیروهای آمریکایی موجود نیروی رزمنده نیستند. اینها افرادی هستند که برای مشخص کردن مواضع داعش به منطقه آمده‌اند تا بمباران توسط هواپیماهای ائتلاف را کنترل کنند و در هدف قرار دادن دقت وجود داشته باشد.

اشتباهی که پیش آمد به این دلیل بود که میان نیروهای ارتش آزادی و نیروهای ائتلاف هماهنگی وجود نداشت و در پایان توافق شد که سربازان آمریکایی باید تحت‌امر ارتش ترکیه باشند و با فرمان ارتش ترکیه عمل کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/715bf481-35c7-4b5d-b937-42c43cc19761"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات