728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,خريد هواپيما توسط رژيم ايران,

وزیر راه کابینهٴ آخوند روحانی: خزانه‌داری آمریکا مانع خرید ما از بوئینگ است

-

هواپیمای بوئینگ
هواپیمای بوئینگ
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کابینه آخوند حسن روحانی روز یکشنبه 28شهریور 95 اعلام کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات برای خرید هواپیماهای مسافربری بوئینگ، منوط به «رفع محدودیت‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا» است. وی گفت: امیدوارم «این محدودیتها به‌زودی برطرف شود تا ما بتوانیم نسبت به خرید هواپیما اقدام کنیم» .

رژیم ایران در ماه‌های اخیر برای خرید دهها فروند هواپیمای مسافربری از شرکت اروپایی ایرباس و شرکت آمریکایی بوئینگ با آنها به توافق رسیده اما وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنان از صدور مجوز لازم برای اجرایی شدن این توافقات خودداری می‌کند.

همچنین بانکهای بزرگ اروپایی به‌دلیل تحریم‌های دیگر آمریکا، از همکاری با رژیم ایران پرهیز می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا نیز با فروش هواپیماهای مسافربری به رژیم ایران مخالفند. این نمایندگان که اکثر آنها جمهوریخواه هستند، استدلال می‌کنند رژیم ایران از هواپیماهای مسافربری برای اهداف نظامی از جمله انتقال نیرو و تجهیزات به سوریه استفاده می‌کند.

جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم آخوندی نیز پیشتر گفته بود که خرید هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ می‌تواند مشکلات مربوط به خرید هواپیما از شرکت ایرباس را رفع کند.
آمریکا، فروش قطعات و هواپیماهای غربی به رژیم ایران را پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران و گروگانگیری رژیم و قطع روابط دیپلوماتیک تحریم کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ae8674-fb77-495b-92b8-229ad94b5a50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات