728 x 90

تشدید سرکوب ,

واقعیتی تلخ از خودکشی یک زندانی در زندان گوهردشت کرج

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
محسن مرزبان زندانی بند 3 زندان گوهردشت کرج، جمعه شب گذشته 18تیر 95 در بهداری زندان جان خود را از دست داد.

به گفته زندانیان وی بر اثر آزار و اذیت‌های دژخیم زندانبان داریوش امیریان مدیر داخلی این زندان اقدام به خودکشی کرد.

آنها گفتند که خودکشی این زندانی همراه با سهل‌انگاری دژخیمان زندان در اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان باعث شد تا او نهایتاً در بهداری زندان رجایی شهر جان خود را از دست بدهد.

یکی از نزدیکان این زندانی گفت: ”محسن به‌دلیل فشارهای داریوش امیریان مدیر داخلی زندان با خوردن قرص دست به خودکشی زد. او را به بهداری زندان بردند اما با تعلل و سهل‌انگاری مسئولان زندان در اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان، در بهداری جانش را از دست داد“.

وی در توضیح نحوه شکنجه این زندانی توضیح داد: ”امیریان روش خاصی برای اذیت و آزار و فشار بر زندانیانی که اوامر او را نمی‌پذیرند دارد. آنها را مدام با تغییر سالن و انتقال به سالن‌هایی که زندانی به‌اصطلاح دشمن دارد، مورد آزار قرار می‌دهد. حتی باید بگویم این موضوع از آزار گذشته و نوعی شکنجه دردناک برای زندانیان شده است. به‌طور مثال محسن مرزبان به‌دلیل همین انتقالها توسط زندانیان دیگر بارها مورد ضرب و شتم با چاقو یا به‌اصطلاح زندانیان تیزی خورده بود. و این موضوع تحمل حبس را برایش ناممکن کرده و دست به خودکشی زد“.

وی همچنین در ادامه گفت: ”محسن اولین زندانی قربانی این مدل شکنجه خاص نبود و آخرینش هم نخواهد بود. این روش همیشگی امیریان برای آزار زندانیان است و تا کنون نیز هیچ مسئولی به شکایت خانواده‌های زندانیان پاسخی نداده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c03becb-b568-4c29-a3e0-c3549768b155"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات