728 x 90

تصادفات رانندگى,

۵هزار کشته و زخمی تصادفات جاده‌یی در ۲۱روز اخیر در ایران تحت حاکمیت آخوندها

-

تصادفات جاده‌یی در ایران
تصادفات جاده‌یی در ایران
پاسدار محمدحسین حمیدی سرکرده پلیس راه به کشته شدن 380تن از هموطنان و مجروح شدن 4600تن دیگر طی 21روز اخیر در تصادفات رانندگی در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد.

در تعطیلات نوروزی امسال نیز حدود ۳۸۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، کشته شده بودند.

بر اساس آمار اعلام شده به‌طور متوسط هر ساله حدود ۱۷ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

.. در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی می‌توان گفت میزان تلفات تصادفات رانندگی در ایران ۲۵ برابر ژاپن و ۲ برابر ترکیه است. در انگلستان با وجود این‌که سه برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است. یعنی می‌توان گفت به نسبت خودروهای موجود در ایران، حدود ۱۰۰ برابر بیش‌تر از انگلستان تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت آخوند روحانی گفته است طی ده سال گذشته سرمایه‌گذاری بسیار کمی در بخش نگهداری جاده‌های کشور انجام شده است. به همین خاطر امروز بیش از ۴۰ درصد از جاده‌های کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند و برای روکش آسفالت آنها به‌طور یک‌جا، هزاران میلیارد تومان بودجه لازم است.

حوادث رانندگی دومین عامل مرگ‌ومیر مردم در ایران تحت حاکمیت آخوندها است. در سال 92 ایران در تلفات جاده‌یی در میان 180کشور که مورد بررسی قرار گرفته‌اند رتبه 177 را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر 16تیر سال گذشته گزارش داد: بانک جهانی در بررسیهای خود وضعیت حوادث جاده‌یی در ایران را ”بحرانی ”اعلام کرده است.

روزنامه حکومتی شهروند 24فروردین 94 نوشت: ”کمتر فردی در ایران هست که حداقل یکی از اقوام درجه یک یا دو او جان خود را در حوادث رانندگی از دست نداده باشد ”.

خبرگزاری مهر آخوندی دو سال پیش نیز با اشاره به میانگین شمار کشته‌ها و زخمی‌ها در اثر تصادف‌ها در جاده‌ها نوشته بود: «گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌ا‌فتد. همچنین تعداد تلفات جاده‌های کشور در سال، با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند

طبق آمار منتشره توسط یونیسف، تصادفات جاده‌یی در ایران همه ساله موجب مرگ حدود ۲۸ هزار نفر و جراحت یا نقص‌عضو ۳۰۰ هزار نفر دیگر می‌شوند. در ایران در هر ۱۹ دقیقه یک نفر در جاده‌ها جان می‌سپارد و در هر دو دقیقه خبر مصدومیت جدی یک نفر در اثر تصادف به خانواده‌اش می‌رسد.

این حوادث دلخراش که روزانه جان دهها هموطن ما را می‌گیرد، نتیجه طبیعی حاکمیت دزد و غارتگر آخوندی است که ارزشی برای جان انسانها قائل نیست و یکی دیگر از کارنامه‌های سیاه و ننگین رژیم آخوندی به حساب می‌آید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a27226d-ad0e-4a19-b152-66e9ec4cb2d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات