728 x 90

سوريه,

تجلیل از خبرنگار شهید سوری توسط سیمای آزادی + کلیپ

-

تجلیل از خبرنگار شهید سوری خالد عیسی توسط سیمای آزادی
تجلیل از خبرنگار شهید سوری خالد عیسی توسط سیمای آزادی
در گرامیداشت خاطره خبرنگار شهید سوری خالد العیسی و همکاری صمیمانه‌اش با سیمای آزادی – تلویزیون ملی ایران، دسته‌گل از سوی سیمای آزادی و مقاومت ایران بر سر مزارش در کفرنبل سوریه قرار داده شد.

در سوریه میلیونها نفر پایداری می‌کنند و این فقط ما نیستیم؛ ما با آنها هستیم تا این انقلاب پیروز شود که انشاالله یا پیروز می‌شویم و یا شهید می‌شویم.

 
 
این مزار خبرنگار شهید سوری خالد العیسی در کفرنبل است؛ و این هم پیامی است که بستگانش از سوی مقاومت ایران به‌خاطر تلاش‌های او در افشای جنایات اسد و رژیم آخوندی و گزارش‌هایی که برای سیمای آزادی تهیه کرد، به‌همراه یک دسته گل بر روی مزارش قرار داده‌اند؛
 

متن پیام به این شرح است:

«از طرف مردم و مقاومت ایران و تلویزیون سیمای آزادی به برادر شجاع شهیدمان خالد العیسی
ما راه تو را تا پیروزی نهایی در دمشق و تهران و پایان دیکتاتوری ادامه خواهیم داد
الراحة و الاسلام خالد عزیز» .

خالد العیسی و همکارش هادی العبدالله که جنایات وحشیانهٴ رژیم اسد و رژیم آخوندی را در شهرهای مختلف، به‌ویژه در حلب مستند می‌کردند، بر اثر یک بمب‌گذاری تروریستی در حلب در 17ژوئن (۲۸خرداد۹۵) به‌شدت مجروح شدند؛ خالد بر اثر جراحات وارده در این بمب‌گذاری روز 24ژوئن (۴تیرماه ۹۵) جان باخت.

بعد از اصابت این دو خبرنگار شجاع، بسیاری از شخصیت‌های سوری و عربی و نیز فعالان شبکه‌های اجتماعی، از فعالیت‌های آنان تقدیر کردند و آنها را به‌خاطر ابعاد و کیفیت کارشان، «وزارت تبلیغات انقلاب سوریه» و «چشم» این انقلاب نامیدند.

خالد روز 26خرداد بعد از این‌که خودش و هادی حین تهیهٴ گزارشی از حمله رژیم اسد با بشکهٴ انفجاری در پل حج حلب مجروح شده بودند، در مصاحبه با سیمای آزادی، گفته بود:
خالد العیسی خبرنگار شهید: در سوریه میلیونها نفر پایداری می‌کنند و این فقط ما نیستیم؛ ما با آنها هستیم تا این انقلاب پیروز شود که انشاالله یا پیروز می‌شویم و یا شهید می‌شویم.

هادی العبدالله همکار خالد، چندی پیش و در حالی که هنوز به‌خاطر شدت جراحاتش بر روی صندلی چرخدار بود مجدداً شروع به تهیهٴ گزارش کرد و به حلب رفت؛ او همچنین بر سر مزار خالد در کفرنبل حضور یافت و با او تجدیدعهد کرد:
هادی العبدالله: روحت شاد خالد، هرجا که می‌رویم و می‌آییم روحت با ماست تو هرگز نمرده‌یی و نخواهی مرد. چون با ما هستی، در لحظه‌یی که می‌خوریم و در لحظه‌یی که می‌آشامیم و هنگامی‌که حرکت می‌کنیم و در رفت و برگشتن‌هایمان تو حضور داری؛ تو طی بیست سال به جایگاهی رسیدی که میلیونها نفر از انجام آن ناتوانند. تو به قله اقتدار رسیدی خالد، تو هدف روشن و واضحی داشتی و در آن رفتی و توانستی به آن برسی و آرزو می‌کنم که من هم روزی مانند تو بشوم و به آن چیزی برسم که تو رسیدی خالد، خنده‌هایت با ماست خنده‌هایت نه تنها به ما نشاط می‌داد، بلکه به تمام انسانهای اطرافمان نیز شادابی و روحیه می‌بخشید؛ و خنده‌هایت هم‌چون مشعلی است که فرا روی ما قرار دارد. همیشه به من امید و روحیه می‌دادی و همیشه مرا به جلو میراندی و اکنون احساس می‌کنم که تو قدرتت را به من داده‌یی و رفتی، برای همین من با این نیرو این مسیر را کامل خواهم کرد و مطمئنم کسی که تو را کُشت هرگز رستگار نخواهد شد.

 

بيشتر بخوانيد:

مراسم خاکسپاري شهيد خالد العيسي در ادلب + تصاوير

 

روز شنبه مراسم خاکسپاری پیکر خالد العیسی فیلمبردار جوان سوری در زادگاهش در حومه جنوبی ادلب با شرکت هزاران تن از مردم، برگزار شد.
 
خالد العیسی 24ساله که روز 17ژوئن بر اثر یک بمب‌گذاری تروریستی در حلب به‌همراه همکارش هادی العبدالله به‌شدت مجروح شده، جمعه‌شب در بیمارستان درگذشت.
 
خالد العیسی به‌همراه همکارانش، بسیاری از جنایات وحشیانه رژیم اسد را در حلب مستند کرده و گزارش‌های تکان‌دهنده‌یی را از آن تهیه می‌کرد.
 
پس از شهادت او، شخصیتها و فعالان سوری و عرب، با ارسال پیام‌های گسترده‌یی بر روی شبکه‌های اجتماعی، یاد او را گرامی داشتند؛ این پیام‌ها از جمله با هشتگ «خالد العیسی، یک شهید زیبا» ارسال شده است.
 
 
 
 
 
شهادت خالد عیسی فعال مطبوعاتی در سوریه
 
 
 
 
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d15b2858-6190-4b30-af7a-ffc5f3d8d8cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات