728 x 90

سوريه,

طرح اپوزیسیون سوریه برای تشکل دولت انتقالی در سوریه

-

هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
به گزارش تلویزیون الجزیره 14شهریور 95 هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه چهار چوب اجرایی برای راه‌حل سیاسی در این کشور را اعلام کرد. به گفته ناظران این طرح توسط گروه‌های مسلح اپوزیسیون سوریه و دیگر اعضای هیأت به تصویب رسیده است.

هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد راه‌حل سیاسی سوریه اولین گزینه استراتژیکی است که بر آن تأکید می‌کند.
در راه‌حل پیشنهادی هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه بر تشکیل هیأت دولت انتقالی تام‌الاختیار تأکید شده است.
در این طرح تأکید شده است اسد و تمامی کسانی که در حق مردم سوریه جنایت کرده‌اند هیچ‌گونه نقشی در مرحله انتقالی نخواهند داشت.

طرح اپوزیسیون از سازمان ملل‌متحد می‌خواهد تا جنایات رژیم اسد را متوقف کند و برای اجرا شدن قطعنامه‌های سازمان ملل تضمین ایجاد کند و به‌منظور اجرایی شدن این خواسته‌ها جدول زمانبندی تعیین نماید.

احمد کامل نویسنده و روزنامه‌نگار سوری به تلویزیون الجزیره گفت: هیأت عالی مذاکره‌کننده سوریه که در آن اپوزیسیون سیاسی و گروه‌های رزمنده شرکت دارند در تهیه این طرح سهیم بودند.
در این طرح موضوع اصلی این است که مردم سوریه قبول نخواهند کرد بشار اسد در مرحله انتقالی حضور داشته باشد حتی اگر تمامی دنیا او را قبول کرده باشند.
این به‌معنی پاسخی به کشورهای دوست مردم سوریه است که بعضاً موضعشان را تغییر داده و می‌خواهند بشار اسد در مرحله انتقالی باقی بماند.
این موضوع مربوط به مردم سوریه است و به هیچ‌وجه قبول نخواهند کرد که بشار اسد در مرحله انتقالی نقشی داشته باشد.
این نویسنده سوری در ارتباط با تشکیل شورای نظامی مشترک در مرحله انتقالی به تلویزیون الجزیره گفت: به این موضوع هم اغلب گروه‌های عضو هیأت رأی مثبت داده‌اند.
این شورا که جایگزین رژیم اسد خواهد شد با کمک کشورهای جهان با تروریسم خواهد جنگید، نه الآن بلکه بعد از سقوط بشار اسد و شروع مرحله انتقالی.

وی در ارتباط با نقش ترکیه در عملیات اخیر در سوریه گفت: ورود ترکیه به‌عملیات رزمندگان شتاب دیگری داد که بی‌سابقه است. رزمندگان وارد مرحله جدیدی شده‌اند و تنها 9 کیلومتر باقی مانده تا مرزهای ترکیه بسته شود و ارتباطات زمینی میان داعش و خاک ترکیه قطع شود. در حال حاضر 70 تا هشتاد کیلومتر از خاک این منطقه به منطقه امن تبدیل شده و امتداد آن تا داخل سوریه ادامه خواهد داشت. این منطقه به سمت تل رفعت خواهد رفت و در صورتی‌که به شمال حلب رسیدیم خواهیم گفت که به مرحله جدیدی رسیده‌ایم. این مناطق از جرابلس تا حلب و ادلب تا حما در کنترل ارتش آزادی سوریه خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c770ccd4-7da4-48da-8fd1-f2ebc2d230bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات