728 x 90

ضرورت حسابرسی از رژیم ایران

دستگیری یک تروریست رژیم ایران در بحرین
دستگیری یک تروریست رژیم ایران در بحرین
یک تحلیلگر سیاسی در بحرین به اسکای نیوز 30مهر 96 گفت باید کشورهای عربی با آمریکا همراهی کنند تا رژیم ایران را به‌خاطر حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار دهند.
در ارتباط با دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه عبدالله الجنید نویسنده و پژوهشگر سیاسی از منامه به تلویزیون اسکای نیوز گفت: رژیم ایران به تروریستها پناه می‌دهد. این، یعنی نقض حقوق همسایگان. وقتی که این افراد توسط رژیم ایران اسکان داده می‌شوند نه تنها ثبات بحرین بلکه ثبات کویت و عربستان سعودی هم تهدید می‌شود. تمامی تسلیحاتی که توقیف شده یا در ایران ساخته شده یا از ایران به بحرین و عربستان سعودی و بالعکس منتقل شده است.

بعد از این ماجرا باید یک موضع بین‌المللی اتخاذ شود تا تهدیدهای رژیم ایران علیه ثبات منطقه مهار شود. می‌بایست بهای دخالتهای رژیم ایران در منطقه را سنگین‌تر کرد یا با اهرم های قانونی مانند شورای امنیت و دادگاه عدالت بین‌المللی این رژیم را مورد حسابرسی قرار داد

در صورتیکه آمریکا تصمیم بگیرد عناصر سپاه در سوریه و عراق را هدف قرار بدهد باید تصمیم بگیریم که آیا با آمریکا خواهیم بود یا نه.

اسکای نیوز:
بحرین چگونه می‌تواند از این خواست جدی بین‌المللی و آمریکایی برای حسابرسی از رژیم ایران و جلوگیری از دخالت هایش در منطقه استفاده کند؟

عبدالله الجنید نویسنده و پژوهشگر سیاسی: در درجه اول می‌بایست یک پرونده مشترک ارائه کرد. بحرین دلایل بسیاری در دست دارد که رژیم ایران را روی صندلی متهم قرار می‌دهد. کشور برادر کویت، عربستان سعودی و حتی امارات تمامی این کشورها اسناد بسیاری در اختیار دارند. حتی یمن چندین بار درخواست کرده که دخالتهای رژیم ایران در این کشور محکوم شود. رژیم ایران دزدان دریایی و مزدورانش را به خاک یمن می‌فرستد و از کانالهایی که دارد برای حوثی‌ها سلاح ارسال می‌کند. می‌بایست یک موضع مشترک وجود داشته باشد. می‌بایست جهان نسبت به منبع تهدید آگاه باشد. و نمی‌توانیم قبول کنیم که این رژیم بدون حسابرسی بگریزد. این از نظر سیاسی و قانونی، و لی از طرف دیگر چیزی که امیدوارم این است که اگر آمریکا تصمیم گرفت سپاه پاسداران را در عراق و سوریه هدف قرار بدهد آیا ما باید بی‌تفاوت باشیم یا این‌که به‌صورت مستقیم مشارکت داشته باشیم تا پیام مستقیم مان را به سران سیاسی در ایران بفرستیم؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed3c8cbb-c4ca-4a09-a775-2e78077e8fe7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات