728 x 90

قتل عام 67,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

قتل‌عام ۶۷ باید در دستور کار اجلاس حقوق‌بشر ملل‌متحد قرارگیرد

-

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا  خواستار تحقیقات در رابطه با قتل عام سال 67 شدند
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا خواستار تحقیقات در رابطه با قتل عام سال 67 شدند
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که بیش از ۲۰۰نماینده این پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی و از کشورهای مختلف اروپایی را در بر می‌گیرد، با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: ما خواستار این هستیم که قتل‌عام سال ۶۷ (۱۹۸۸) در ایران در دستور کار اجلاس آینده شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۶ قرار گیرد. کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل لازم است که خواستار یک تحقیقات در این رابطه بشود.

ما همچنین از اجلاس آینده مجمع عمومی ملل‌متحد (سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۶) می‌خواهیم تا قطعنامه‌یی را صادر کند، خواستار تحقیقات این قتل‌عام شود و پرونده آن را به شورای امنیت ارجاع دهد. شورای امنیت سازمان ملل باید یک دادگاه بین‌المللی تشکیل بدهد تا این پرونده را مورد بررسی و عاملان آن را تحت تعقیب قرار دهد.

بیانیه گروه دوستان آزاد در پارلمان اروپا می‌افزاید: افشای شوکه‌آور فایل صوتی آیت‌الله منتظری، باعث لرزه حکومت ایران شده و هم‌چنان ادامه دارد. یکی از اعضای کمیسیون مرگ که نام و صدایش به‌روشنی در نوار صوتی شنیده می‌شود، مصطفی پورمحمدی است که نماینده وقت وزارت اطلاعات و امنیت و در حال حاضر وزیر دادگستری در دولت به‌اصطلاح میانه‌رو حسن روحانی است. اظهارات (پور محمدی) هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که دولت کنونی حسن روحانی، شریک جرم یکی از بدترین جنایات علیه بشریت در تاریخ اخیر است که تا کنون به دادگاه بین‌المللی ارجاع نشده است.

نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کردند: اتحادیه اروپا قبل از ورود به هر نوع به‌اصطلاح ”دیالوگ حقوق‌بشری“ با این رژیم، باید با برکناری پورمحمدی از دولت روحانی و ارجاع پرونده‌های تمامی کسانی که در قتل‌عام سال 67 نقش داشته‌اند، به دادگاههای بین‌المللی برای جنایت علیه بشریت، تأکید کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: عفو بین‌الملل و پارلمان کانادا، همگی قتل‌عام ۱۹۸۸ در ایران را یک جنایت علیه بشریت توصیف کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f61d3f4-9a45-403c-9b47-74520d498e29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات