728 x 90

سوريه,

ادامه نبردهای رزمندگان سوریه در حلب و تلفات سنگین پاسداران و نظامیان اسد + کلیپ

-

تهاجم رزمندگان به نظامیان اسد و مزدوران نیروی تروریستی قدس
تهاجم رزمندگان به نظامیان اسد و مزدوران نیروی تروریستی قدس
رزمندگان سوری اعلام کردند یورش نظامیان اسد برای پیشروی به سوی دانشکده فنی هوایی در جنوب غرب حلب را در هم شکستند.
 
اتاق عملیات فتح حلب گفت: بیست تن از عناصر اسد و شبه‌نظامیانش را در اطراف این دانشکده به هلاکت رسانده‌اند.

در میان کشته‌های رژیم اسد سه تن از افسران نیز دیده می‌شوند.

علاوه بر این یک زرهی و یک خودرو حامل مسلسل نیز توسط رزمندگان منهدم شده است.

از طرف دیگر منابع نزدیک به رژیم اسد می‌گویند پنج افسر کلیدی ارتش اسد در میان کشته‌ها هستند.

یکی از گروه‌های رزمنده سوری فیلمی را از صحنه‌های درگیری در اطراف دانشکده هوایی منتشر کرده است.

فعالان می‌گویند پیروزیهای پی‌درپی رزمندگان در جبهه‌های مشتعل حلب و حومه آن هنوز ادامه دارد.

گروه‌های رزمنده از روز یکشنبه گذشته سی و یکم مرداد95 اعلام کردند که عملیات شکستن محاصره حلب را در تپه‌های حومه جنوبی این شهر و چندین جبهه دیگر در اطراف شهر از سر گرفته‌اند.

با شروع این عملیات رزمندگان توانستند تعدادی از تپه‌های استراتژیکی واقع در جنوب شهر را به همراه گردان زرهی سنگین نظامیان اسد در حومه جنوبی حلب را به کنترل خود در آورند.

به گزارش اورینت نیوز تلفات رژیم اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای تحت‌امر آن در نبردهای اخیر افزایش داشته است. این تلفات به 200 کشته می‌رسد و بسیاری منابع این آمار را تأیید می‌کنند.

رسانه‌های خبری گفتند در کمینی که رزمندگان برای شبه‌نظامیان گذاشته بودند یک گروه شیعی وابسته به رژیم ایران شامل 80نفر در محورهای اطراف تپه‌ ام القرا به محاصره رزمندگان در آمدند. در منطقه راموسه و به‌طور مشخص در اطراف دانشکده هوایی، این گروه متحمل ضربات جدی شد و دهها تن از آنها به‌دست رزمندگان به هلاکت رسیدند.

رزمندگان در جبهه راشدین نیز یک تانک دشمن را منهدم کردند. آنها در روستاهای الحویز و القراصی در جنوب حلب تجمع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را با موشک هدایت شونده هدف تهاجم خود قرار دادند و دهها تن از آنها را کشته یا مجروح کردند.

در فیلمهای هوایی که رزمندگان پخش کردند دیده می‌شود که تعداد زیادی از عناصر اسد به هلاکت رسیده‌اند و اجساد آنها در اطراف منطقه راموسه روی زمین رها شده است.

در رابطه با تلفات سنگین رژیم اسد، سایتهای طرفدار او اقرار کرده‌اند که دو تن از همراهان سرهنگ مزدور اسد، سهیل الحسن نیز جزو کشته‌ها هستند.

دفتر مطبوعاتی رزمندگان فیلمی را منتشر کرد که در آن کشته شدن تعدادی از پاسداران که با موشک هدایت شونده هدف قرار می‌گیرند دیده می‌شود.

این گروه هنگامی هدف آتش رزمندگان قرار گرفتند که تلاش می‌کردند به دانشکده فنی هوایی در منطقه راموسه نفوذ کنند.

سخنگوی جنبش آزادگان شام گفت تهاجم جدیدی به شهر حلب در دست طراحی است.

او تأکید کرد این عملیات با تأمین حفاظت از جاده‌های امدادرسانی و شریانی که اخیراً به سوی مناطق حلب باز شده شروع می‌شود. رزمندگان طرحهایی برای جلوگیری از تهاجم عناصر اسد به مناطق آزاد شده در اختیار دارد.

آماده سازی برای عملیات شکستن محاصره شهر حلب با شعله‌ور کردن تمامی جبهه‌های این شهر ادامه دارد. در این عملیات رزمندگان از انواع سلاح سنگین و موشک استفاده خواهند کرد.

گروه‌های رزمنده برای شروع این عملیات طرح حساب شده‌ای را در دست دارند. این عملیات در مراحل مشخص و بصورت پی‌درپی و با دیسیپلین نظامی به اجرا در خواهد آمد.

پیش از این فرمانده نظامی جیش الاسلام در حلب گفته بود گروه‌های رزمنده به این توافق نزدیک شده‌اند که عملیات حماسه بزرگ حلب را با نیرویی بیش از 20هزار رزمنده شروع کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd3affaa-459a-4b0f-a172-550a83d50b25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات