728 x 90

سوريه,

گزارشی تصویری از شهر مقاوم حلب

-

تظاهرات مردم حلب در حمایت از عملیات رزمندگان سوری
تظاهرات مردم حلب در حمایت از عملیات رزمندگان سوری
شهر مقاوم حلب محاصره شده است. کمبودها و تنگناها در سایه درگیریهای مسلحانه و بمبارانها بیداد می‌کند. نظامیان اسد با کمک متحدان خود، رژیم ایران و روسیه، بر سر شهر بمب می‌افکنند و رزمندگان سوری از شهر و مردم بی‌دفاع آن حفاظت می‌کنند..
 
 
مردم مقاوم حلب به‌رغم بمباران، دست به تظاهرات‌زده و اعتراض خود را نشان می‌دهند.

این گوشه‌یی از منطقه بنی زید است، شهر توسط رژیم جنایتکار اسد به ویرانه تبدیل شده است

 
 
بعد از هر حمله هواپیماهای رژیم جنایتکار اسد، امدادگرایان برای نجات شهروندان به صحنه می‌شتابند. تا قربانیان را از زیر آوار بیرون بیاورند.

همچنین نیروهای امدادگر پس از هر حمله، دست به کار می‌شوند. گاهی امدادگران برای نجات شهروندان و پس زدن آوارها ناگزیر به استفاده از دستان خالی خود می‌شوند و بدون بهره بردن از وسایل لازم، راههای مسدود شده را می‌گشایند.
 
 
شهروندان با ایجاد دود به مقابله با نظامیان اسد می‌روند. آنها با سوزاندن لاستیک ایجاد دود می‌کنند و عملاً برای حمله نیروهای رژیم اسد ایجاد مشکل می‌کنند.
 
 
بسیاری از مردم خانه‌های خود را از دست داده‌اند و برای سر پناه از این ماشینهای فرسوده استفاده می‌کنند تا مکانی برای خود و بچه‌هایشان فراهم کنند.

حتی مساجد نیز از تیررس رژیم جنایتکار اسد در امان نمانده است.


شب هم مردم مقام حلب در امان نیستند و زیر بمباران رژیم جنایتکار اسد قرار دارند.

 
 
شهروندان حلب در بین ویرانه‌ها نیز ناگزیرند برای سیر کردن شکم خود و خانواده چاره‌اندیشی کنند. باغچه‌ای کوچک برای کاشتن سبزیجات در بین ویرانه‌ها یکی از این ابتکارات است.

در انتظار نان؛ شهروندان برای دریافت نان، باید ساعتها انتظار بکشند. اوضاع لحظه به لحظه وخیم‌تر می‌شود. گاهی همین صفهای نان مورد تهاجم هواپیماهای رژیم جنایتکار اسد قرار می‌گیرد.

به‌رغم جنگ، مردم برای کودکان محلی به این صورت درست کرده‌اند تا ساعتهایی از جنگ دور باشند.

جنگ به زندگی مردم تبدیل شده حتی کودکان نیز با یک تفنگ یا هفت‌تیر پلاستیکی سوژه همان جنگ را به بازیهای خود آورده‌اند.
 
ویرانی در حلب دامن‌گستر است. اما هستند بناهایی که تا کنون در امان مانده‌اند. یکی از آنها کلیسای کاتولیکی است به نام سانتا ماتلید صدها جوان روز جهانی جوانان را در این کلیسا جشن گرفتند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ccbb858-cf56-4f1a-9885-1ec8241c9f73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات