728 x 90

-

مریم رجوی: اعدام جمعی زندانیان اهل سنت، جنایت ضدبشری است و مسئولان آن باید محاکمه شوند

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، اعدام زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت را یک جنایت انزجار‌آور علیه بشریت توصیف کرد. وی ضمن ابراز صمیمانه‌ترین تسلیتها به خانواده قربانیان، جامعه اهل سنت و عموم مردم ایران، از جوانان سراسر کشور خواست در مقابل این جنایتهای وحشیانه به اعتراض بپردازند و به حمایت و همبستگی با خانواده‌های قربانیان قیام کنند.

وی همچنین از روحانیان شیعه و سنی در سراسر جهان خواست در مقابل این جنایت بزرگ سکوت نکنند و خامنه‌ای این دشمن بزرگ مردم ایران و مردم منطقه را به‌خاطر این جنایتهای ضداسلامی و ضدانسانی محکوم کنند.
خانم رجوی افزود: رژیم ضدبشری آخوندی با اعدام جمعی برادران اهل سنت ما، در سالروز قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1367 بیهوده تلاش می‌کند به جو رعب و وحشت دامن زده و از بالا گرفتن اعتراضات اجتماعی و انفجار خشم مردم جلوگیری کند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: این یک آزمایش بزرگ جامعه جهانی است که در مقابل بزرگترین قتل‌عام زندانیان سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1367 و جنایتهایی که این رژیم در 37سال گذشته به‌طور مستمر مرتکب شده و مصداق بارز جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی محسوب می‌شود چه عکس العملی نشان خواهد داد؟ زمان آن فرا رسیده که شورای حقوق‌بشر و شورای امنیت ملل‌متحد به سکوت پایان داده و پرونده جنایتهای این رژیم را به یک دادگاه بین‌المللی جنایی ارائه دهد تا خامنه‌ای و دیگر سردمداران این رژیم و مسئولان این جنایات در مقابل عدالت قرار گیرند.
دژخیمان رژیم صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد (۲ اوت) شمار زیادی از زندانیان اهل سنت را در زندان گوهردشت بدار آویختند. به گزارش خانواده‌های زندانیان شمار اعدام شدگان حداقل به 20تن می‌رسد. دژخیمان در زندان وضعیت امنیتی فوق‌العاده برقرار کرده و ارتباط تمام کیوسکهای تلفن را قطع و مانع رفت و آمد زندانیان حتی به بهداری زندان می‌شوند.
قضاییه جنایتکار آخوندی ابتدا به خانواده زندانیان گفته بود که تا ساعت ۱۵۰۰ امروز، برای آخرین دیدار با فرزندانشان به زندان مراجعه کنند، اما پیش از رسیدن آنها به محل زندان، وزارت اطلاعات در تماس با خانواده‌ها به آنان گفته که برای دریافت جسد فرزندشان به پزشک قانونی کهریزک مراجعه کنند.
شهرام احمدی از زندانیان سیاسی اهل سنت در میان اعدام شدگان است. او ﺩﺭ ﺍﺭﺩﻳﺒﻬﺸﺖ ١٣٨٨ به هنگام دستگیری توسط عوامل اطلاعاتی رژیم زخمی شد که بر اثر آن یک کلیه و بخشی از روده‌اش را از دست داد. شهرام احمدی طی ۴۳ ماه حبس در سلولهای انفرادی اطلاعات سنندج مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت که بر اثر آن به بیماریهای مختلف از جمله افت شدید شنوایی دچار شد. قضاییه آخوندی در مهر 1391 او را به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم کرد. از این پیشتر برادر کوچکترش، بهرام احمدی که هنگام دستگیری کمتر از ۱۸ سال داشت در دی ۱۳۹۰ همراه با پنج زندانی سیاسی اهل سنت در زندان قزلحصار اعدام شده بود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
12مرداد 1395 (2 اوت2016)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df4bf066-0803-45f7-b266-23cb78a34052"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات