728 x 90

سوريه,

گزارش مشروح عملیات بزرگ خشم حلب

-

 -
-
یکانهای ارتش آزادی سوریه نام عملیات خود برای درهم شکستن محاصره حلب را خشم حلب گذاشتند و سایر تشکل‌های مسلح در همکاری تنگاتنگ با آنها در نبردی قهرمانانه مواضع نظامیان اسد و عناصر سپاه پاسداران را در عرض چند دقیقه تصرف کردند و دهها تن از آنها را کشته و تعدادی را نیز به اسارت درآوردند.

روند عملیات حلب:

روز یکشنبه دهم مرداد 95 تشکل‌های رزمی اپوزیسیون سوریه اعلام کردند رزمندگان از ساعت پنج و نیم عصر یکشنبه دهم مرداد95 عملیات بزرگی را با نام شکستن محاصره حلب شروع کردند.
در اولین مرحله رزمندگان از محورهای مختلف به سوی مواضع جنوبی و غربی این شهر پیشروی کرده و یکی از این تشکلها مأموریت تهاجم به اصلی‌ترین محل تجمع نظامیان اسد و عناصر سپاه پاسداران در مدرسه حکمت در اطراف مناطق غربی حلب را به عهده داشت.

رزمندگان این مدرسه را که به محل تجمع نظامیان اسد تبدیل شده بود به تصرف خود درآورند. آنها تجهیزات بسیار زیادی را برای این عملیات گردآوری کرده بودند چرا که این عملیات شاید چندین روز و حتی چندین هفته بطول بیانجامد.

رزمندگان گفتند این عملیات چند مرحله‌ای است و روز یکشنبه مرحله اول آن شروع شده است. آنها قصد دارند بعد از تصرف مناطق جنوبی و غربی حلب، مناطق شرقی شهر را از محاصره خارج کنند. در این مناطق بیش از 400هزار شهروند در محاصره نظامیان اسد قرار دارند.

رژیم اسد در مناطق عملیاتی روز گذشته سه خط دفاعی داشت ولی رزمندگان بر خلاف انتظار، این سه خط دفاعی را تنها در عرض 15دقیقه تصرف کردند.

اتاق عملیات فتح حلب اعلام کرد ارتش فتح کلیه بخشهای مجتمع آپارتمانی موسوم به مشروع 1070 را که در مجاورت محله حمدانیه در غرب حلب است به تصرف خود در آورده است.

گزارشگر اورینت خبر داد در اطراف گردان توپخانه در راموسه درگیریهای سنگینی میان رزمندگان و نظامیان اسد جریان داشت.
منابع نظامی گفتند جاده راموسه که در شمال حلب قرار دارد با آتش توپخانه رزمندگان قطع شده است.

متعاقباً اتاق عملیات فتح حلب و ارتش فتح اعلام کرد مرحله دوم عملیات در هم شکستن محاصره حلب را شروع کرده‌اند. آنها قصد دارند روستای شرفا در جنوب حلب را تصرف کنند. این روستا یکی از مراکز تجمع عناصر سپاه پاسداران رژیم ایران است. آنها به جزئیات بیشتری در این رابطه اشاره نکردند.

یکی از فرماندهان: نزدیک به ساعت 4 بعدازظهر تمامی یکانهای ارتش فتح آماده شدند و پنج محور درگیری میان آنها توزیع شد. به یاری خدا برادران رزمنده تپه صواریخ، تپه اوحد تپه سریاتل و تپه حدادی به تصرف ما در آمد. در مدرسه حکمت دو انفجار انجام شد و به یاری خدا این عمل با آزادسازی مجتمع آپارتمانی 1070 به پایان رسید. این قسمت در کنار دانشکده توپخانه حلب است.

قهرمانان ارتش فتح با یاری رزمندگان ارتش آزادی این عملیات را انجام دادند. در حال حاضر مجتمع آپارتمانی 1070 به‌طور کامل آزاد شده، و آن را پاکسازی کرده‌ایم. برادرانمان در اطراف آن موضع گرفته‌اند.

این رژیم خبیث و دروغگوست و به یاری خدا طی روزهای آینده ده جاده جایگزین را برای حلب باز خواهیم کرد و به یاری خدا در روزهای آینده عملیات ما در داخل شهر حلب خواهد بود و به اذن خدا عملیات در کاخ استانداری حلب خواهد بود.

ما در روزهای آینده بر بالای کاخ استانداری دیدبانی خود را برپا خواهیم کرد.

از طریق اطلاعاتی که از درون دشمن به دست ما رسیده متوجه شدیم که دشمن دچار فروپاشی شده است.

ما برخی مناطق را حتی بدون شلیک یک تیر تسخیر کردیم. خدا به ما کمک کرد و غنایم بسیار زیادی به‌دست آوردیم، تانک و مهمات بسیاری به دست رزمندگان افتاد و نیروهای بشار اسد فرو پاشیده‌اند.

ارتش فتح اعلام کرد بعد از در هم شکستن خطوط دفاعی عناصر اسد که از خاکریزهای السابقیه تا محل تجمع نظامیان اسد در مدرسه حکمت امتداد داشت مرحله اول عملیات در هم شکستن محاصره حلب به پایان رسیده است.

ارتش فتح 13 موضع نظامی را به کنترل خود در آورد که در میان آنها چندین تپه واقع در غرب و جنوب حلب وجود داشت.

این عملیات با تهاجم به مدرسه حکمت در جنوب شهر شروع شد و به‌دنبال آن رزمندگان محل تجمع نظامیان اسد در این مدرسه را به تصرف خود درآوردند و ارتفاعات و روستاهای مختلف و همچنین ساختمان احمر، گردان موشکی تا مجتمع مسکونی 1070 را در غرب حلب تسخیر کردند.

فروپاشی خطوط دفاعی نظامیان اسد در مناطق غرب حلب

رزمندگان، عملیات در هم شکستن محاصره حلب را با صدها رزمنده که تیم های نفود به مواضع اسد را تشکیل می‌دادند شروع کردند

آنها به خطوط اول مواضع نظامیان اسد در نزدیکی مدرسه حکمت و تپه مؤته نفوذ کردند و تنها طی چند دقیقه توانستند مواضع عناصر اسد را در هم بشکنند.

یکی از فرماندهان:

نزدیک به نیم ساعت مرحله آتش تهیه با توپخانه و شلیک موشک طول کشید و برای این عملیات امکانات بسیار زیادی را به‌کار گرفتیم.

خبرنگار: طرح شما در این عملیات چیست؟
فرمانده: در اساس می‌خواهیم که محاصره شهر حلب را در هم بشکنیم و در دور دوم به یاری خدا حلب را به‌طور کامل آزاد کنیم.

مرحله اول عملیات حلب برای باز کردن راه به روی بیش از 400هزار نفر از اهالی حلب شروع شد. آنها بعد از پیشروی شبه‌نظامیان اسد به سوی جاده کاستلو محاصره شده بودند.

یکی از فرماندهان: به مردممان می‌گویم جان شما جان ماست انشاء الله از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و تمامی تلاشهایمان را خواهیم کرد که محاصره را از روی شما برداریم و انشاء الله شهر حلب را کاملاً آزاد کنیم.

رزمندگان در چندین جبهه با گامهای استوار پیشرویهای سریعی داشتند.

در این پیشرویها تلفات سنگینی را به نظامیان اسد وارد کردند. عناصر اسد یا فرار کردند و یا کشته شدند.

در این لحظات گروه‌های نفوذ در حال آماده‌سازی برای پیشروی به سوی مدرسه حکمت در حومه جنوب غرب حلب هستند. آنها می‌خواهند این مدرسه را که محل تجمع عناصر اسد در حومه حلب است را تصرف کنند.

یکی از رزمندگان:

ما به یاری خدا با آنها خواهیم جنگید تا محاصره را از روی مردممان در حلب برداریم. خدا آنها را به‌دست ما عذاب خواهد داد.

به یاری خدا، مردممان در حلب را خوشحال خواهیم کرد. به مردم می‌گوییم به خدا شما را تنها نخواهیم گذاشت. خون ما فدای شما باد. فدای شما می‌شویم. به خدایی که بالاتر از او وجود ندارد بدنها و خونهایمان را به پلی تبدیل خواهیم کرد که آزاد شوید.

یکی از فرماندهان:

نزدیک به نیم ساعت مرحله آتش تهیه با توپخانه و شلیک موشک طول کشید و برای این عملیات امکانات بسیار زیادی را به‌کار گرفتیم.

یکی از رزمندگان:

به یاری خدا نبرد ما برای فتح حلب و آزادی برادرانمان در این شهر است که در محاصره هستند.

به برادران تحت محاصره مان پیام می‌دهم که شما شیرانی را در اختیار دارید که در حال آمدن به سوی شما هستند و به یاری خدا پیروز می‌شوند. به یاری خدا مدرسه حکمت را تصرف خواهیم کرد و به یاری خدا دشمنان خدا را از میان برخواهیم داشت.

با این گلوله‌ها توپ ارتش فتح در عملیات خشم حلب آتش تهیه سنگینی را به مواضع اسد در حومه جنوبی حلب می‌ریزد و مناطق الحویز و تپه‌های اطراف آن را هدف قرار می‌دهد. همان‌طور که فرماندهان نظامی گفتند هدف از این عملیات رسیدن به شهر حلب و شکستن محاصره از روی شهر حلب و پس از آن رسیدن به داخل شهر است.

رزمندگان با تسلیحات سنگین مناطق اطراف محله‌های بنی زید و شیخ سعید و تپه‌های اطراف آنها را زیر آتش خود گرفته‌اند.

حاج عارف یکی از فرماندهان ارتش فتح:


ما در ارتش فتح عملیات خشم حلب را برای شکست محاصره شهر حلب شروع کرده‌ایم.

در این ساعت در حال آتشباری بر روی تپه‌های اطراف شهر حلب هستیم. در محور الحویز و سایر محورها برادرانمان از یکانهای دیگر اقدام به پیشروی خواهند کرد. با این آتشباری راه را برای برادرانمان در تیم های نفوذ باز می‌کنیم تا وارد مناطق تحت کنترل اسد شوند تا بتوانند از محور مشخصی وارد شهر شوند.
تسلیحاتی که در حال حاضر به‌کار گرفته شده زیاد است، تسلیحاتی مانند توپهای 130 و 122 میلی متری و توپهای خود کششی متنوعی در اختیار ما قرار دارد. به یاری خدا تسلیحات بسیار زیادی را جمع‌آوری کرده‌ایم. علاوه بر این موشک‌انداز و سلاح دست‌ساز فیل در اختیار مان هست که بر روی مزدوران تاثیر زیادی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9da275c4-2ab4-441d-9cf6-7e13525f03fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات