728 x 90

اخبار اروپا,

دستگیری ۵مظنون مرتبط با حمله تروریستی نیس در فرانسه

-

خانواده قربانیان حمله تروریستی نیس فرانسه
خانواده قربانیان حمله تروریستی نیس فرانسه
فرانسه 5مظنون مرتبط با حمله تروریستی نیس فرانسه در 24تیر که 85کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت، دستگیر کرد.

فرانسوا مولن، دادستان پاریس با اعلام این خبر افزود: «عامل کشتار نیس، برنامه‌ریزی بلندمدتی برای حمله خود انجام داده بود و دست‌کم پنج نفر در حال حاضر مظنون به هم‌دستی یا همکاری با او دستگیر شدند» .

کسانی که مظنون به هم‌دستی یا هم‌کاری با بوهلال هستند، رمزی ا. ، آرتان ه. و همسرش، شکری س. و نیز محمد ولید گ. معرفی شده‌اند. رمزی، شکری و محمد ولید تبار تونسی دارند. آرتان و همسرش آلبانیایی‌تبار هستند. آرتان همان کسی‌ست که تفنگ کمری از طریق او به دست بوهلال رسیده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که رمزی از بوهلال پیامی گرفته که در آن از دریافت اسلحه کمری تشکر شده‌است. شکری در فیس‌بوک بوهلال پیغام گذاشته بود که کامیون را با دو هزار تن آهن پر کن… ترمزدستی را پایین بکش دوست من، و من تماشایت می‌کنم» . در عین‌حال ویدئویی وجود دارد که شکری و بوهلال را در کامیون، پیش از حمله نشان می‌دهد.

محمد ولید، مظنون دیگر، فردی ۴۰ ساله است، که در یک سال گذشته به‌طور مکرر با عامل کشتار نیس در تماس بوده‌است. او در پی حمله به مجله «شارلی ابدو» توسط بنیادگرایان، گفته بود «خوشحالم که سربازان الله را فرستادند تا کار را تمام کنند» . تصویری از محمد ولید نیز در کامیونی که در حمله از آن استفاده شده، وجود دارد.

خاطرنشان می‌شود محمد لحوایج بوهلال، 24 تیر، در حالی‌که مردم برای تماشای جشن‌ ملی «روز باستیل» در خیابانهای نیس جمع شده بودند، با کامیون جمعیت را زی گرفت که 84تن را به قتل رساند. ده تن از جان‌باختگان کودک بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60d5324a-c071-4ca3-af9a-985bbff25c1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات