728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

هجوم مردم ونزوئلا به کلمبیا برای خرید مواد غذایی + تصویر

-

 -
-
ساعت شش صبح روز یکشنبه 20تیر مرزهای کلمبیا، تنها به مدت دوازده ساعت باز شد، تا پذیرای مردم ونزوئلا برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خود بشود.

بیش از 35هزار نفر شب قبل از آن را در کنار مرز خوابیده بودند تا بتوانند صبح زود خود را به فروشگاههای کلمبیا برای خرید مواد غذایی برسانند. مرز ونزوئلا د‌ر پی دستور رئیس‌جمهور این کشور باز شد تا مردم بتوانند وارد کشور همسایه شده و از فروشگاههای شهر مرزی کوکوتا، کالاهای مورد نیازشان از جمله محصولات بهداشتی، دارو و مواد غذایی را خریداری کنند. کاهش بهای نفت طی ماههای اخیر، اقتصاد ونزوئلا را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است و باعث شده که جمعیت ۳۱ میلیون نفری این کشور برای تأمین مایحتاج زندگی، به‌شدت در مضیقه باشند.

یک زن خانه‌دار ونزوئلایی می‌گوید: «من در زمان عبور از مرز، با دیدن موج عظیم مردم، به گریه افتادم. باور نکردنی است که ببینیم همه ونزوئلایی‌ها می‌خواهند به اینجا بیایند، به کشور همسایه، تا چیزهایی را تهیه کنند که تأمین آنها در جایی دیگر ممکن نیست هر روز کالاهای موجود در بازار، کمتر و کمتر می‌شود».

یک خانه‌دار دیگر ونزوئلایی می‌گوید: «اینکه بتوانیم به اینجا بیاییم و کالاهای مورد نیاز و داروهایمان را بیابیم، نوعی تسکین است. چنین چیزهایی را جای دیگری نمی‌توان یافت».
 


خانه داری دیگر می‌گوید: «ما غذا نداریم. روغن برای آشپزی نداریم. آرد نداریم. به همین دلیل باید به اینجا بیاییم».
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f257afb3-0c7a-4473-ba22-fc3f835f2200"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات