728 x 90

سوريه,

۲۵کشته شبه‌نظامیان اسد در نبردهای شمال حلب

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه بعد از شروع عملیات درهم شکستن محاصره حلب و درگیری هایی که در شمال حلب و جاده کاستلو رخ داد، رزمندگان توانستند مناطقی در نزدیکی این جاده در شمال حلب را تصرف کنند.

در عملیات حلب 25تن از شبه‌نظامیان تحت‌امر رژیم اسد کشته شدند. به گفته گزارشگر تلویزیون اورینت رزمندگان تپه‌های جنوبی مشرف به جاده را در منطقه ملاح در شمال حلب تصرف کردند. در منطقه ملاح در تهاجم مشترکی که به نظامیان اسد صورت گرفت، تعدادی از مواضع استراتژیکی دشمن تصرف شد.

تصرف تپه جنوبی مشرف به جاده برای رزمندگان اهمیت استراتژیکی دارد گزارشگر اورینت گفت: رزمندگان در تهاجم گسترده خود به نظامیان اسد در مزارع ملاح پیشروی کردند و از چند محور صدها نفر را وارد کرده‌اند.

در جریان درگیریها، تعدادی از شبه‌نظامیان اسد کشته شدند و مابقی فرار کردند. رزمندگان گفتند سه موضع مهم و استراتژیکی رژیم اسد را در منطقه و مزارع ملاح تصرف کرده‌اند.

آخرین خبر حاکی از آن است که جاده کاستلو دیگر در تیررس نظامیان اسد نیست ولی هواپیماهای اسد آن را بمباران می‌کنند.

در این عملیات شبه‌نظامیان مقاومت ناچیزی در مقابل تهاجم گسترده رزمندگان داشتند و دهها تن از آنها به سوی مناطق پشت صحنه درگیری فرار کردند.

مرحله اول این عملیات با موفقیت به اتمام رسید و خطر از جاده کاستلو دور شده است، ولی در ساعتهای آینده باید در انتظار رویدادهای نظامی جدیدی باشیم چرا که رزمندگان اعلام کرده‌اند طرحهای عملیاتی دیگری دارند و هر خطری که این جاده را تهدید کند برطرف خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5179b037-e71f-47ee-8969-797a00a63ded"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات