728 x 90

فساد اقتصادى,

اختاپوس قاچاق حکومتی و اقتصاد مقاومتی

-

قاچاق دولتی
قاچاق دولتی
ابعاد فساد در حاکمیت آخوندی این روزها به قدری بالا گرفته که بنا بر اعتراف بالاترین سردمداران این رژیم بیش از نیمی از اقتصاد کشور اکنون در چنگال مهره‌ها و ”برادران قاچاقچی ”در درون حاکمیت نظام ولایت است.

نهادینه شدن قاچاق در حاکمیت آخوندها هر روز ابعاد تازه و وسیعتری به خود می‌گیرد و بخشهایی از اقتصاد را بصورت رسمی تحت سلطه خود در می‌آورد به‌صورتی که روزنامه حکومتی مردم‌سالاری وابسته به باند رفسنجانی- روحانی به‌صورت آشکار اشاره می‌کند که قاچاق به‌عنوان یک امر نهادینه است و ”بیش از 70 درصد مسائل قاچاق ناشی از فرآیندهای رسمی اقتصاد کشور است و کشورمان در سال گذشته رتبه 143جهان را در تجارت فرامرزی به خود اختصاص داده است“.

وسعت و گسترش این غده سرطانی بقدری بالا است که تمام مردم محروم ایران را به تلاطم واداشته است و به تبع آن شخص خامنه‌ای و بالاترین سردمداران حاکمیت آخوندی در هراس و وحشت از این کابوس در راه، مرتباً وادار به واکنش کرده است.

از سوی دیگر نیک می‌دانیم که گردش کالای قاچاق در ایران یک سیکل مشخص را طی می‌کند که ثابت می‌کند در امر قاچاق نهادهایی سازمان‌یافته شرکت دارند و این امر از عهده قاچاقچیان معمولی، غیرسازمان‌یافته و غیرحکومتی برنمی‌آید.

شبکه‌های قاچاقی که به‌راحتی می‌توانند کالا را توسط یک شبکه گسترده حمل‌ونقل، انبارداری و توزیع کنند و با نهادهای نظامی و امنیتی رژیم مانند سپاه پاسداران در ارتباط تنگاتنگ می‌باشند. همانها که پاسدار احمدی‌نژاد از آنان به‌عنوان براداران قاچاقچی نام می‌برد و بدون حمایت مقامات بالای حکومتی قادر به انجام چنین کاری نیستند. بدون چنین نهادهای سازمان‌یافته‌یی در بسیاری از زمینه‌ها امکان قاچاق کردن کالا اساساً وجود ندارد.

همانها که آخوند حسن روحانی در17آذر 93 در گردهمایی با عنوان ”همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد“ به صراحت به نقش مخرب و فساد انگیز سپاه ضدخلقی اشاره کرد و گفت: «ما باید تجمیع قدرت را از بین ببریم، با تجمیع قدرت در یک نهاد فساد درست می‌شود، هر کاری شما بکنید اگر تفنگ و پول و روزنامه و سایت و تبلیغات همه یک جا جمع شد، حتماً فساد است، شک نکنید! دنیا عقلش رسیده که این قدرتها را تفکیک کرده».

و اکنون این سؤال برای ما مطرح می‌شود که چه عامل یا عواملی باعث شده که باندهای حاکمیت آخوندی این‌گونه رودرروی هم صف آرایی کنند.

بی‌تردید پاسخ یکی بیشتر نیست و آن این‌که هر چه کابوس و وحشت آخوندها و کارگزارانشان از پتانسیل انفجاری مردم به ستوه آمده بیشتر و بیشتر می‌شود، در راستای منافع خود و به خیال خام خودشان در حکم سوپاپ اطمینان برای پایین آوردن انگیزه‌های اعتراضی مردم، مجبور می‌شوند بیشتر و بیشتر اعتراف کنند که عامل عمده و اصلی بیکاری در نظام ولایت، قاچاق افسار گسیخته نه توسط کولبران زحمتکش، بلکه در بنادر و فرودگاههای سپاه پاسداران ارتجاع است.

نگاهی هر چند کوتاه به اعترافها سردمداران رژیم عمق فساد در حاکمیت آخوندها را روشن می‌کند. بعبارت دیگر نمونه‌ها و فاکتها بقدری واضح، گویا، و روشن است که نیاز به هیچ توضیح و تفسیر بیشتری ندارد:
- علی خامنه‌ای 8اردیبهشت 1395: «جلو قاچاق را باید گرفت… ما در مبارزه با قاچاق خیلی جدی عمل نکردیم؛ (باید) در مبارزه با قاچاق جدی عمل کنید. منظور من از مبارزه با قاچاق، فلان کول‌بر ضعیف بلوچستانی نیست که می‌رود آن طرف، یک چیزی را با کول خودش به این طرف می‌آورد. اینها که چیزی نیست؛ اینها اهمیتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود، اشکال ندارد… من قاچاقهای سازمان‌یافته بزرگ را می‌گویم. وقتی صدها کانتینر اجناس گوناگون قاچاق وارد کشور می‌شود باید برویم با آنها برخورد کنیم. ما دولتیم، قدرت داریم و می‌توانیم به‌طور جدی با آنها برخورد کنیم» .

این ولی‌فقیه ارتجاع است که با وضوح و روشنی تمام به گستردگی و سازمانیافتگی قاچاق، با بکار بردن این‌که صدها کانتینر قاچاق وارد کشور می‌شود، اذعان می‌نماید.

اما سؤال این جاست: چه کسی بجز شخص خامنه‌ای در بالاترین مسند قدرت حاکمیت ننگین آخوندها نشسته است که این‌گونه حرف می‌زند.

مگر نه این‌که مأموران همین رژیم، روزانه با قساوت تمام، کولبران محروم را در مناطق مرزی به جرم قاچاق کالا به گلوله می‌بندند و سرمایه اندک آنها را به یغما می‌برند. زحمتکشانی که صرفاً برای امرار معاش مقادیر ناچیزی کالا را بر روی کول و شانه‌های خود در منطقه مرزی تبادل می‌کنند.

- علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و معاون دادگستری آخوندها به تاریخ 21 اردیبشهت 95در تلویزیون رژیم اعتراف می‌کند:
«من تصورم این است که عزم ملی و باور جدی وجود ندارد. مافیای قدرت و ثروت به‌گونه‌یی در تمامی ‌بخشهای مختلف حاکمیت ما تنیده شده، که هر کس بخواهد در مقابل آن بایستد، نمی‌تواند».

وی به‌عنوان یک نمونه اعتراف کرد: ما نزدیک به 2میلیارد دلار قاچاق تلفن همراه داریم… اگر بخواهیم قاچاق را به‌صورت سیستمی کنترل کنیم، گاهی در خود سازمان گمرک به‌شدت مقاومت می‌شود. اینها، به کی وصل هستند؟ شما ممکن است یکی از آنها را اخراج کنید، ولی از صد جا به شما فشار می‌آید. اگر بخواهم اسم بیاورم باید از صد جا اسم بیاورم، شاید خیلی مطلوب نباشد… من به یقین می‌گویم که کسانی که در حوزه قاچاق سازمان‌یافته و بزرگ کار می‌کنند در حاشیه امن قرار دارند. ما حجم بسیار زیادی از نفرات را مجازات می‌کنیم، کسانی که چون 10میلیون (تومان) ندارند بپردازند، ماهها زندان می‌روند؛ … ولی قاچاقچیانی هستند که به‌صورت بسیار جدی و بسیار گسترده قاچاق می‌کنند و حامیان زیادی هم در کشور دارند، برای رسیدگی به پرونده آنها، صدها نفر تماس می‌گیرند»

-حبیب حقیقی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رژیم آخوندی ضمن یک اعتراف بی‌سابقه به گوشه‌یی از عمکرد باندهای حکومتی اذعان کرد و گفت: «حجم قاچاق در ایران ۲۵ میلیارد دلار می‌باشد که در دو عرصه ورود و خروج صورت می‌پذیرد و قاچاق سوخت مهمترین خروجی کالای قاچاق در کشور است که با کارگذاری دهها کیلومتر لوله در کف دریاها صورت می‌پذیرد» .

وی در ادامه اضافه کرد: «بیشترین حجم قاچاق از طریق دریا انجام می‌شود و به همین دلیل دست‌کم ۳۰۰ ’خور’ یا خلیج و بنادر طبیعی در آبهای جنوبی در انحصار و اختیار کامل قاچاقچیان هستند. و قاچاقچیان حتی اتومبیل از طریق دریا قاچاق می‌کنند» .

وی در پایان اضافه کرد: «در بخش ورودی قاچاق، تلفنهای همراه، دخانیات و پوشاک بیشترین حجم کالاهای قاچاق را تشکیل می‌دهند.

- پاسدار لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع روز 20 اردیبهشت 95 اعتراف کرد: «سالانه 20 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود» .

تازه‌ این رقم به گفته مهره‌های خود رژیم کمتر از واقعیت است. بنا‌ به اعتراف رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق دارو در حوزۀ سلامت و بهداشت ایران صورت می‌پذیرد که صدمات بسیاری به سلامت و بهداشت عمومی در این کشور وارد آورده است.

در همین رابطه حمید خیری، مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، گفت: در سال ۲۰۱۲ سود قاچاق دارو در جهان ۷۵ میلیارد یورو برآورد شده و در این بین ایران بزرگترین واردکنندۀ داروی قاچاق در جهان شناخته شده است.

- محمدرضا پور ابراهیمی از نمایندگان مجلس ارتجاع در گفتگو با رونامه حکومتی کیهان 16شهریور94 در مورد قاچاق سالانه کالا گفته است، سالانه شاهد ورود 20-25میلیارد دلار کالای قاچاق هستیم که بیشتر از معادل ارزی فروش نفت است. !

-خبرگزاری (تسنیم) وابسته به نیروی تروریستی قدس ضمن یک گزارش به‌نقل از معاون پیشین نظارت و بازرسی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رژیم اذعان کرد که: ”عمده قاچاق کالا در کشور از مبادی رسمی ورودی و خروجی انجام می‌شود“ وی تأکید کرد: ”بعضاً این قاچاقچیان یا خودشان دولتی بوده یا به دولتی‌ها وصل هستند که توانایی چنین اقداماتی را دارند“.

این کارگزار رژیم در مورد قاچاق کالا در بنادر کشور اعتراف کرد: تا چند سال پیش گمرک شهریار، که بعد از بندرعباس، رتبه دوم را در اختیار داشت، قاچاقچیان، اقدام به ورود کالای ترانزیت خروجی در گمرک شهریار کرده و در انبارها و باغ‌های حاشیه شهریار، دست به باز کردن پلمب کانتینرها و تخلیه اجناس می‌زنند و پس از پر کردن کانتینرها از کالاهای دیگر، اقدام به خروج از کشور می‌کنند ”.

و در خصوص حجم کالاهای قاچاق اذعان می‌کند: «حدود 5سال پیش، آماری حداقلی از میزان قاچاق کالا و ارز در کشور ارائه شد و برآوردها نشان داد که در خوشبینانه‌ترین حالت، حجم قاچاق در کشور چیزی در حدود ۱۹.۲ میلیارد دلار است ولی دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأیید می‌کنند که در حال حاضر، حجم قاچاق در کشور به‌مراتب بدتر از گذشته شده و به‌نظر من، آمار مذکور به حدود 30 میلیارد دلار رسیده است» .

- قائم‌مقام وزیر صنعت: 90تن شمش طلا مورد نیاز مصرف سالیانه کشور است، اما آنچه به‌عنوان ثبت سفارش رسمی در گمرکات کشور است، 100 کیلو بیشتر نیست و مابقی 90تن شمش طلا به‌صورت قاچاق از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود (تلویزیون شبکه خبر29شهریور 94)

- قائم‌مقام وزیر تجارت کابینه آخوند روحانی: دروازه‌های کشور بر روی کالاهای قاچاق و واردات غیررسمی باز است. وی از ورود کالاهایی به کشور خبر می‌دهد، که اساساً واردات آنها غیررسمی است و هیچ مجوزی برای ورود آنها از نظر قوانین واردات کالا وجود ندارد، اما این کالاها به‌صورت قاچاق به‌راحتی وارد و به فور در بازار پیدا می‌شوند، کالاهایی نظیر انگور شیلی، سیب فرانسوی، گلابی هندی، پرتقال ترکیه، پرتقال مصری، نارنگی پاکستانی و لیموترش ترکیه... (تلویزیون شبکه خبر29شهریور94)

- رئیس شرکت دخانیات 20‌مرداد81 از رادیو رژیم اعلام کرد در ایران 75‌درصد مصرف سیگار از طریق واردات قاچاق تأمین می‌گردد و برای واردات قاچاق سیگار، سالانه حدود 800‌میلیون تا یک میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

آخوند جنتی در نماز جمعه 30آبان 93 با طرح این پرسش که چرا باید افرادی که میلیاردر هستند و سرمایه‌ صدمیلیاردی و هزارمیلیاردی دارند پستهای سنگین را در دست بگیرند. جنتی اضافه کرد: ”امروز مسئولان اقداماتی می‌کنند که در عین جزیی بودن زیر سؤال است. به‌طور مثال می‌روند و از شرکتی که متهم به صهیونیسم بودن است 12هزار میلیارد نخ سیگار مارلبرو می‌خرند“.

در پایان با اشاره به یک نمونه از اسناد و مدارک منتشر شده توسط ویکی‌لیکس که از سوی العربیه منتشر شد این نوشتار را به پایان می‌بریم. العربیه نوشت: ”اسناد و مدارک ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که رژیم ایران بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان به‌شمار می‌رود. این رژیم به تلاشها خود برای ارسال گسترده مواد مخدر به کشورهای عربی ادامه می‌دهد.
بر اساس تلگرامهای منتشر شده برخی فرماندهان سپاه پاسداران در عملیات قاچاق مواد مخدر دست دارند. تلگرام محرمانه‌یی که در تاریخ (22خرداد88) از سفارت آمریکا در باکو فرستاده شده بود نشان می‌دهد حجم محموله‌های هروئین ارسالی از ایران به آذربایجان از 20 کیلوگرم در سال 2006 به 59هزار کیلوگرم تنها در سه ماهه اول سال 2009 افزایش یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e15e7f41-bf68-4ba0-8ac7-ed63b4280620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات