728 x 90

حمله موشكى,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

محکومیتهای بین‌المللی حمله موشکی به لیبرتی

-

حمله  جنایتکارانه موشکی  به لیبرتی 14تیر 95
حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی 14تیر 95
کمیته‌های پارلمانی و شخصیتهای سیاسی از کشورهای مختلف با صدور بیانیه هایی، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کردند. به گزیده‌یی از این بیانیه‌ها ذیلا آورده شده است:

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ریاست دکتر آلخو ویدال کوادراس که بیش از ۴۰۰۰پارلمانتر در دوسوی اقیانوس اطلس را در بر می‌گیرد با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد:

حمه موشکی دوشنبه شب به لیبرتی آخرین سری از حملات موشکی بود که ساکنان لیبرتی را از بعد از انتقال چهار سال پیش از اشرف هدف قرار داد. دولت آمریکا، سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا که خواستار این جابه‌جایی بودند مسئول امنیت ساکنان، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون اصلی رژیم ایران، هستند و دولت آمریکا که به تک‌تک آنها تضمینهای مکتوب حفاظتی تا انتقال آخرین نفر داده بود، مسئولیت به‌خصوصی در رابطه با تأمین امنیت آنها برعهده دارد.
از آنجایی که لیبرتی در منطقه با امنیت بالا در مجاورت فرودگاه بغداد واقع شده، کسانی که این حملات تروریستی سیستماتیک را بدون ممانعت یا دستگیرشدن انجام می‌دهند، به‌روشنی توسط سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس رژیم ایران حمایت می‌شوند که شبه‌نظامیان وابسته به این رژیم را در عراق فرماندهی می‌کنند.
این حمله در زمانبندی خاصی صورت گرفت که حداکثر تلفات جانی را به بار آورد و این حمله تنها چند روز قبل از گردهمآیی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در 9 ژوئیه صورت گرفت و این زمانبندی تأیید دیگری بر این واقعیت است که رژیم ایران از حمایت روزافزون از اپوزیسیون دموکراتیک بسیار سرخورده و نگران است و به این ترتیب به‌طور ناخواسته به قدرت و تأثیرگذاری تنها جایگزین سازمان‌یافته و قدرتمندترین آلترناتیو دیکتاتوری مذهبی اذعان می‌کند.

بیانیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت متشکل از ۴۰۰۰پارلمانتر در اروپا و آمریکا در پایان می‌افزاید: ما ایالات متحده، هیأت همیاری ملل‌متحد در عراق (یونامی) و مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا را فرامی‌خوانیم تا به مسئولیت خود عمل کنند و عراق را وادار کنند تا به محاصره کنونی غیرانسانی لیبرتی به‌ویژه ممانعت از ورود مواد غذایی و سوخت که ۹ روز است بر روی ساکنان اعمال می‌شود پایان بدهد و سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی را تا زمان انتقال همه آنها تضمین کند.

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که از حمایت صدها نماینده این پارلمان از کشورهای مختلف اروپایی و از گروه‌های مختلف سیاسی این پارلمان برخوردار است، با صدور بیانیه‌یی حمله موشکی به لیبرتی را جنایت علیه بشریت دانست و آن را قویاً محکوم کرد.



ژرارد دپره وزیر دولت در بلژیک و رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا اعلام کرد: ما از نماینده عالی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم که بلادرنگ این حمله وحشیانه علیه این پناهندگان بی‌دفاع را محکوم کنند. این به‌روشنی یک جنایت علیه بشریت است چرا که بخشی از یک حمله سیستماتیک علیه یک جمعیت غیرمسلح است.
ما همچنین اتحادیه اروپا و غرب را فرا می‌خوانیم که با قاطعیت عمل کرده و نیروی تروریستی قدس که به‌طور مرتب حملات تروریستی را علیه شهروندان طراحی و اجرا می‌کنند، از عراق اخراج کنند.
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حمله شد و خاطرنشان کرد که حمله موشکی به لیبرتی در شرایطی صورت گرفت که از ۸روز قبل، نیروهای عراقی مسئول مدیریت کمپ، از ورود سوخت، مواد غذایی، دارو و اقلام بهداشتی ممانعت به‌عمل آورده بودند.

رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان، وزرای پیشین دولت فدرال، شخصیتهای سیاسی و نمایندگان مجلس آلمان طی بیانیه مشترکی درباره حمله موشکی به لیبرتی اعلام کردند:

ما این حمله را به قویترین شکل محکوم می‌کنیم. مسئولیت این حمله با شبه‌نظامیان وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران است. این حمله آخرین مورد از مجموع 8 حمله‌ای است که از سال 2009 ساکنان کمپ را هدف قرارداده است.
دولت عراق، سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا در قبال حفاظت ساکنان لیبرتی مسئولیت دارند. ما از آنها بصورت مبرم می‌خواهیم که به این مسئولیت خود عمل کنند و حفاظتها ضروری را برای کمپ تأمین کنند و امنیت ساکنان را تا انتقال کا مل آنها تضمین کنند مهاجمین باید دستگیر شوند و بخاطر این حمله تروریستی در مقابل عدالت قرار بگیرند. ما همچنین از اتحادیه اروپا و دولت آلمان می‌خواهیم که این جنایت را محکوم کنند.

امضا کنندگان:
پروفسور ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان
گرهارت بآوم، وزیر کشور سابق
پروفسور هورست تلچیک، مشاور سابق صدراعظم و ر‌ئیس کنفرانس امنیتی مونیخ

گونتر فرهویگن، نایب‌رئیس پیشین کمیسیون اروپا
زابینه لویت هویزر اشنارن برگر، وزیر پیشین دادگستری
پروفسور کریستیان شوارتس شیلینگ، وزیر سابق فدرال
اوتو برنهارد، عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر
ولفگانگ تیرزه، رئیس سابق مجلس فدرال
یورگن کروبوگ، معاون پیشین وزارتخارجه
کوردولا کوآج، نماینده پارلمان فدرال
مارتین پاتسلت، نماینده پارلمان فدرال
هلموت برانت، عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی در مجلس فدرال آلمان
توماس نورد، نماینده پارلمان فدرال و رئیس حزب چپ در ایالت براندنبورگ
کاتارینا لندگراف، نماینده پارلمان فدرال
هربرت شارن برویش، معاون سابق وزیر
لئو داتسن برگ، عضو سابق هیأت‌رئیسه فراکسیون دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال
اسقف پروفسور دکتر ولفگانگ هوبر، رهبر طولانی‌مدت کلیسای پروتستان در آلمان

کمیته‌های دوستان ایران آزاد در کشورهای نوردیک و شمال اروپا در نامه مشترکی به دبیرکل ملل‌متحد و وزیر خارجه آمریکا، نوشتند:


حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی که مطمئناً توسط افراد وابسته به رژیم ایران صورت گرفته است بارها و بارها قانون بین‌المللی مربوط به حفاظت از افراد غیرمسلح و کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد پناهندگان را نقض کرده است.
ما مصرانه از شما می‌خواهیم تا از دولت آمریکا و دولت عراق بخواهید از این کنوانسیون ها و مقررات مربوطه تبعیت کنند و حفاظت این افراد غیرمسلح را تضمین نمایند.

لارش ریسه، کمیته دوستان ایران آزاد در نروژ
جنز کریستیان لوند، کمیته دوستان ایران آزاد در دانمارک
گوستا گرون روس، کمیته دوستان ایران آزاد در سوئد
کیمو ساسی، کمیته دوستان ایران آزاد در فنلاند
جوکو-کِیل رِید، کمیته دوستان ایران آزاد در استونی
استفان گاد استینسون، کمیته دوستان ایران آزاد در ایسلند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e3522eb-09ab-4463-a20b-df7833c9664c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات