728 x 90

حمله موشكى,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

حمله شوکه‌کننده به کمپ پناهندگان ایرانی محکوم است

-

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

حمله شوکه‌کننده به کمپ پناهندگان ایرانی محکوم است
چهار درخواست فوری از سازمان ملل و دولت آمریکا
 
در حمله ظالمانه دیگری علیه پناهندگان بی‌دفاع در کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد، بیش از ۵۰ موشک به داخل این محوطه از منطقه امنیتی پیرامون کمپ که تحت کنترل کامل دولت عراق است شلیک شد.
بنیاد اروپایی آزادی عراق این حمله را قویاً محکوم می‌کند و خواستار اقدام فوری سازمان ملل و ایالات متحده برای حفاظت ساکنان و تضمین انتقال و امنیت آنهاست.

استرون استیونسون گفت: سازمان ملل و آمریکا واقعاً دارند چکار می‌کند؟ در حالی که آنها مکرراً به‌طور کتبی تضمین‌هایی برای ایمنی و امنیتی ساکنان داده بودند، مأموران رژیم ایران با چشم‌پوشی دولت عراق، ماموریتهای شناسایی مکرری از کمپ را انجام دادند، آنها به بهانه این‌که خانواده این پناهندگان هستند و در حالیکه مشغول دشنام دادن به ساکنان بودند به گرفتن عکسهای دقیق از کمپ مبادرت کردند و ما بارها هشدار داده بوده‌ایم که این کارها، پیش‌درآمد واضحی برای یک حمله دیگر موشکی بوده است. در هشت روز گذشته سوخت و دارو توسط نیروهای عراقی که به دستورات رژیم ایران عمل می‌کنند، محاصره و بلوک شده است. این محاصره باعث درد و رنج بی‌حد و حصر ساکنان در طول رمضان شده است، آنهم در حالیکه حرارت به بیش از ۵۰ درجه رسیده و آنها هیچ مواد غذایی تازه‌یی ندارند و یا هیچ راهی برای تأمین سوخت ژنراتورها ندارند تا سیستم تهویه هوا راه بیندازند و دارو های حیاتی برای بیماران را تأمین کنند. ساکنان، نمایندگان و هواداران آنها به‌طور مکرر هشدار داده بودند که این اقدامات راه به اقدام دیگری برای حمله و کشتار خواهد برد.

بنیاد اروپایی آزادی عراق خواستار مداخله فوری سازمان ملل و سفارت آمریکا در بغداد است تا:
یک: عاملان این جنایت را مورد حسابرسی قرار داده و به پای میز عدالت بکشانند
دو: ایمنی و امنیت ساکنان کمپ را تا زمانیکه آخرین نفر به ایمنی پرواز کند را تأمین کنند
سه: سازمان ملل و آمریکا باید بلادرنگ از دولت عراق بخواهند تا هر اقدام سرکوبگرانه دیگری علیه ساکنان کمپ را متوقف بکند به‌خصوص جلوگیری از ورود سوخت، غذا، دارو و کامیونهای خدماتی به کمپ باید متوقف شود.
چهار: دولت عراق نباید به مأموران اطلاعاتی رژیم ایران تحت هر بهانه‌ای اجازه دهد تا ماموریتهای شناسایی دیگری در کمپ لیبرتی را انجام بدهند.

محکومیتهای  حمله  جنایتکارانه موشکی توسط شورای عشایر و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر در عراق
شورای عشایر و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر در عراق با صدور بیانیه هایی، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم و خواستار تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی شدند

شورای ملی عشایر عراق در بیانیه خود اعلام کرد:
در زمانیکه مردم عراق از دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی عراق رنج می‌برند، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و با کمک عوامل خود در داخل حکومت عراق دست به موشک باران لیبرتی زدند زبان ما عراقیان و به‌طور خاص شیوخ عشایر از این جنایت قاصر است

به نام شورای ملی عشایر عراق این عمل کینه توزانه را محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل و دولت آمریکا می‌خواهیم که به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در تأمین حفاظت و امنیت و حمایت از جان و داراییهای ساکنان لیبرتی عمل کنند.

شورای ملی عشایر عراق در دیالی، کمیته دفاع از ساکنان اشرفیها در لیبرتی، سازمان همیاری برای حقوق‌بشر در عراق و کمیته دوستی اقلیم کردستان عراق با مردم ایران با صدور بیانیه هایی، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کردند و از سازمان ملل و دولت آمریکا خواستند تا به تعهداتشان در قبل تضمین امنیت و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی عمل کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89b01690-c859-486a-b78a-b250857b015b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات