728 x 90

تشدید سرکوب ,

یورش عوامل رژیم آخوندی به نمازخانه هموطنان اهل تسنن در پونک تهران

-

یورش عوامل رژیم آخوندی به نمازخانه هموطنان اهل تسنن در پونک تهران
یورش عوامل رژیم آخوندی به نمازخانه هموطنان اهل تسنن در پونک تهران
بر اساس خبرهای دریافتی از تهران ساعت 21 و 50دقیقه سه‌شنبه 15تیر95 عوامل رژیم آخوندی به نمازخانه اهل تسنن در پونک تهران یورش بردند. این یورش وحشیانه با مقاومت نمازگزاران روبه‌رو شد و به درگیری با نیروهای سرکوبگر کشیده شد.

بعد از این یورش، رژیم آخوندی نمازخانه هموطنان اهل تسنن را پلمپ کرد و تعدادی از نمازگزاران را دستگیر کرد. مردم می‌گویند این اقدام سرکوبگرانه برای ممانعت از برگزاری نماز عید فطر در این محل بوده است.

بیشتر بخوانید:

تخریب وحشیانه نمازخانه هموطنان اهل سنت در پونک تهران

صبح روز چهارشنبه 7مرداد 94 نیروهای سرکوبگر انتظامی و شهرداری، در منطقه 2تهران در پونک در یک تهاجم وحشیانه و مغایر با تمام حقوق انسانی و اسلامی هموطنان اهل سنت، به محل نمازخانه آنها یورش برده و محل نمازخانه را تخریب کردند.
ایادی سرکوبگر که مزدوران وزارت بدنام اطلاعات آنان را همراهی می‌کردند همزمان به محل منزل مولوی عبیدالله موسی‌زاده امام جماعت مسجد اهل سنت پونک هجوم برده و ضمن بهم ریختن اسباب و اثاث منزل، بخشی از امکانات شخصی او را با خود بردند.
یادآوری می‌شود نمازخانه هموطنان اهل سنت در پونک از دیماه 93مهروموم شده بود و رژیم ضدبشری حتی حق خواندن نماز جماعت را از هموطنان اهل سنت سلب کرده بود.

سرکوب جنایتکارانه و فرقه‌گرایانه رژیم آخوندی علیه هموطنان اهل سنت


روز 7مرداد94، نیروهای سرکوبگر رژیم، تنها نمازخانه اهل سنت در تهران، واقع در منطقه «پونک» را تخریب کردند.
تنها چند روز پیش از تخریب این نمازخانه، آخوند روحانی در نشست خبری خود در سنندج با شیادی هر گونه اعمال تبعیض بین هموطنان پیرو اهل سنت را به‌شدت تکذیب کرد و تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی را کار استکبار و دشمنان خارجی دانست. سؤالهای خبرنگاران و حرفهای روحانی در این نشست خبری که در پایان سفر او به کردستان برگزار شد قابل تأمل است.

خبرنگار: «در کشور قوانین و مقرراتی داریم که از حضور نخبگان اهل سنت در مناصب بالای اداری، دانشگاههای معتبر و ویژه‌یی که در تهران هستند و برخی مشاغل نظامی، امنیتی و سیاسی جلوگیری می‌کنند» (تلویزیون رژیم-4مرداد).

خبرنگار دیگر: «شما… امروز در دو سخنرانی در مورد تفرقه بین شیعی و سنی صحبت کردید، این تفرقه به‌وضوح در کابینه حضرتعالی دیده می‌شود، چرا؟».

خبرنگار: «سوال اولم را جواب نگرفتم».
روحانی: «سوال شما چی بود؟»
خبرنگار: «اینکه در دولت شما در بین شیعی و سنی تفرقه وجود دارد؟»

روحانی: «حرف خیلی عجیب و غریبی زدید. از بس که این جمله بد بود من نتوانستم جواب بدهم. تفرقه یعنی چه؟! مگر ما گفته‌ایم کسی که سنی است در دولت ما وارد نشود؟ مگر دولت، صرفاً هیأت وزیران است؟ ما در سراسر کشور این همه جمعیت کارمند، فرماندار، معاون استاندار و معاون وزیر از اهل سنت داریم. از اهل سنت سفیر داریم. اصلاً کلمه تفرقه، کلمه خیلی بدی است. در شرایطی که توطئه‌گران دنیا به‌دنبال تفرقه بین شیعی و سنی هستند، همه ما، ملت و دولت باید تلاش بکنند برای این‌که در این کشور روز به روز وحدت بیشتر شود».

می‌بینید که چطور روحانی اول خواست از جواب طفره برود و بعد وقتی نتوانست، با شیادی کارمندان را هم به‌عنوان دولت محسوب کرد و گفت این همه کارمند سنی! اما از این جواب می‌توان نتیجه گرفت که رژیم آخوندی حتی استخدام یک کارمند سنی ایرانی را هم منتی بر سر آنان می‌داند. کما این‌که آن خبرنگار هم از وجود قوانینی صحبت کرد که رسماً استخدام هموطنان سنی مذهب را برای بسیاری از مناصب ممنوع کرده است.

فاشیسم دینی حاکم بر میهنمان، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی را برای هموطنان اهل تسنن به‌رسمیت نمی‌شناسد. برای نشان‌دادن این واقعیت لازم نیست جای دوری برویم. در تهران 10میلیونی، صدهاهزار پیرو اهل سنت، از داشتن حتی یک مسجد محرومند و نماز خود را در نمازخانه‌های کوچکی به‌جا می‌آورند که گنجایش دهها نفر بیشتر را ندارند. اما رژیم همین را هم به آنها روا نمی‌دارد و بارها این نمازخانه‌ها را به بهانه‌های واهی تخریب کرده است. رژیم آخوندی حتی برگزاری نمازهای عید فطر و عید قربان از سوی این هموطنان را هم برنمی‌تابد و در عید فطر امسال، هم‌چون سال گذشته اجازه برگزاری نماز جماعت را به آنها در تهران نداد و نمازگزاران را مورد حمله و ضرب و شتم قرار داد.

رژیم نه تنها در تهران نمازخانه اهل تسنن را تخریب می‌کند، بلکه حتی در مناطق سنی‌نشین کشور نیز به آنها اجازه ساختن مسجد نمی‌دهد.

در جریان اعتراضات گسترده‌یی که تخریب نمازخانه پونک تهران برانگیخت، یک روحانی در بلوچستان فاش ساخت: «ما در شهر کوچکی مثل ایرانشهر در ۲۲جا نماز جمعه می‌خوانیم و در تهران به آن بزرگی برای برگزاری نماز جمعه و عیدین با ممانعت مواجه می‌شویم». این روحانی افزود که در همان اوایل روی کارآمدن آخوندها، خمینی اجازه ساخت یک مسجد برای اهل سنت را داد، اما بعد از گذشت ۳۷ سال هنوز از این مسجد خبری نیست.

شایان ذکر است که تخریب نمازخانه اهل سنت، خشم و اعتراض شدید مردم ایران، به‌خصوص هموطنان سنی و همچنین نفرت و محکومیت مردم و روحانیان کشورهای مسلمان را برانگیخت

دانشگاه الازهر با صدور بیانیه‌یی تخریب تنها مصلای اهل سنت در منطقه پونک تهران را محکوم کرد. تلویزیون الاخباریه طی گزارشی اعلام کرد:
تخریب مسجد اهل تسنن در تهران توسط رژیم ایران باعث موج اعتراض احزاب و گروه‌های دینی پاکستان شد. آنها از جهان اسلام خواهان ایستادگی در مقابل رژیم ایران و نقش مشکوک آن در منطقه و متوقف کردن دخالت هایش در منطقه شدند.

شایان ذکر است که چند سال پیش، پس از تخریب مسجد بابری توسط هندوهای افراطی هندوستان، رژیم دجال آخوندی سه روز عزای عمومی اعلام کرد؛ اما به هموطنان اهل سنت ما، یک نمازخانه را هم روا نمی‌دارد. البته رژیم، این رفتار سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیز را با پیروان همه عقاید و مذاهب و ادیان، از مسیحی و کلیمی و زرتشتی و بهایی، تا دراویش و اهل حق دارد. اما یقین داریم که در ایران آزاد و دموکراتیک فردا، کلمه «اقلیت» از فرهنگ سیاسی و اجتماعی ایران حذف خواهد شد و همه ایرانیان فارغ از هر عقیده و مذهب و قومیت، شهروندان برابر و برخوردار از همه حقوق و آزادیهای دموکراتیک خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0792a4e9-81c3-4e8a-a07e-47c7bdf5bb5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات